Amerikaans bedrijf komt met oogbescherming voor paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blontje

Re: Amerikaans bedrijf komt met oogbescherming voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:43

Be-La_che_lijk!

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:49

Cayenne schreef:
Volgens het bedrijf zou het zelfs kunnen worden gebruikt bij spring en dressuurpaarden en tijdens het buitenrijden: "Stel dat er net een steentje omhoog komt en in het oog van je paard beland. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Stel dat je paard in de wei een steentje in zijn oog krijgt? Dus het beest dag en nacht met zo'n ding laten staan? :roll:

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:15

onzin-dingen

misschien alleen voor de polo sport! ivm de bal die in het rond vliegt maar voor de rest...

nee dit gaat te ver.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:37

Hmm wist niet dat er zoveel paarden dan oogwonden opliepen bij polo. Dat is dan ook niet zo best om te horen. Voor de rest, het ziet er niet uit, het is ook nog eens belachelijk duur en ben benieuwd of iemand hier in nl het gaat gebruiken.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:37

Een steentje kan echt nog wel door dat grote gat naar binnen hoor, en vliegen ook. Daar helpt het dus niet tegen.
Ik denk wel dat het helpt om het zicht iets te beperken zodat polopaarden niet zo snel schrikken van rondvliegende sticks en ballen.
Ik rijdt nu ruim 45 jaar paard en ik heb nog nooit, met welke tak van paardrijden ook, een steentje in een paardenoog gehad.
Voor zowel steentjes als vliegen zul je naar fijne mazen moeten en is dit flauwekul.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:41

Volgens mij zit er een soort van plastic voor dat gat ofzo? Dus dan kunnen er geen steentjes doorheen..

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:43

Dat beslaat dan binnen no time want het ding sluit om de ogen; dan zien ze helemaal niks meer............ toen ik nog een bril had en mijn cap op, gebeurde dat al regelmatig.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:45

:D :D :D Nog even en mijn pownie staat in de wei met een motorpak aan en een helm op. Laten we hem dan ook maar meteen lederen laarzen aantrekken om het geheel tegen opspattende steentjes van zijn spelende maatje te beschermen. Laat een dier een dier zijn en laten we het in zijn waarde i.p.v. er een mens van te maken. Ik heb toch ook geen veiligheidsbril op tijdens een wandeling!! :Y) :D :D

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:58

Ik heb even de website bekeken, maar daar hebben ze het vooral over polo-paarden. Zie het kopje notes.
En volgens mij is het middenste stukje gewoon open, zie de foto bij het kopje dealers.
Het zal wel zo smal zijn dat een bal er niet door kan en geweerd wordt. En dat is alleen maar positief vind ik :)

blue_kim schreef:
zoals die van mij heeft zomers vaak ontstoken ogen, vliegenmasker vind ze ook niet echt lekker zitten, want dit word zo warm onder het bontje en jeukt erg op dr voorhoofd, dus het zou opzich wel een goede oplossing kunnen zijn. en inderdaad, of ik nou elke keer smeerseltjes moet halen bij de DA of 1 malig zo'n ding moet aanschaffen....
enige wat dan weer jammer is, je zal je halster wel om moeten laten om dat ding aan te bevestigen, en daar hou ik dan weer niet zo van...

maar voor buitenrijden oid.... hmmm nee dat gaat me wat te ver...

Misschien is een Guardian Mask wat voor jou. Ik heb er 1 voor mijn pony aangeschaft ivm een overgevoeligheid voor licht. Het is een heel goed ontworpen masker, waarbij de ogen absoluut vrij blijven. Je kan twee soorten "ogen" erop bestellen; 1 houd 95% van het UV tegen en is iets donkerder / fijnmaziger. De andere is puur tegen de vliegen bedoeld. Voor ons werkt hij uitstekend! Hij heeft hem op zodra hij buiten komt en het gaat af zodra hij binnen komt. Ook met urenlange bergritten heeft hij hem op, en hij ziet er prima mee :)
zie: http://www.guardianmask.com/
en ook te koop in NL; http://www.paardenwebwinkel.vdvin.com/N ... _81-1.html

