Struisvogel valt kind op pony aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:23

Ik snap die vader wel hoor, als je kind word aangevallen verdedig je! Dat beest zal ook wel niet zo lief geweest zijn voor dat kind dus een schop ach..
Wie weet wat wij gedaan hadden in die situatie.. Vast niet vriendelijk verzocht of hij even iemand anders wilde treiteren..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:24

Wat is die vader een gigantische zak zeg! Je kind op een weitje laten ponyrijden met loslopende beesten, en vervolgens de struisvogel schoppen en slaan. Echt, waar zit bij sommige mensen het verstand tegenwoordig..

Heel zonde voor het meisje, voor de pony en voor de struisvogel.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:25

ok kan, ik heb ze dat 't nooit zien doen, maar dat is dan zeker gevaarlijk.

Maar ik blijf het zielig vinden voor dat beest. Die doet gewoon wat z'n natuur hem ingeeft. Zou net zoiets zijn als dat ik met mijn paard in de wei ga rijden waar hij met 4 andere paarden staat en dan die 4 andere paarden af ga ranselen omdat ze voor problemen zorgen. Ik ben dan gewoon een mega kneus, net zoals die vader gewoon een onverantwoordelijke sukkel is.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:25

Voor de mensen die het filmpje niet kunnen zien, dan moet je op de rode tekst: op kinderen die op de pony rijden. Klikken :)
Dan word er een nieuw venster geopend met het filmpje.

(ik zat eerst ook 5 minuten te wachten, totdat die reclame weg zou zijn :'))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:26

kim_bjorn schreef:

Maar ik blijf het zielig vinden voor dat beest. Die doet gewoon wat z'n natuur hem ingeeft. Zou net zoiets zijn als dat ik met mijn paard in de wei ga rijden waar hij met 4 andere paarden staat en dan die 4 andere paarden af ga ranselen omdat ze voor problemen zorgen. Ik ben dan gewoon een mega kneus, net zoals die vader gewoon een onverantwoordelijke sukkel is.

Tjongejonge.. Kan het allemaal wat minder? Misschien is die vader wel helemaal niet de eigenaar van die pony en andere beesten.. Misschien mocht dat meisje wel gewoon een x op die pony rijden..

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:27

Hannah_Menno : oh zo'n schop is niet erg?

Die man heeft een schop nodig met z'n onverantwoordelijke gedrag om dat kind daar zo rond te laten rijden met die dieren!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:28

Luister.. die schop was waarschijnlijk even nodig...
En deze les hadden ze ook even nodig... hopelijk doen ze het nooit weer.

kim_bjorn

ik mag gewoon m'n mening geven toch? ;)
ookal ben jij het er niet mee eens?

Jolliegirl

kim_bjorn schreef:

máár... als het wel jou overkomt... Dan zal jij dat dier ook een rotschop geven.. als je aangevallen wordt...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:29

kim_bjorn schreef:
Hannah_Menno : oh zo'n schop is niet erg?

Geloof mij, als je kind word aangevallen door zo'n beest (die KEIhard kunnen trappen) dan verdedig je jezelf en het kind.. Op wat voor manier dan ook, je doet het! Wat had jij gedaan dan? Hem lief toegesproken en gezegd dat het niet mocht?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:29

kim_bjorn schreef:
ik mag gewoon m'n mening geven toch? ;)
ookal ben jij het er niet mee eens?

vertel mij wat jij had gedaan áls dit jou was overkomen...
En nu niet zeggen : dit overkomt mij niet, want ik doe zoiets niet.
Wees eens héél eerlijk..

ik ben op buitenrit eens een zwijn tegengekomen met jongen. En geloof me.. die heeft eht er ook van langs gekregen.
Had ik dit niet gedaan, dan denk ik dat het met de pony anders had kunnen aflopen

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:30

Wat een gezeur over zielig voor de emoe, dat beest moet gewoon zijn plaats weten. Ik heb hier een paar kippenhanen lopen. Als die mijn kids aanvallen (wat ze regelmatig doen) krijgen ze ook een extra vliegles. De kinderen mogen de hanen niet opzoeken maar andersom accepteer ik het al helemaal niet. En als ik zie hoeveel schade een kippenhaan aanricht wil ik niet te maken krijgen met een emoehaan. Wat ik denk dat het is, het vrouwtje staat waarschijnlijk buiten beeld.

