Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Volgens het bedrijf zou het zelfs kunnen worden gebruikt bij spring en dressuurpaarden en tijdens het buitenrijden: "Stel dat er net een steentje omhoog komt en in het oog van je paard beland. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Nog even en mijn pownie staat in de wei met een motorpak aan en een helm op. Laten we hem dan ook maar meteen lederen laarzen aantrekken om het geheel tegen opspattende steentjes van zijn spelende maatje te beschermen. Laat een dier een dier zijn en laten we het in zijn waarde i.p.v. er een mens van te maken. Ik heb toch ook geen veiligheidsbril op tijdens een wandeling!!
blue_kim schreef:zoals die van mij heeft zomers vaak ontstoken ogen, vliegenmasker vind ze ook niet echt lekker zitten, want dit word zo warm onder het bontje en jeukt erg op dr voorhoofd, dus het zou opzich wel een goede oplossing kunnen zijn. en inderdaad, of ik nou elke keer smeerseltjes moet halen bij de DA of 1 malig zo'n ding moet aanschaffen....
enige wat dan weer jammer is, je zal je halster wel om moeten laten om dat ding aan te bevestigen, en daar hou ik dan weer niet zo van...
maar voor buitenrijden oid.... hmmm nee dat gaat me wat te ver...
Merel schreef:Ik heb even de website bekeken, maar daar hebben ze het vooral over polo-paarden. Zie het kopje notes.
En volgens mij is het middenste stukje gewoon open, zie de foto bij het kopje dealers.
Het zal wel zo smal zijn dat een bal er niet door kan en geweerd wordt. En dat is alleen maar positief vind ik
blue_kim schreef:zoals die van mij heeft zomers vaak ontstoken ogen, vliegenmasker vind ze ook niet echt lekker zitten, want dit word zo warm onder het bontje en jeukt erg op dr voorhoofd, dus het zou opzich wel een goede oplossing kunnen zijn. en inderdaad, of ik nou elke keer smeerseltjes moet halen bij de DA of 1 malig zo'n ding moet aanschaffen....
enige wat dan weer jammer is, je zal je halster wel om moeten laten om dat ding aan te bevestigen, en daar hou ik dan weer niet zo van...
maar voor buitenrijden oid.... hmmm nee dat gaat me wat te ver...
Misschien is een Guardian Mask wat voor jou. Ik heb er 1 voor mijn pony aangeschaft ivm een overgevoeligheid voor licht. Het is een heel goed ontworpen masker, waarbij de ogen absoluut vrij blijven. Je kan twee soorten "ogen" erop bestellen; 1 houd 95% van het UV tegen en is iets donkerder / fijnmaziger. De andere is puur tegen de vliegen bedoeld. Voor ons werkt hij uitstekend! Hij heeft hem op zodra hij buiten komt en het gaat af zodra hij binnen komt. Ook met urenlange bergritten heeft hij hem op, en hij ziet er prima mee![]()
zie: http://www.guardianmask.com/
en ook te koop in NL; http://www.paardenwebwinkel.vdvin.com/N ... _81-1.html
Anoniem schreef:Je kunt ook overdrijven zeg...Citaat:"Stel dat er net een steentje omhoog komt en tegen het oog van je paard komt.
Laten we dan niet meer op een paard gaan zitten.. en ze allemaal in pakken als michelin mannetjes. Voor de polo sport kan ik me er nog iets bij voorstellen.. maar met buiten rijden en dressuur... nee totaal niet...