Verwaarloosd paard gestorven in weiland vlak achter school

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Re: Verwaarloosd paard gestorven in weiland vlak achter school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:30

Vind het ook belachelijk dat er wordt gezegd dat de paarden er nog goed uit zien, met andere woorden kunnen de buurtbewoners beter niks geven anders wordt er nooit wat aan gedaan?

Prikkeldraad is na mijn weten nog niet verboden, zijn dat nog toekomstplannen.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:35

echt te belachelijk voor woorden!
in beslag nemen die hap! echt triest dat die dieren er zo
bij staan ik hoop dat ze het overleven tot dat er wat aan
gedaan gaat worden.! want dit kan echt niet hoe bedoel je
Slecht wet hier in NL...

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:45

janderegelaa schreef:
wietske100 schreef:
ik snap niet dat deze 2 niet gelijk in beslag worden genomen...

Zo beroerd vind ik ze er niet uitzien hoor.

nee dat klopt maar als je al weet dat er 1 doodgehongerd is... en dat die andere ingeslapen is omdat de eigenaar te beroerd is om hem terug in de wei te doen met fatsoenlijk draad..

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:46

Als ik naar die foto kijk, begint het al met het prikkeldraad -:(- :n

edit: zag dat hierover al gepraat wordt

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:47

die prikkedraad zeg ik niks over want dat hadden! wij zelf ook..

... bij ons komt er thuis iemand van de AID zeiken om een koe die dacht hij dood was(wat dus absoluut niet zo was) in de wei... en hier doen ze niks aan

Panniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 02:33

Het is in Nederland helaas nog zoals nu.
De paarden zien er niet goed uit nee, maar dat komt omdat de mensen hen eten geven.
Het moet op dit moment idd nog zover komen, dat je de ribben kan zien etc, voordat ze er iets aan doen.
Tis belachelijk! Maar de minister van Dierenzaken veranderd er ook niets aan...
Kzou bijna spontaan zelf de politiek instappen...
Khoop dat het met deze paardjes wel goed afloopt...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 04:06

Wat fijn dat er mensen zijn die zich om de paarden bekommeren... Het is alleen jammer dat daardoor niet meer de ernst van de situatie word ingezien.
Wat betreft dat prikkeldraad... Paarden staan al honderden jaren achter prikkeldraad, daar is op zich niks mis mee als het netjes gespannen staat.
Zeer ernstige verwondingen kunnen ook gebeuren bij schrikdraad (waarbij een paard constante stroomschokken op kan lopen)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 06:51

Ja, dit is Nederland!

Maar... die ene pony was zo vaak UITGEBROKEN dat deze maar is ingeslapen?!! Huh??

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:12

Waarom hebben we dierenbescherming in Nederland??? Ik word hier zo ziek van. Ik heb zelf een zaak gemeld bij ons in de buurt waar een paard dag en nacht in een stal in een wei staat opgesloten. Doen ze niks tegen want hij krijgt eten en drinken. Het dier heeft geen enkele vorm van sociaal contact of beweging. Ik ga zelf iedere keer een beetje dood als ik hem daar zo zie staan. Je ziet alleen een schim en hij reageert niet eens meer als een ander paard of mens voorbij komt. Zo apatisch geworden. Ik heb de mensen er via een briefje op het hek op aangesproken. En dan maar te zwijgen over datgene dat je niet ziet. :( |(

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:20

tja dat komt ervan als de dierenbescherming e.d. niks doen :n

ik heb ook wel eens de dierenambulance gebeld voor een paard wat flink hoefbevangen alleen nog maar in de wei lag, naar de waterbak strompelde en weer ging liggen, andere 2 of 3 waren ook altijd kreupel, maar ze zeiden doodleuk iets van 'ze hebben gewoon een eigenaar dus we kunnen er weinig mee'
beestje is na die zomer ook (pas) afgemaakt..........

vind het goed dat die omliggende bewoners wat voor ze doen, maar is natuurlijk te gek voor woorden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:20

En maar al het zielige van buitenaf naar Nederland trekken!
Dat men potverdomme eerst es naar en in het eigen land kijkt.Je ziet wel hoeveel leed zich er afspeelt.
Krom gedoe ook altijd in dit duffe land.Hoop blabla van de overheid maar ingrijpen ho maar.
Wij als burgers moeten gewoon zelf de dingen in hand nemen,als je op dat soort instellingen en wetten moet wachten dan is het vaak te laat!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:24

Lein_ schreef:
He bah wat triest zeg..
Vraag me wel af waar dit is eigenlijk, kom niet zo vaak aan die kant van Nijmegen.

