. Is er überhaupt al een dierenarts geweest om te kijken? Of is zijn ze daar van Free nature ook dierenarts?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
evanescence schreef:Inderdaad..Deze paarden, worden alleen in de gaten gehouden. En als het echt nodig is bij gevoert. Meer gebeurt er niet mee. Dat wordt er bedoelt met 'wild' Het is de bedoeling dat deze paarden zich zelf onderhouden.
En het gebied waar ze leven, zouden ze wel moeten afzetten. anders lopen ze straks door een woonwijk, of op de snelweg.
Herten met wonden worden ook niet gehecht, ook niet als dat komt door prikkeldraad.
Het is ook wat krom dat het met prikkeldraad is afgezet. Maar om een heel natuurgebied af te zetten met luxe hekken is iets aan de duren kant.
Nu het prikkeldraad verboden is, wordt alles ook aangepast.
Maar ik ben het wel met je eens. het is inderdaad meten met 2 maten.
Mindim schreef:Dan wordt er een behandeling gestart denk ik. Ze laten het paard zeker niet aan zijn lot over. Anders zou het ook niet in de gaten gehouden worden denk ik.Ik ben benieuwd wat ze doen als het niet vanzelf geneest.
Cayenne schreef:Haha inderdaad Cayenne, daar dacht ik ook al aanmaar sowieso bestaat er hier in Nederland geen vrije natuur, dus de naam van de organisatie is wat dat betreft misschien wat ongelukkig.
Focussed schreef:In de "vrije natuur" was dit paard allang van z'n pijn bevrijdt door een roofdier. Kan me niet indenken dat dit dier namelijk normaal met de kudde mee zou kunnen komen in gevaar..
Sabin_e schreef:Dan wordt er een behandeling gestart denk ik. Ze laten het paard zeker niet aan zijn lot over. Anders zou het ook niet in de gaten gehouden worden denk ik.
Maar ik begrijp je verontrusting wel.. het is toch raar om paarden die in een afgezet gebied staan niet direct te behandelen als ze zich aan het zeer verkeerd gekozen omheiningsmateriaal flink verwonden.!?
Focussed schreef:Heeft iemand een foto van het paard en de wond? Dan kan ik ook mee oordelen...Zou het echt kunnen dat, als een kudde flink aan de kletter gaat voor bijv. een wolf, dat deze met een fiks open been net zo hard mee kan rennen? Ik bedoel: andere wonden zouden nog kunnen. Maar aan z'n achterbeen... lijkt me dat beweging ontzettend pijnlijk moet zijn.
Sabin_e schreef:Mindim schreef:Laten we nou niet "Animal Planet" met ons geitenwollensokkenkikkerlandje Nederland gaan vergelijkenNou dat weet ik niet zo zeker, je ziet soms prooidieren op animal planet, die behoorlijk heftige littekens hebben en toch nog vrolijk rondhuppelen.![]()
Mindim schreef:Dat klopt. En misschien is dat ook wel de reden waarom ze bij dit paard niet direct een behandeling zijn gestart.het feit blijft dat dieren in de natuur (waar men hier in nederland ook wat mee experimenteert om de wetenschappers een plezier te doen) soms vreselijke verwondingen overleven.
Sabin_e schreef:Mindim schreef:Dat klopt. En misschien is dat ook wel de reden waarom ze bij dit paard niet direct een behandeling zijn gestart.het feit blijft dat dieren in de natuur (waar men hier in nederland ook wat mee experimenteert om de wetenschappers een plezier te doen) soms vreselijke verwondingen overleven.
Ayasha schreef:Ik snap dit echt niet, wat een ongelooflijk circus die hele konikpaarden. Laat een eigen paard zo in de weide staan onder het mom "hij geneest wel" en je hebt in no time de DB op je kop maar bij de konikpaarden "moet je niet oordelen want je weet er niks van"
Bah bah bah, free nature? Ik walg van mensen die tegen beter weten in over de ruggen van onschuldige dieren toch hun idealen nastreven.
Dus technisch gezien heeft ze een punt
Behalve dan dat ze er van mij niet hoeven te staan.