Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wouterpaard schreef:Op mijn oude stal hadden ze stands. En ja de paarden hadden gewoon sociaal contact hoe kort denk je dat ze vast staan? En ze kunnen gewoon gaan liggen. Als ze zich niet veilig voelen gaan ze immers niet liggen.
Heb het gezien bij een paard die stond jarenlang stand daarna op box en vereenzaamde op box. De paarden stonden in de winter snachts op stal overdag buiten en in de zomer 24/7 buiten dan heb ik er absoluut niks op tegen.
Citaat:Ik persoonlijk ben niet tegen stands, ik vind die altijd nog beter dan een paard in een dichte box zetten waar ze helemaal geen contact kunnen hebben met hun buren (laat staan zien) en niet kunnen zien wat er in de rest van de stal gebeurt. Dat vind ik dier onvriendelijk.
en ja heb het vooral over mijn oude stal, wat niet wil zeggen dat ik niet meer stallen met stands heb gezien (en ja ook slechte stallen) maar alsnog is mijn mening dat ik verbieden overbodig vind, richtlijnen en regels niet! Dinopino schreef:En hoe wil je bepalen dat het paard het goed vindt en prettig .