Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:58

ik vind het er ook niet echt agressief uit zien, dan had hij die oren echt wel plat in de nek en zou hij denk dat beestje ook wat meer heen en weer slingeren...
maar het blijft wel zielig voor dat varkentje, wat zal die het uit geschreeuwd hebben

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:01

Marie_X_X schreef:
ik vind het er ook niet echt agressief uit zien, dan had hij die oren echt wel plat in de nek en zou hij denk dat beestje ook wat meer heen en weer slingeren...
maar het blijft wel zielig voor dat varkentje, wat zal die het uit geschreeuwd hebben

een ezels lijkt niet zo op een paard.
echt, ga maar eens in de buurt vragen of je een ezel mag verzorgen, die werken heel anders als paarden. ;)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:03

Tsja leuk ziet het er niet uit. Gelukkig is het nu opgelost. En of dit agressie is... Volgens mij is er een redelijk verschil tussen agressie en dominantie. Ik heb van zowel ezels als varkens geen verstand maar volgens mij is dit puur dominant gedrag van de ezel.

Kenwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:25

Het lijkt idd nietzoo mooai , het arme dier. :(

het lijkt niet egt heel kwaadaardig, maar als dat varkentje er verwondingen van heeft ,

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:30

Terror-donkey :oo :=
Ben blij dat er geen geluid bij het filmpje zit, wat zal dat arme varken geschreeuwd hebben zeg!
Wel fijn dat alles nu is opgelost :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:34

rowo schreef:
Moet zeggen dat ik wel ff moest lachen bij het zien van de beelden :=
Lachen?? :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:39

Alleen al de drek waar die beesten weer in staan en dat alles maar bij elkaar gekwek word zegt al meer dan genoeg over de eigenaar.
Om kotsmisselijk van te worden.
En je weet niet wat die ezel al allemaal heeft mee gemaakt.
Ik ken ook shetten die schapen en geiten gewoon vermoorden.
Je kunt nou eenmaal niet alles bij elkaar gooien.

Juangi

Re: Paco de ezel: gevaarlijk of verkeerd begrepen? *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:15

Sjeetje... wie gooit er dan ook varkens bij zo'n beest?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:21

wow heb ik echt met volle verbazing naar dit filmpje zitten te kijken zeg!! Wat raar gedrag zeg!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:23

Ach ;( arm varkentje... wat erg...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:24

Als het mijn ezel was geweest, dan mocht ie niet eens in de buurt komen van deze arme varkentjes.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:27

Jeetje dat doet me meteen denken aan een ezelin op de kinderboerderij waar ik stage heb gelopen. := Dat was nog een jaarling en leek erg schattig.. totdat madame opeens een lammetje in z'n nek greep en net zo hard heen en weer schudde totdat het zijn nekje brak en overleed!! Dat lammetje hadden we juist met bloed zweet en tranen erbovenop geholpen, het had geen moeder meer namelijk..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:30

Bah, wat een rot beest..
Begrijp niet dat dat dier niet wordt gecastreerd..
Zou al een hoop dominantie schelen hoop ik..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:42

Cayenne schreef:
Ik heb een shetlander wel eens soortgelijk gedrag zien vertonen. Die greep kippen om ze vervolgens in het rond te schudden := zes kippen hebben dat toen niet overleefd.
Die shetlander (ook een hengst) stond trouwens alleen en deed het puur uit verveling. Uiteindelijk heeft ie een nieuw baasje gekregen.

Wij hebben ook zon shetlander hengst gehad. Die pakte vooral geiten en honden. Puur dominantie en aangeven dat het dier in zijn territorium is.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het raar vind dat je dit zo kunt filmen. Ik heb nog nooit zo hard gerend als toen ik onze hengst met een geit in zijn bek zag en geschreeuwd. Zou zoiets nooit kunnen filmen.

