Hengst trapt Duitse springruiter in het gezicht na wedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:31

tjee het zal je maar gebeuren ;(

Fiebie

Re: Hengst trapt Duitse springruiter in het gezicht na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:50

Jeetje... Die mogen zo voorlopig nog wel in coma houden dan.
Daar wordt je niet vrolijk van als je wakker wordt... :n

Vraag me dan toch af hoe zich dat heeft afgespeeld...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:01

bigone schreef:
Nooit achter een paard langslopen is hoofdregel nm 1, maar het gebeurt ons allemaal wel een keer, zelfs al heb je nog zoveel ervaring, het gaat je een keer mis, soms op een plek waar je het kunt hebben en soms helaas op de verkeerde plek,
veel sterkte.
knooopje, wat is er met koorman gebeurt?

herman wou zadel op het paard leggen,voor die het wist had hij een klap te pakken!
hij naar het ziekenhuis gegaan en vandaar uit is hij met de ambulance met sirene naar het zekenhuis in groningen overgeplaats.
hij heeft een gebroken arm en een scheur in zijn lever,hij bloede inwendig,maar dat herstelde uit zichzelf,hij moet nog een week op de ic liggen in groningen en dan werd hij weer overgeplaatst naar het streek ziekenhuis,zijn arm was flink gebroken,of er een plaat ingezet werd weet ik niet,ik hoorde het via een kennis,en ik hoorde het op concours afgelopen weekeinde,hoe het nu met hem gaat weet ik niet,maar geen bericht is goed bericht denk ik dan altijd maar,maar geluk heeft hij zeker gehad,ik hoorde dat het echt kantje boord was geweest met herman,een gescheurde lever is niet niks zeg,gelukkig hersteld zich dat vanzelf dus daar houd hij geen letsel aan over als ik het goed heb,zijn arm weet ik niet hoe dat herstelt.ze hadden nog wel getwijfelt om hem te opereren aan zijn lever,maar gelukkig was dat niet nodig.
ik zal vanavond even vragen hoe het nu met hem gaat.

TjardavdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:02

bigone schreef:
Nooit achter een paard langslopen is hoofdregel nm 1, maar het gebeurt ons allemaal wel een keer, zelfs al heb je nog zoveel ervaring, het gaat je een keer mis, soms op een plek waar je het kunt hebben en soms helaas op de verkeerde plek,
veel sterkte.

Wie zegt überhaupt dat hij erachter door liep?
Je moet niet vergeten dat het een hengst is en die dus ook kunnen trappen als je er niet achter door loopt.

Voor ons is het makkelijk praten vanaf hier!

Ik wens hem heel erg veel beterschap!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:14

Hopelijk komt t allemaal weer goed met hem. Zo'n trap komt echt mega hard aan. Hopelijk kunnen de doktoren hem redden en er voor zorgen dat hij weer helemaal beter word. Heel veel beterschap iig!
Mijn veulentje van ruim een maand oud, is 3 weken geleden per ongeluk door haar mama doodgeslagen.
We stonden erbij en t was gebeurt in een seconde. Ze waren samen door de wei aan t spelen, bokken, rennen, vliegen. Toen de merrie bokte en uitsloeg, dook t veulen precies op dat moment achter haar door en werd vol tegen haar hoofdje geraakt. Haar schedeltje was boven haar linkeroogje bij haar slaap verbrijzeld. Ze was meteen heel ver weg in een diepe coma. Om verder lijden te besparen hebben we haar in laten slapen. De merrie kon er echt helemaal niks aan doen en snapte er helemaal niks van. Ze heeft 2 dagen bij haar veulen in de stal (want daar hadden we haar neergelegd) staan treuren en rouwen en nam toen voorgoed afscheid.
Onvoorstelbaar wat voor een kracht er in zo'n benen zit. Ben er zelf ook enorm van geschrokken en ben helaas ook niet meer zo vrij om achter paarden door te lopen als voorheen. Die film van dat ongeluk komt steeds voorbij, moet slijten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:04

Ik ben twee weken geleden ook vol in mijn buik getrapt door een jonge merrie...Nou ik kan je vertellen..dat doet pijn ;( . Ongelukken gebeuren nu eenmaal.

@Famke160301: Wat een naar ongeluk. Ik kan me voorstellen dat die gebeurtenis op je netvlies gebrand staat.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:53

TjardavdB schreef:
bigone schreef:
veel sterkte.

Je moet niet vergeten dat het een hengst is en die dus ook kunnen trappen als je er niet achter door loopt.

heb inderdaad ook nergens gelezen dat ie er achter langs liep. Kan best zijn, maar dat weten we niet..
Overigens had het even goed een merrie kunnen zijn die trapte, heeft niks met hengsten te maken, maar met paarden in het algemeen.
Hoop dat hij vlot hersteld en dat er niet veel blijvende schade is..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:26

Potverdomme! Hopelijk komt het helemaal goed!

