Internationaal studentenconcours in De Mortel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Internationaal studentenconcours in De Mortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:13

Goh dat wordt dus echt getimed! Wel logisch op zich dat ze daar wat strenger zijn dan op de gewone studentenwedstrijd.

Falona, welke vereniging ben/was jij lid?
Parafrid plant niks tijdens SO's gelukkig :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:48

Ik ben een van de eerste generatie Coco-ers. Officieel geen lid/donateur meer, maar aangezien ze hun thuisbasis hebben op de manege waar ik heb leren rijden en waar ik ook mijn paard heb zie ik ze nog regelmatig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:56

Coco als in Concorde? Die organiseren toch een SO begin juni?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:32

Ja en ja :P
Ik zal dan ook wel weer even mijn gezicht laten zien. Ik moet er toch heen om mijn paard te doen :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:36

Gaat je paard nog meespringen dan? (omdat je schrijft dat je paard staat te wachten totdat ie mag meespringen)
Afgelopen weekend waren er geloof ik 4 Concordianen in R'dam te vinden, dus wie weet komt het nog goed met jullie SOgangers!
Helaas is Concorde nu juist de SO die ik ga missen aangezien ik dan in de VS zit...

(gaan lekker offtopic hier)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:56

Nee, mijn paard zet ik niet in met de SO dat durf ik niet aan. Ook al weet ik dat ze voornamelijk reageert op mijn spanning durf ik niet te zeggen dat ze met een SO braaf blijft. Ik weet niet wat voor spanning de persoon op haar rug heeft. Daarnaast hebben we bij ons zoveel geschikte paarden staan dat dat ook niet nodig is. Zelfs als er meerdere geblesseerd uit zou vallen kunnen we nog uit 10 andere kiezen die ook geschikt zijn ;)

Maar ze moet wel meer springen, dat is gewoon haar ding en je merkt ook aan haar enthousiasme dat ze dat graag doet. Laatst is ze twee keer uit de wei gesprongen omdat ze geen zin had alleen te staan. En dat is een wei met een dubbel hek (dus dubbelsprong) van ik denk toch zeker 120 hoog.

Maar hoe minder ze het doet hoe groter het enthousiasme word en aangezien ik al schrik heb kan ik er dan helemaal niks meer mee beginnen omdat ze ook nog eens op mijn spanning reageert. Fleury zou met haar gaan springen in de Coco springles die vorige week of de week ervoor gehouden zou worden, maar aangezien vorige week is geworden en zij zo ongeveer de fanatiekste SO ganger is die we hebben ging dat niet door. Maar binnenkort waarschijnlijk wel. In plaats van af en toe eens een lesje op zondag komt er nu een vaste les op zaterdagochtend.

Ach, en wat is offtopic, we schetsen wel een beeld van wat de studentenwedstrijd inhouden ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:00

Haha dat is zo!

Leuk als Fleur op haar gaat springen! Toen ik je verhaal las toen dacht ik al, misschien wel wat voor Fleur aangezien zij daar ook rijdt, maar je kwam zelf al met die oplossing.
Er staan daar idd veel paarden!! Heb vorig jaar mn allereerste SO bij jullie gereden en dat is me goed bevallen! Leuke paarden liepen er mee :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:12

Nou ja, Fleur kwam er zelf mee nav een opmerking die ik in het AEGFF topic had gezet over die ontsnappings pogingen uit de wei. Aangezien ik Fleur al in geen eeuwen meer heb zien rijden heb ik even overlegd met onze instructrice en die vond het wel het proberen waard. En zowaar, ze heeft haar nu één keer in de les gereden waarin ook een paar losse sprongetjes zijn gemaakt en ze is er geen enkele keer overheen gevlogen. En Pandora heeft de neiging om nieuwe mensen op haar rug eerst te laten zien hoe goed ze wel niet kan springen.

Maar als je vorig jaar bij Concorde bent geweest heb je me tijdens het ontbijt misschien wel zien rijden. Ik heb toen tussen de paarden gereden die in de ring werden losgereden omdat ik niet wist wanneer ik anders zou moeten rijden die dag en ik er toch al op tijd was.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:17

Hmzz... geen idee eerlijk gezegd... en helaas dit jaar dus geen kans om te kijken, volgend jaar dan maar!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:11

En ik vind dat wij (bij de nationale studentenwedstrijden) al zo weinig tijd krijgen om in te rijden.. maar internationaal is het maar 5 min! Je paard is wel los, dat scheelt natuurlijk, maar vind maar eens alle knopjes voor de oefeningen in 5 min! Ik vind het knap! Meestal heb ik tegen het einde van mn proef mn paard echt goed door :) Maarja, dat heeft iedereen natuurlijk :) Studentenwedstrijden blijf ik wel een ontzettend leuke manier vinden voor studenten om toch wedstrijden te kunnen rijden!!

En idd Falona, het is not-done om verenigingsactiviteiten te plannen tijdens een SO! Daar letten we bij Hippeia goed op! ;) Zou niet eerlijk zijn om te moeten kiezen!