Miniatuurveulen Einstein wellicht de kleinste ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:44

Dennis schreef:
Mijn (shetland) veulens worden in het begin ook wel eens op getild. Ze moeten hier over een bruggetje naar het land, en als ze nog niet netjes aan een halster lopen de eerste dagen neem ik het risico niet dat ze tussen de leuning vallen (plus dat het veel sneller is, zeker als je ze in je eentje buiten moet zetten).

Dat vind ik toch heel wat anders dan wat ik hier op het filmpje zie. Ik zie geen bruggetjes, beren of ander gevaar en begrijp dus echt niet niet waarom ze er - behalve omdat het 'leuk' staat op het filmpje - zo mee in de rondte zeulen... :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 09:46

Dat denk ik ook Maverick. Aan de maten van de ouders te zien en aan de reacties van de fokkers is te lezen dat dit veulen niet bewust zo klein is gefokt. Hij is verder gewoon goed in verhouding en dekentjes worden hier in NL ook gebruikt hoor. Het ligt gewoon aan de temperatuur.
Dat hij zoveel getild wordt zal wel voor het persmoment zijn geweest. Ik denk niet dat ze er verder te hele dag mee lopen te zeulen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:50

Mahitri schreef:
Ik vind hem wel trekken hebben van een dwergveulen. Met name het grote voorhoofd en de achterbenen lijken (nu niet) goed. Hij staat achter ook met zijn koten op de grond.

Ook grotere veulens (kwpn, fries ect) staan als ze net een paar uur of dagen oud zijn nog wel eens op de koten.
Dus dat zegt niks, groeit vanzelf wel bij al de spieren sterker worden. Ik heb het bij een fries meegemaakt en bij een kwpn'er en de beesten lopen nu als de beste.
En welke veulens zijn in het begin nou perfect? Ze moeten toch de kans krijgen om in verhouding te groeien, net zoals enters (jaarlingen) die zijn ook bijna nooit in de pefecte verhouding.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:51

Hij is idd wel aardig in verhouding, nog even en je hebt nog een paar vierkante meter nodig om zoiets te houden ;)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:51

ik vind het veulen er in proporties uit zien hoor.
En dat dekentje, gebeurd hier ook genoeg.
Wat het dragen betreft, kan zo voor even helemaal geen kwaad, hup even naar het juiste weiland om te rekken en strekken, anders als t veulen zelf loopt, is het moe voordat het er is.
Mooi veulen! Ziet er duidelijk beter uit als dwergje Thumbelina!

Nummus

Re: Miniatuurveulen Einstein wellicht de kleinste ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:01

Als ie geen dwerggroei heeft vind ik dat de eigenaren er best mee mogen fokken - want dan geeft hij toch geen dwerg-gen door en ga je dus niet dat gezeur van "yay een binnenshuispaardje" krijgen wat betreft het steeds kleiner fokken.
Mocht ie nou wel het dwerg-gen blijken te hebben vind ik het wel raar om ermee te gaan dekken inderdaad.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:16

Een paar miljoen jaar geleden waren ze ook zo klein :D Maar goed ik vind jammer dat ze hem zo vaak optillen. Dacht juist hoe meer ze lopen hoe beter het is voor ze??? Maar verder echt een schattig veulentje.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:20

nog even en dan stoppen ze de "minipaardjes" in een tasje :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:23

Bentley26 schreef:
Een paar miljoen jaar geleden waren ze ook zo klein :D Maar goed ik vind jammer dat ze hem zo vaak optillen. Dacht juist hoe meer ze lopen hoe beter het is voor ze??? Maar verder echt een schattig veulentje.

Ik las ergens op de eerste pagina dat ie dan te moe is als ie bij de wei is aangekomen, dus daar heeft ie dan zelf niet veel aan. Maar zou hem daarna inderdaad zo weinig mogelijk tillen.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:24

Wat een gave tekening op z'n koppie. :+:

Tsja, het is jammer dat ze steeds kleiner worden, maar goed..

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:24

Leuk beestje, vooral schattig. Maar dat steeds kleiner fokken van paardjes hoeft ook van mij niet.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:39

onze Rocky had ook zo'n breed voorhoofd, zelfs zo erg dat de dierenarts er een rare opmerking over maakte, maar die heeft nu een schattig klein hoofdje..ik denk dat dit veulen gewoon wel in verhouding is trouwens.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:43

Ik vind hem ook aardig goed in de verhoudingen, wel een erg klein schattig dingetje :) En de ouders waren 79 en 86 cm als ik het goed heb, dus het veulen zo best nog wel kunnen groeien.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:50

ik moet ook eerlijk zijn dat ik hem goed gelukt vind voor zo'n ukkie.
Zo te zien id het inderdaad geen dwerg.
Ik vind zijn aftekeningen eigenlijk wel heel gaaf .
Leuk veulen :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:54

Schattig! <3
Over het tillen ben ik het overigens wel eens.. maar ik denk dat die mensen na 20 jaar fokken ook wel weten dat ze zelf ook mee moeten lopen, dus ik denk dat ze het ook wel een beetje deden voor het filmpje om te laten zien hoe lief en klein hij is. Maargoed, ben benieuw hoeveel dit ukkie nog gaat groeien!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:56

girlyggirl schreef:
ben ik nou de enige die hem nog steeds erg onstabiel vind en dat hij wel een heel breed voorhoofd heeft?! :o

edit: zie dat het inmiddels nog iemand is opgevallen :+

Zijn voorhoofdje lijkt ook zo door zijn aftekeningen. En onstabiel? Dat is een grapje toch? := Het beestje is nog niet eens een dag oud daar! Vind je het raar dat hij dan nog instabiel is? :+

Misschien word hij naar de weide heen en terug gedragen omdat het ver lopen is?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:02

Ik neem aan dat een hoofd een minimum grote moet hebben om al die hersentjes er in te laten passen. De rest kan wel kleinere worden :P (net als bij baby's). Hij zal er nog wel in groeien zullen we maar zeggen.

(http://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_horse kun je mooi verschil zien tussen dwerg en mini)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:04

oei ja zo'n dwergpony is echt niet in verhouding.. :\

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:19

god o god er ging net een flits in mijn hoofd.. dat over een paar jaar iedereen z'n ding in huis heeft en inplaats van honden zie je dan schetlanders in het park rennen %)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:23

Ik vind hem schattig. :j
Denk idd dat hij nog wel bijtrekt en zo raar vind ik hem er ook niet uitzien.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:28

Hihi echt een ukkie zeg.
Vind hem voor een veulentje van nog geen dag uit, best wel een wijzerd, als hij zo loopt te bokken als zijn baasje hem op zijn kontje kriebelt.
Zit best al pit in. Ben wel benieuwd hoe hij gaat opgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:33

wat een verschil met dat dwergpaardje zeg! dan ziet deze er inderdaad beter uit,, ben benieuwd hoe hij uiteindelijk opdroogd :)

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:36

Susyb schreef:
god o god er ging net een flits in mijn hoofd.. dat over een paar jaar iedereen z'n ding in huis heeft en inplaats van honden zie je dan schetlanders in het park rennen %)

Haha ja idd! Achter een Jollyball met zn alle!!
_O- Ik zie het helemaal voor me..wel sneu!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:36

Wat schattig!! Die neem je toch zo mee naar bed! :D

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:49

super schattig maar heeft ze dat beestje nu niet wat te veel vast?? ale ik heb niet veel verstand van veulens die juist geboren zijn, maar hoor je ze niet met rust te laten voor de moeder veulen band te versterken enzo