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:07

Merel schreef:
Ik heb even de website bekeken, maar daar hebben ze het vooral over polo-paarden. Zie het kopje notes.
En volgens mij is het middenste stukje gewoon open, zie de foto bij het kopje dealers.
Het zal wel zo smal zijn dat een bal er niet door kan en geweerd wordt. En dat is alleen maar positief vind ik :)

blue_kim schreef:
zoals die van mij heeft zomers vaak ontstoken ogen, vliegenmasker vind ze ook niet echt lekker zitten, want dit word zo warm onder het bontje en jeukt erg op dr voorhoofd, dus het zou opzich wel een goede oplossing kunnen zijn. en inderdaad, of ik nou elke keer smeerseltjes moet halen bij de DA of 1 malig zo'n ding moet aanschaffen....
enige wat dan weer jammer is, je zal je halster wel om moeten laten om dat ding aan te bevestigen, en daar hou ik dan weer niet zo van...

maar voor buitenrijden oid.... hmmm nee dat gaat me wat te ver...

Misschien is een Guardian Mask wat voor jou. Ik heb er 1 voor mijn pony aangeschaft ivm een overgevoeligheid voor licht. Het is een heel goed ontworpen masker, waarbij de ogen absoluut vrij blijven. Je kan twee soorten "ogen" erop bestellen; 1 houd 95% van het UV tegen en is iets donkerder / fijnmaziger. De andere is puur tegen de vliegen bedoeld. Voor ons werkt hij uitstekend! Hij heeft hem op zodra hij buiten komt en het gaat af zodra hij binnen komt. Ook met urenlange bergritten heeft hij hem op, en hij ziet er prima mee :)
zie: http://www.guardianmask.com/
en ook te koop in NL; http://www.paardenwebwinkel.vdvin.com/N ... _81-1.html

Die van Bucas zijn ook erg fijn.

Vind het ook een beetje onzin dit..

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:28

Anoniem schreef:
Je kunt ook overdrijven zeg...

Citaat:
"Stel dat er net een steentje omhoog komt en tegen het oog van je paard komt.

Laten we dan niet meer op een paard gaan zitten.. en ze allemaal in pakken als michelin mannetjes. Voor de polo sport kan ik me er nog iets bij voorstellen.. maar met buiten rijden en dressuur... nee totaal niet...

helemaal gelijk!!! :j

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:43

onzin
mis voor de polo handig
maar voor een steentje?
dat kan ook in de wei gebeuren!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:44

Paarden worden helemaal ingepakt, want ohjee, misschien krijgen ze iets. En het is wel normaal om zonder cap een Z proef te rijden...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:50

Sommige paarden worden echt tot de nok toe beschermd.
En dan vinden mensen het nóg gek dat ze meteen op 3 benen lopen als ze zich verstappen.....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:32

inderdaad wel echt overdreven zeg :=

maar bij renpaarden is het toch wel handig?
soms wait daar wel flink stof op enzo als het ene paard achter de ander rent.
De jockeys hebben ook vaak een bril, lijkt me dat de paarden ook veel zooi in hun ogen krijgen?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:53

Voor de polo sport een goede uitkomst! Slim bedacht!

Maar iid voor andere doeleinden lijkt mij het niet nodig. :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:55

janderegelaa schreef:
Handig voor paarden met onstoken ogen van de vliegen.

Die krijgen ze van onder de vliegen zitten in de wei en daarvoor bestaan al lang goede vliegenmaskers.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:56

Op zich vind ik de uitvinding niet eens zo slecht en denk ik dat het in bepaalde takken best nuttig kan zijn(polo dus). Maar ik denk ook gelijk aan paarden die bv een oogoperatie hebben gehad en bescherming nodig hebben voor een bepaalde tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:58

polo ballen zijn hard hoor, vind het wel een goede oplossing. niet zozeer tegen stofjes in de ogen, dat slaat nergens op, maar tegen harde poloballen is het toch wel erg praktisch.