Goede reiningscore voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:15

Cerize schreef:
Is western zo simpel dan?

Ik zou zeggen; probeer het uit :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:16

upendo schreef:
Nee, maar als je genoeg les krijgt en een goed paard onder je reet, lijkt me wel dat dat doel dichtbij komt, als ik zo de reacties hier lees.

Het is alleen al knap dat zij als geweldige dressuuramazone ook nog enigsinds gevoel voor western heeft.
En daar in kunnen switchen...

Daar heb je meer voor nodig dan goede les en een goed paard... :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:25

Cerize schreef:

Nee, maar zoals al gezegd kom je met een kant en klaar goed paard en veel training een heel eind.
Het is leuk voor Anky, ondanks dat ik haar manier van ( dressuur) rijden niet aanhang, maar aan de andere kant zouden veel ( getalenteerde) ruiters ook een heel eind, en misschien zelfs verder, kunnen komen als je dergelijke kruiwagens hebt.

zodiacje

Re: Kaderscore Reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:36

dank u ElCid, was ook meteen wat ik dacht...
Natuurlijk is ze een top ruiter maar zou het ook niet leuk zijn voor een top westernruiter om naar Kentuky te mogen ipv wéér v Grunsven?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:38

Janine1990 schreef:
Cerize schreef:

Ik zou zeggen; probeer het uit :D

Was sarcastisch bedoeld :D
In elke tak van paardensport ben je er nog niet met alleen een goed paard en een goede trainer.
Beetje simplistisch gedacht en doorspekt van jaloezie, zoals altijd als ergens de naam Anky van Grunsven valt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:43

Cerize schreef:
In elke tak van paardensport ben je er nog niet met alleen een goed paard en een goede trainer.
Beetje simplistisch gedacht en doorspekt van jaloezie, zoals altijd als ergens de naam Anky van Grunsven valt.

Doorspekt van jaloezie? Nee, helaas, met alle respect voor Anky, ik zou niet in haar schoenen willen staan.

Hoe kom je er dan?
Zonder paard? Of met paard en zonder lessen van iemand die zat ervaring op dat gebied heeft?
Ik dacht toch echt een combinatie van beiden en een beetje inzet van jezelf.

En zoals ElCid al zegt: er zijn ruiters die het meer verdienen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:45

Ik heb het filmpje net bekeken, en vind haar nog steeds heel behoudend rijden. Echt spetteren heb ik haar niet zien doen. En zo te zien durft ze ook niet echt los te laten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:47

upendo schreef:
Cerize schreef:

Doorspekt van jaloezie? Nee, helaas, met alle respect voor Anky, ik zou niet in haar schoenen willen staan.

Hoe kom je er dan?
Zonder paard? Of met paard en zonder lessen van iemand die zat ervaring op dat gebied heeft?

Maar waarom verdienen die ruiters het dan meer? En wat verdienen zij dan meer? Tenslotte heeft Anky het vermogen om een goed paard te kopen en goede les te nemen zelf verdiend. Ze werkt zich aardig uit de naad, heeft het slim gespeeld en hard gewerkt en kan daar nu de vruchten van plukken. Uiteraard gaat het dan gemakkelijker, maar dat is ook zo bij andere disciplines. Met een goed paard en goede les kom je altijd een heel eind, maar zonder een beetje (boel) talent kom je ook daarmee niet overal.

Ik zou niet durven beweren bijvoorbeeld dat met een paard als Salinero en iedere dag les van Anky zelf, ik net zo goed zou worden als zij... Absoluut niet, daar ontbreekt het mij toch echt aan talent voor. Dus laten we niet van die (inderdaad) jaloerse reacties plaaten, maar het waarderen dat ze wederom zo hard haar best doet om ergens goed in te worden. Want ook dat valt echt niet mee.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:48

upendo schreef:
Cerize schreef:

Hoe kom je er dan?