Arme paarden..
Ik weet het wel, en ik schrik me hier echt een ongeluk van. Deze paarden zullen niet aan de weg gestaan hebben, anders had ik ze werklijk ALLANG gezien! Ik heb 3 jaar in die wijk gewoond nota bene!! Dit is bij het Maaswaal College (nu dus Mondial College), die school in de buurt van de Praxis in Dukenburg. Wat een hel!

Op hoeveel staat de teller inmiddels van de dode paarden dmv verwaarlozing in NL?
Hoeveel moeten er nog komen voordat er er toch GVD EINDELIJK iets aan gedaan wordt??
Heel goed van die mevrouw in Tolhuis dat ze iets doet!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:45

Meestal komen ze pas echt kijken als je de pers er bij gaat halen.. Triest gewoon. En vind het op zich al vreemd dat ze dat dier hebben laten inslapen omdat hij uitgebroken was. Waarom doen ze hem niet naar een andere opvangplaats? Er zal heus wel iemand zijn die het dier op wil vangen...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:59

jeetje... ik kom iedere dag langs die school als ik naar mijn paard ga.... ik had ze nog nooit gezien...

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:13

ze staan ook bij me in de buurt, maar ook ik heb ze nooit gezien :n

Vreselijk weer dit.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:19

Ik kom ook ieder dag met de taxi bij die school , maar ik denk dat ze achter staan want ik heb ze nooit gezien. Als ik dat geweten had , had ik het écht niet zover laten komen hoor :(

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:28

Het stond inderdaad ook al in de krant.. Ik weet dat de eigenaar van de wei niet zo'n beste man is. Het is natuurlijk super van de omwonende dat de paarden nog een beetje verzorging krijgen en het klinkt waarschijnlijk ook heel cru als ik zeg dat ze dat beter niet kunnen doen, aangezien ze hierdoor dus nog dagelijk eten en water krijgen. Als dit er niet zou zijn zou de LID al veel eerder in kunnen grijpen..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:32

Schandalig, typisch nederland..
1 dier al gestorven en nog zaak niet serieus nemen!
Zo´n iemand moet meteen NOOIT geen dieren meer kunnen houden..
Bah,, :(

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:07

lotte zijn de paarden dan vand e eigenaar vd wei, of van een ander..
het lijkt mij zo een hetzelfde verhaal als de paarden in batenburg van handelaar P. die in geen velden of wegen nog te bekenen is

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:17

De BD is zich de naam dierenbescherming allang niet waardig
Arme beesten.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:07

stalnijmegen schreef:
lotte zijn de paarden dan vand e eigenaar vd wei, of van een ander..
het lijkt mij zo een hetzelfde verhaal als de paarden in batenburg van handelaar P. die in geen velden of wegen nog te bekenen is

Ik weet niet zeker of de wei gehuurd wordt of eigendom is. Ik weet wel dat er een naam bekend is, zoals ook in het krantenartikel staat en dat niet alle paarden van die persoon zijn. De pony die dus meerdere malen uitgebroken was is ook niet van de eigenaar/huurder van de wei. En inderdaad het is een beetje hetzelfde verhaal als Batenburg, al zijn deze er nog iets beter aan toe.

B_witched

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:42

qt_shetties schreef:
Gatver, .... Maar wat ik nou niet begrijp aan het verhaaltje, is dat het andere paardje was afgemaakt omdat het steeds ontsnapte?

Dat zat ik me ook af te vragen... welke dierenarts besluit een dier af te maken omdat de eigenaar het niet opeist????

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:18

misschien mankeerde die ook nog van alles...

Jaap1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:47

B_witched schreef:
qt_shetties schreef:
Gatver, .... Maar wat ik nou niet begrijp aan het verhaaltje, is dat het andere paardje was afgemaakt omdat het steeds ontsnapte?

Dat zat ik me ook af te vragen... welke dierenarts besluit een dier af te maken omdat de eigenaar het niet opeist????

Hoi beste mensen, ik weet dat de dode pony afgevoerd is ujit het weiland, niet bewezen is dat er verwaarlozing de doodsoorzaak was, de andere is door politie Nijmegen inbeslag genomen en is naar een opvangadres gebracht.De andere twee hebben volgens mij nog eten en drinken.