Gemeente Soest knijpt oogje toe bij stallen De Paardenkamp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:43

@Nanda: Hestejente en ik staan niet op dezelfde stal ;).
In ons geval gaat het over een kleine schuilstal voor 1 tot 2 pony's :).

Het is niet alleen dat je geen vergunningen krijgt maar ook dat de buurt elkaar scheef en achterdochtig aan gaat kijken en dat door de oneerlijkheid veel haat en nijd ontstaat en ze elkaar gaan verraden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:48

Er zijn bij ons 3 stallen, eentje ervan wordt gebruikt als uitloopstalletje door mijn paard en 2 andere. De overige ponies (3 stuks) en de hengst staan in twee andere weitjes, de hengst of de shet staan af en toe in een van de andere stalletjes, dan staan ze dus echt op stal. In de laatste stal staat ons hooi }:0 en de twee ponies die overblijven hebben niks, alleen een weitje.

Dus eigenlijk bof ik maar dat mijn paard schuilgelegenheid heeft. Dat is wel heel lief van de gemeente he, dat hij droog of uit de zon kan staan wanneer het weken regent of wanneer het 's zomers heet is. Het is alleen wat lullig voor sommige van de andere paardjes. De paardjes bij de buren hebben ook geen schuilplek, behalve bomen. En dat geldt dan voor de helft ervan, de andere helft staat zonder beschutting. En om je paard nou ivm stalletje naar de Paardenkamp te sturen... no thanks. Het is heel leuk voor de toeristen hoor maar ik zie het niet zitten om hem af te staan. Bepaal graag zelf tot zijn dood wat er met hem gebeurt. Helaas ziet de gemeente kennelijk wel het belang van de Paardenkamp (1 stichting) en niet van de honderden andere paarden in de gemeente (die van honderden eigenaren zijn). Beetje jammer.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:38

Wederom worden er appels met peren vergeleken. Eén boerderij verbouwen tegenover tientallen stalletjes in het buitengebied neerzetten ( die niet milieuvergunningplichtig zijn!) ;) .
Die stalletjes mogen niet op grond van het bestemmingsplan gebouwd worden.

Een bestemmingsplan of een milieuvergunning zijn 2 heel verschillende zaken. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:48

Dat zal best, blijft een feit dat voor de Paardenkamp ineens wel uitzonderingen worden gemaakt.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:34

Ik woon niet meer in Soest, wel jammer er zijn daar namelijk veel maneges/stallen.
Ik ben blij dat ze nu niet moeilijk gaan doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:34

En ik ben blij dat mijn paard op termijn naar Baarn verhuist :Y)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:35

hestejente schreef:
En ik ben blij dat mijn paard op termijn naar Baarn verhuist :Y)

naar Zonneveld?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:36

Groeneveld ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:32

Nanda schreef:
Grappig, deze antwoorden.

Als een gemeente niet meewerkt roept iedereen dat de gemeente niet zo "moeilijk" moet doen.
Als een gemeente wel meewerkt roepen verschillende dat de gemeente een hielelikker is en met twee maten meet....

:+

Overigens, ik weet niet of de milieuvergunning al rond is maar het staat een ieder vrij om "bezwaar" of een "zienswijze" in te dienen. Dan kan het "recht" toch nog zegevieren.

Ik was diegene die riep dat het hielenlikkers zijn.
Zo doen ze onwijs moeilijk en dan komt de media om de hoek kijken dan kan ineens alles.
Dat noem ik hielenlikkerij oftewel hypocriet.
Echter, ik ben blij voor de paardenkamp dat ze niet moeilijk doen, maar laat ze nou voor meerdere mensen ze eens wat minder moeilijk doen.
Gezeur hou je toch :D

corinec

Re: Gemeente Soest knijpt oogje toe bij stallen De Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:00

Wettelijk gezien mocht deze vergunning helemaal niet verleend worden. Ik ben benieuwd of er nog zienswijze door belanghebbende worden ingediend want dan weet ik haast wel zeker dat de vergunning bij de Raad van State niet stand houdt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:12

Ik denk als er geen media in het spel was geweest, de vergunning er als nog gekomen zou zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:45

joyce2 schreef:
Ik denk als er geen media in het spel was geweest, de vergunning er als nog gekomen zou zijn.

Daar heb ik dus mijn twijfels bij.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:59

corinec schreef:
Wettelijk gezien mocht deze vergunning helemaal niet verleend worden. Ik ben benieuwd of er nog zienswijze door belanghebbende worden ingediend want dan weet ik haast wel zeker dat de vergunning bij de Raad van State niet stand houdt.
.,

ik ben niet op de hoogte van de lokale situatie maar paardenhouderijen tot 50 paarden zijn vaak niet vergunningsplichtig maar meldingsplichtig op grond van het besluit landbouw.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:05

@Nanda: dat klopt maar dan nog moet er aan de afstanden voldaan worden. Binnen bebouwde kom 100 meter vanaf emissiepunt tot aan de gevel van een woning en 50 meter vanaf emissiepunt tot aan de gevel van een woning buiten de bebouwde kom.
Maar ik denk dat het hier een milieuvergunning betreft omdat ze het over 25 meter hebben dat is een norm uit de Wet geurhinder en veehouderij en die geldt vanaf de gevel van de stal tot aan de gevel van de woning.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:32

corinec schreef:
@Nanda: dat klopt maar dan nog moet er aan de afstanden voldaan worden. Binnen bebouwde kom 100 meter vanaf emissiepunt tot aan de gevel van een woning en 50 meter vanaf emissiepunt tot aan de gevel van een woning buiten de bebouwde kom.

klopt! maar er zijn uitzonderingen genoemd in artikel 4 lid 3. ;) .

Maar goed ik ben niet op de hoogte van de situatie dus een melding of vergunning is beide mogelijk. Kan ik zo niet beoordelen

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:33

Ja er zijn altijd uitzonderingen haha gelukkig wel anders had ik geen werk.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:55

i loovve creatief boekhouden ;) :D

blozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:53

Ik ook :) Mijn paardje staat ook op de wachtlijst. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:15

Zo, gister las ik weer wat in de krant, de Rhederhof die het programma heeft gewonnen, heeft de gemeente een tijd geleden tegen zich in het harnas gejaagd (ongevraagd een stuk of 20 bomen gekapt). Ze kunnen nu niet verder met het renoveren van het pand. De vraag is of ze uberhaupt ooit de vergunningen nog wel krijgen... Lekker voor schut! Ben benieuwd of SBS6 daar nog iets mee gaat doen, of dat ze het miljoen gewoon mogen houden...

Wat dat betreft hadden ze dus beter het geld naar De Paardenkamp kunnen doen, want daar werkt de gemeente wel mee aan het renoveren van historische panden! ;)