Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marengo schreef:Hap! Hap! Ik vind het echt heerlijk dat je me DOM noemt. Met hoofdletters nog wel.Wat een DOM commentaar van een typisch DOM iemand die zijn kop in het zand steekt, sorry............
Maar sorry, na deze belediging lees ik niet meer verder. Het enige wat ik je mee wil geven: de volgende keer dat ik mijn eigen paard naar de slager breng zal ik aan je denken en dan verschijnt er een grijns op mijn gezicht
. Je moest eens weten, you just made my day! Dank daarvoor
marengo schreef:Het probleem ligt bij het feit dat de meeste paarden, ik denk zo'n 98% die geslacht worden NIET op die manier geslacht worden, zij gaan WEL 3 dagen op transport, zonder eten en drinken, met 20 op een auto geschikt voor 10, of in een vrachtauto eigenlijk voor koeien waar ze niet recht in kunnen staan.
Die zijn WEL nummer 345 van die dag, en staan in het bloed van hun voorganger, en worden 4 keer geschoten voor ze dood zijn, ALS ze dan al dood zijn.
marengo schreef:Wel eens een paard horen gillen in doodsnood omdat men mis schiet of snijdt ???? OF 4 minuten doodsstrijd zien voeren ???
marengo schreef:Dit zijn de misstanden die ook in de VS gebeurden bij slachterijen, en daar een paard een edel dier is, en niemand zich aan de regels van slachten zoals hoort hield, is er een totaal slachtverbod ingesteld.
Men vond niet dat een paard zulk een einde verdiende, als er humaan ingeslapen kon worden.
Ook die transporten waren er al, NET als hier, en is een reden waarom men het slachten verboden heeft.
marengo schreef:Als je een paard inslaapt, zoals ik al zei, geven de meeste dierenartsen alleen maar de dodelijke injectie, en dit heeft spiertrekkingen tot gevolg, en voor 25,- meer,
breng je het paard EERST onder narcose, en dan vecht er niemand nergens tegen, en heeft het paard nergens, maar dan ook nergens weet van.
Ik heb verschillende oude paarden op deze wijze in laten slapen, en heb nooit iets anders gezien dan dat ze rustig gingen liggen, en op een gegeven moment gewoon stoppen met ademen, meer was er absoluut NIETS aan te zien.
Ze zakken ewoon heel rustig en ongemerkt weg.
Ik begrijp niet waarom iemand niet de mogelijkheid zou hebben om ze thuis in te laten slapen, en mee om te gaan ? Dat is je kop in het zand steken.
marengo schreef:Ook hier in Nederland hebben we een overschot aan paarden: men fokt maar raak "ach een lief veulentje" maar dat veulentje moet wel een baasje hebben (denk aan de Haflinger veilingen in zuid Duitsland, die bijna allemaal naar de slacht gaan), en men denkt te lichtvaardig over het hebben en houden van een paard, en het verkopen van oudere paarden of paarden met een probleem, die hebben vaak alleen nog één weg, die via de handelaren naar Italië of zuid Frankrijk.
Kijk eens op de website van Gaia, die een reportage gemaakt hebben over de slachtpaarden in Zuid Amerika, en kijk de hele video MET geluid aan.....
marengo schreef:Alane als je nou alles LEEST wat ik schrijf zie je dat je opmerkingen nergens over gaan.....
Ik zeg bv nergens dat een paard bijna dood is wat ingeslapen moet worden.
Bij het missnijden heb ik het over het mislukt doorsnijden van het ruggemerg, niet over het leegbloeden.
Ik weet ook dat een paard sterft door leegbloeden, maar gewoonlijk is een paard door een kogel/pin in de hersenen toch hersendood.
Dan had je gezien dat er OOK een vervoersverbod gaande is in de VS voor slachtpaarden waardoor ze niet naar Mexico of Canada kunnen.
etc. etc.
Je mag ze NIET laten creperen, je moet ze gewoon thuis in laten slapen, ik zie het voordeel van slachten vs inslapen niet, behalve dan dat nog 200,- krijgt voor je paard ipv 200 uitgeeft.
Cayenne schreef:Nou nou, laten we elkaars mening respecteren ook al ben je het er niet mee eens. Dat is nog geen reden om iemand dom te noemen.
Het is idd heel vervelend wat er gebeurd in Amerika, maar de regering heeft er ook een potje van gemaakt qua regels.
marengo schreef:Quarters and Paints waren 15 jaar geleden al voor heel weinig te koop in de VS.
Je kunt paarden in laten slapen die anders geslacht hadden moeten worden, er zijn daarvoor speciale gesponsorde programma's in het leven geroepen, dan kost het NIETS.
Je kunt ze ook afgeven aan een horse rescue, waarvan er velen zijn in de VS.
marengo schreef:Alane: je moey ook een kristallen bol aanschaffen............

En hij vind paarden niet eens leuk.

Citaat:En dan nog: de meeste helden hier die hun paard naar de slager brengen, laten hem of door een ander weg brengen, of geven hem aan de deur af, en nemen hem niet zelf mee naar binnen, en blijven er niet zelf bij staan als hij geschoten wordt.
Dat is wel een nare bijkomstigheid aan inslapen, je moet erbij blijven.
Ik denk dat dit je plicht en verantwoording is als dieren eigenaar.
KiWiKo schreef:WAT een FU CK ing onzin!!!! Paarden mogen niet meer in noord amerika geslacht worden, omdat ze niet meer geslacht mogen worden......... DAT is de enige reden dat ze massaal naar mexico getransporteerd worden!! Dat is de oorzaak van deze paardenellende!!
slachten is verboden in Amerika en word dus alleen ILLIGAAL gedaan!