Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Zsazsa_ schreef:Mensen gaan zich pas beschermen nadat ze van dichtbij iets gezien/gevoeld hebben.
Met paarden kan je je toch niet 100% beschermen. Er landde er nog geen 15 min geleden bijna 1 op mijn hoofd met zijn voorbenen omdat hij naar de wei ging... Ja moet ik dan de hele dag een cap op omdat ik met ze werk. Maar met rijden heb ik dan zeker wel weer altijd een cap op, en altijd goede schoenen omdat ze hier meer dan 25x per dag bijna op mijn tenen gaan staan.
De ruiters hier dragen eigenlijk ook nooit een cap, sinds 3 weken geleden is het verplicht met de springles omdat iemand met zijn hoofd op een oxer was gevallen en nu nog in het ziekenhuis ligt. Dus dat moet er eerst gebeuren voordat andere mensen het inzien...
Je hebt je eigen leven in eigen handen.... Voor veiligheid kies je zelf lijkt me..
germie schreef:Verder is het zo dat je beter op bed kunt blijven als je geen risico's meer wilt lopen of mag lopen. Ga niet meer met de auto, wandel niet meer over straat, kook geen water meer, enz. Want dit zijn ook allemaal risico's die je dus kunt verminderen. Maar ja, blijf je op bed, dan kan je huis nog instorten.
Noorwijdenes schreef:Wat ik wel opvallend en erg jammer vind, is dat mensen met een voorbeeldfunctie (bv. Anky) zich eigenlijk nooit met cap laten fotograferen. Of beter gezegd: ze laten zich altijd zónder cap fotograferen.
Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid, maar personen met een bepaalde voorbeeldfunctie (zeker voor jonge kinderen) kunnen daar wel aan bijdragen denk ik.
Coentjuh schreef:Bij ons lopen die manegekids haast heel de zomer (en soms zelfs winter :S ?) op die crocs en die tieners vinden het op 1 of andere manier stoer om paard te rijden op hun gympies/pumatjes.
Maar goed doen ze allemaal zelf, dus ik ga er ook niet 1tje op rapen als er 1 een paard op zijn voet krijgt of blijft hangen in de stijgbeugels.
Ellen_Toko8 schreef:Hou altijd in je achterhoofd;
paarden zijn vluchtdieren dus er kan op ieder moment wat gebeuren.
Maar zorg ervoor dat je vertrouwen met het paard zo groot mogelijk is. dit kan volgens mij wel de kans verkleinen op iets gruwelijks.
En nooit iets doen waar je niet aan toe bent!
KatjaGieli schreef:Ik heb in December een bedrijfsongeval gehad met een 3jarige...
ik zit voorlopig thuis!
hersenletsel...
en nee het was met het paard binnen halen gebeurd!
wat en hoe moet je mij niet vragen ben 3dagen van de wereld geweest.
het paard was een schat en had nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
en ja ik weet een paard is een dier en er kan altijd iets gebeuren.
ben al vanaf mijn 8ste met paarden bezig...
maar niemand die nu kan vertellen wat er is gebeurd...
had een scheur in mijn jeuk been, bloedpropjes bij mijn hersenen en mijn rechter gezichtshelft was bont en blauw!
en nu heb ik problemen met mijn geheugen(kan niks onthouden en kan me niet meer goed concentreren)
maar ben nu wel bezig met mijn eigen paard om weer opnieuw op te starten met alles...
en het huishouden neemt zat tijd in beslag en mijn paard wordt verzorgt door mijn vriend als ik dat eens niet kan...
ik wil alleen maar zeggen dat hoe goed je ook je best doet om jezelf te beschermen...
er altijd wel iets mis kan gaan zonder dat je het wil!
dit noem ik:
ALS JE MET DIEREN WERKT, KUN JE NOOIT IETS VOOR 100% VOORKOMEN!