Neemt niet weg dat het idd. niet de meest slimme actie is om alles door elkaar te laten lopen.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:31

Jolliegirl : mijn opmerking boven was voor Hannah_Menno die vond dat mijn opmerkingen minder mochten.

Oh ja hoor, alleen gebeurd me dat niet omdat ik niet zo dom ben om in een wei te rijden met een emu en een ezel en weet ik wat nog meer ;) ;)

vind 't gewoon lullig voor dat beest, maar ook voor dat kleine meisje en die pony.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:32

Ja op het moment van idd wel ja maar niet achteraf nog even doodleuk verder gaan. Althans ik zou me dan in ieder geval om mijn kind richten.

Trouwens buiten het feit dat het niet slim is om dat kind in een wei met andere dieren te laten rijden vind ik het ook niet slim om dat kind in zo'n grote ruimte los te laten rijden en dan ook nog draven. Dus al met al een erg onverantwoordelijke man.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:33

Sorry maar ik moest wel eventjes lachen toen je die struisvogel/emoe daarna weg zag sprinten.
Sneu voor het kind, die kan daar nog geen verantwoordelijkheid voor afdragen. En voor de pony
Maar niet zo super slim van de vader/ouders vind ik.
En daarna dat beest nog trappen. Ja die weet ook écht wat hij heeft foutgedaan ;)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:33

Jolliegirl : dat is iets anders dan zoek je het niet perse op, dit is een gevalletje een probleem opzoeken!

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:36

manonlalala : juist jij begrijpt hem :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:38

kim_bjorn schreef:
Jolliegirl : dat is iets anders dan zoek je het niet perse op, dit is een gevalletje een probleem opzoeken!

tsja... en toch... buiten dat..
Wat had hij anders moeten doen.. het is gebeurt... had hij dat dier moeten laten gaan??

Ik vind het ook enorm dom zoals ik al zei.
maar die schop was blijkbaar nodig... en geloof me.. als jij ooit in een situatie zit dat jij aangevallen wordt, hetzij door een persoon, hetzij door een dier... geloof me... ook jij mept van je af.

En hier laat ik het bij :) want verder hebben we precies dezelfde mening over dit domme voorval.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:39

Aanvallende hanen kunnen erg vasthoudend zijn, en komen over het algemeen net zo lang terug tot ze niet meer kunnen. Je kinderen horen hier niet tussen te lopen maar als het gebeurd denk ik dat een flink schop (of een paar) de enige oplossing is op dat moment.

Maar ik ben het er mee eens dat het niet had mogen/hoeven gebeuren. Maar ja iedereen doet wel een stomme dingen he, en dan moet je ze toch oplossen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:39

fiona1 schreef:
maar als het gebeurd denk ik dat een flink schop (of een paar) de enige oplossing is op dat moment.

En dit bedoel ik.
Wat kan je anders?

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:43

ben vroeger als 4 jarig meisje ook aangevallen door struisvogel op de kinderboerderij
ben nog steeds bang van die pokke pino's grrrrrrrrr zwaar trauma
had twee hechtingen van bijt wonden en een dikke prik klote vogel
zo ie zo alles met een snavel heb ik t niet op

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:44

fiona1 en Jolliegirl : ja klopt hij had niet veel anders kunnen doen, behalve dat kind daar laten rondrijden dan hi hi :)

In principe zijn we het gewoon met elkaar eens :) Vind 't gewoon lullig voor alle beestjes en kindjes daar, had gewoon niet gehoeven!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:04

Kon het filmpje eerst niet zien, dus ging de reacties maar lezen. En aan de reacties te lezen heeft die man dat beest een enooooorme schop verkocht.

Sorry mensen, die enoooorme harde schop heb ik dan even gemist hoor :+

Moest trouwens wel heel hard lachen toen ik die ezel op z'n dooie gemakje door het beeld zag hupsen haha

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:12

Had hetzelfde gedaan, uit schrik misschien maar ook om even dat beest op z'n plaats te zetten. Die wist precies wat de boodschap was.

Volgende keer niet meer al die dieren bij elkaar zetten als de dochter gaat rijden, was niet zo slim.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:21

Wat zal dat meisje bang geweest zijn. Vind het er zo al akelig uitzien. Heb het zelf ook niet echt op die beesten.
Moet wel zeggen dat ik de vader zijn reactie helemaal snap en zelf ook zo zou reageren (denk ik), maar moet ook eerlijk zijn en zeggen dat ik het er wel rot uit vind zien zoals hij dat beest een trap geeft als het gevallen is.