Ik ben twee weken geleden ook getrapt (gelukkig ;( ) in mijn buik, heb een gescheurde nier en bloeduitstortingen tussen m'n darmen. Na 4 dagen ziekenhuis weer ontslagen. 6 weken voorzichtig zijn omdat mijn nier of milt nog kan scheuren. Maar wat een geluk dat ze me niet in mijn gezicht heeft geraakt!

[EDIT] Ik liep niet achter het paard, had de teugels vast, maar om een of andere reden draaide ze vliegensvlug om en sloeg achteruit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:07

Paarden en vooral pony's kunnen soms uit onvoorstelbare hoeken raak schoppen, weet er alles van , ging 30 jaar goed tot ik een zeer snelle,wendbare pony tegenkwam, heel erg auw voor zes weken maar niets aan over gehouden.
Alleen weer extra alert als ik met die dieren omga.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:31

paardrijden is niet voor niets één van de gevaarlijkste sporten..

het blijft een levend dier, met een eigen wil.. geen idee waarom het paard ervoor gekozen heeft om in die man zijn gezicht te trappen maar er moet zowieso een reden zijn..
een paard gaat toch niet zomaar eens lekker zijn baas tegen de grond schoppen?

misschien verschoot hij wel van iets of was hij even geërgerd wat deze reactie uitlokte..?

nuja.. ongelukken gebeuren.. althans het niet altijd zo fijn is voor de persoon, ding of het dier in kwestie..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:39

TjardavdB schreef:
bigone schreef:
veel sterkte.

Ieder paard kan trappen zonder dat je er echter door hoeft te lopen. Ik stond er laatst naast en de ruin waar ik naast stond deed gewoon zijn been naar voren en trapte iets schuin ;) . Gelukkig kon hij beter mikken dan hij kon slaan en heb ik alleen een gekneusde enkel :Y) . Bovendien kunnen paarden inderdaad razend snel omdraaien.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:44

Ik kan alleen maar zeggen: wat een afschuwelijk ongeval en heel veel beterschap gewenst voor hem en zijn zus.

Een klap krijgen kan net zo goed met een voorbeen als een achterbeen en dit soort ongelukken kun je nooit 100% voorkomen hoe voorzichtig je ook bent. Tenzij je meer dan 10 meter afstand houdt bij een paard.

@ Famke dat is ook vreselijk. Ik heb bij mijn paard ook het been verbrijzeld zien worden door de klap van een ander paard, de enige optie was euthanasie. Dit soort beelden vergeet je nooit meer en laat altijd littekens achter. Veel sterkte.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:40

Het zou gebeurt zijn toen ze een hengst lieten dekken...!

En neem van mij aan:dat is een levensgevaarlijk jobke!Ik werk op een dekstation en sta deze periode dus alle dagen met hengsten in mijn handen naast de bok,op zo'n moment zijn ze héél moeilijk in te schatten,zeker jonge hengsten.

Hoop voor hem dat het allemaal goed komt.Ik heb 13 jaar geleden ook zo'n 'accidentje' en hoewel goed genezen word ik er toch nog alle dagen aan herinnerd(tanden kwijt=kunstgebit=misérie!).

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:30

verdommetje wat een pijn moet dat hebben gedaan...
veel beterschap!

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:57

Heel veel sterkte toegewenst!!!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:09

Famke160301 schreef:
Hopelijk komt t allemaal weer goed met hem. Zo'n trap komt echt mega hard aan. Hopelijk kunnen de doktoren hem redden en er voor zorgen dat hij weer helemaal beter word. Heel veel beterschap iig!
Mijn veulentje van ruim een maand oud, is 3 weken geleden per ongeluk door haar mama doodgeslagen.
We stonden erbij en t was gebeurt in een seconde. Ze waren samen door de wei aan t spelen, bokken, rennen, vliegen. Toen de merrie bokte en uitsloeg, dook t veulen precies op dat moment achter haar door en werd vol tegen haar hoofdje geraakt. Haar schedeltje was boven haar linkeroogje bij haar slaap verbrijzeld. Ze was meteen heel ver weg in een diepe coma. Om verder lijden te besparen hebben we haar in laten slapen. De merrie kon er echt helemaal niks aan doen en snapte er helemaal niks van. Ze heeft 2 dagen bij haar veulen in de stal (want daar hadden we haar neergelegd) staan treuren en rouwen en nam toen voorgoed afscheid.
Onvoorstelbaar wat voor een kracht er in zo'n benen zit. Ben er zelf ook enorm van geschrokken en ben helaas ook niet meer zo vrij om achter paarden door te lopen als voorheen. Die film van dat ongeluk komt steeds voorbij, moet slijten.

Famke, echt precies het verhaal als het veulentje bij ons op (pension) stal. Alleen die hebben ze nog wel geprobeerd te opereren, was niet in coma, maar is tijdens de operatie overleden.

Is het zijn eigen paard geweest of een ander paard?? Naar verhaal hoor!!