Van onze hengst straalde wel veel meer agressie uit. Echt heen en weer schudden, weggooien en weer grijpen. Dat zie je bij deze ezel niet. Misschien is ie toch echt meer aan het spelen, het zij wat lomp voor zijn klein diertje, maar ja waarschijnlijk kent paco zijn eigen kracht gewoon niet :+ . Kan bij het varkentje ook niet echt wonden zien.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:43

wat ik even niet snap..... degene die dit filmt???? DOE IETS..... bha verschrikkelijk...... dit soord dingen kan ik niet aanzien..... bij mij in de straat staan ook 2 ezels (vervelen zich dood) en de een springt de ander ook steeds zo in de nek en dan bijten.....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:46

Vaag filmpje, straalt niet echt agressie vanaf, als het een groter dier was en hij zou het terugdoen zou het op spelen lijken lijkt het haast wel. Wel echt sneu voor het schatige varken, kan me goed voorstellen dat hij gewond raakte hierdoor!

Wat een bende waar die dieren in rondlopen, absoluut goed dat de eigenaar aangepakt wordt, en ongeacht de reden van Paco's gedrag is het fijn dat hij herplaatst is!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:00

Vind het er wel heel agressief uitzien, kreeg zelfs een haatgevoel naar die ezel toe :o :o :o

Hoorde van de week nog van iemand dat een kennis Quessantschaapjes had en een lammetje. Daar liep ook een ezel bij, die heeft dat lammetje ook gegrepen ;( , lammetje wel dood ...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:32

het is duidelijk geen agressie, maar verveling en dan maar lopen klieren met een varken
vergis je ook niet in varkens, die kunnen ook aardig vervelend zijn, drammen en dreigen
je ziet ook dat op een bepaald moment een ander varken nieuwsgierig komt kijken

wij hebben trouwens een welsh-A merrietje die als jaarling verkocht werd omdat ze met een ouessant ramlammetje in haar bek liep te slepen
nu bleef dat rammetje haar ook steeds opzoeken en ze pakte hem gewoon in de wol als ik het goed begreep
was vast ook verveling en echt een lieverdje is ze ook niet maar dit gedrag heeft ze nooit getoond bij ons

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:37

Zooo dat is echt een TERROR EZEL!!! Wat een kreng zeg, die houdt echt niet van varkens...
Arme kleine varkentjes... Gelukkig hebben ze de dieren nu apart gezet en zijn ze allemaal weer gelukkig...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:13

tja, Ezels zijn wat betreft andere diersoorten helemaal niet sociaal, van nature niet , tuurlijk zullen er ezels zijn , die in vrede leven met...... maar dat maakt dit gedrag niet onnatuurlijk, ezels meten ook graag hun krachten, zijn er geen soortgenoten, dan grijpen ze wat voor handen is.... een onbegrepen ezel is dit dus...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 01:03

Ik wil alleen reageren op de reactie van dat mensen niet begrijpen dat diegene die het filmden niet ingrepen...

Ik denk dat dit vaker is gebeurd en dat ze er melding van hebben gemaakt. Alleen is er altijd bewijs nodig. Vandaar dit filmpje!

Ik denk dat het een dominante spel van het dier is... Want boven op hem liggen is een teken van dominantie, alleen bij zeer agressief denk ik ook weer aan iets anders...

bleekje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 05:46

Snap niet dat ze gewoon blijven filmen. Je grijpt toch in op zo'n moment! Dit is gewoon mishandeling, vreselijk om te zien!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:03

Ik denk als je verder geen verstand heb van dieren, je ook niet in DURFT te grijpen. Waarschijnlijk dachten die mensen dat die ezel hartstikke agressief was, nou jij gaat ook niet bij een uber agressieve hengst het weiland in. Nu is er ook wat aan gedaan, en het varkentje heeft het overleeft. Eind goed, al goed :)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:23

aghh vind het wel zielig! ;)

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:18

shilady schreef:
Hoe kun je zo rustig blijven filmen als je duidelijk ziet dat het zwijntje het moeilijk heeft?

Nou exact!! dat was het eerste wat ik dacht. Ik had die camera opzij gegooit en donkey eens even een behoorlijke pets verkocht.
En er direct uitgehaald. Vreselijk!