O sorry, ik heb hier te maken met een echte kenner, je hebt gelijk hoor :P
Arme ruiters die het meer verdienen :(:)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:51

zodiacje schreef:
dank u ElCid, was ook meteen wat ik dacht...
Natuurlijk is ze een top ruiter maar zou het ook niet leuk zijn voor een top westernruiter om naar Kentuky te mogen ipv wéér v Grunsven?

Dit vind ik een beetje een kromme redenatie.
Anky mag heus niet naar Kentucky omdat ze blond is en een leuk paard onder haar kont heeft en dat geldt voor zowel de dressuur als de western.
Ook zij zal zich moeten kwalificeren net als die andere top western/dressuurruiters die ook graag naar Kentucky willen!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:54

Wat een gedoe weer, wees nu toch eens gewoon sportief.
Ze is mooi tweede geworden met duidelijk een goede score.

En ja dat paard zal mss wat gekost hebben en idd zal ze tijd, geld en energie in deze sporttak steken, maar 'wij' hoeven toch niet bij te leggen ofzo, dus wie zijn 'wij' om daar over te oordelen.

Ik vind het chapeau dat een dressuurruiter (de mutsen in de paardensport :-) ), toch maar even aansluiting kan vinden op het hoogste niveau in een totaal verschillende FEI tak. Dat betuigt van doorzettingsvermogen, adaptievermogen en bovenal een pluim voor haar als sportvrouw.

Dus het is haar evengoed gegund als eender welke ruiter die zich inzet en daardoor resultaten behaald.
Laatst bijgewerkt door bulck op 19-04-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:56

Amen :D

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:13

upendo schreef:
Nee, maar als je genoeg les krijgt en een goed paard onder je reet, lijkt me wel dat dat doel dichtbij komt, als ik zo de reacties hier lees.

Bullshit!

Zij moet er ook keihard voor trainen.. en heeft meer ruitergevoel in haar pink dan menig van ons in het hele lichaam.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:18

Absoluut! En de opmerking "en een beetje inzet van jezelf" is wel de understatement van het jaar.
Het is wel duidelijk dat de mensen die zo spreken over Anky's prestaties geen idee hebben wat je inzet moet zijn om topprestaties te leveren.

Ik zou het geweldig vinden als ze in twee disciplines in Kentucky kon meedoen, en gun het haar van harte!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:27

Whoehoe! Goed van haar :D

Enne er staat me iets bij van een dressuurruiter op leeftijd, die afgelopen OS meereed en in zijn 'jongere' jaren ook niet onverdienstelijk meedraaide in de springsport. Die heeft dan ook een kruiwagen gehad?
Ik vind het superknap dat een ruiter in 2 disciplines op een hoog niveau uit kan komen, of dat nou in de mensport, springsport, dressuursport of westernsport is :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:29

Cassidy schreef:
Ik heb het filmpje net bekeken, en vind haar nog steeds heel behoudend rijden. Echt spetteren heb ik haar niet zien doen. En zo te zien durft ze ook niet echt los te laten.

Hier ga ik in mee...

Ik heb al veel van haar reiningproeven bekeken en vind het nooit echt leuk om te zien, het lijkt niet natuurlijk.
Hier erger ik me vooral aan de rundowns, eerst met veel mondcontact inhouden en traag rijden om dan op volle snelheid te komen, paard moet stap voor stap versnellen, niet ineens 'gaan lopen'.
Ik zie ruiters niet graag met zulke korte teugels rijden en de snelle galop mag voor mij wel een beetje sneller, echt veel verschil met de trage kleine cirkels vind ik niet.

Maar leuk dat ze zowel in western als dressuur leuke resultaten neer zet. +:)+

Alleen vind ik het spijtig dat ze precies de hemel wordt ingeprezen omdat ze een 70 score run rijdt.... Dat zal wrs wel het geval zijn omdat ze op andere vlakken al bekend is en zichzelf bewezen heeft. :o

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:37

Ik vind het geweldig dat ze goed vooruit gaat en eindelijk in de 70 is geland. Eindelijk geen grote penalties meer, dus super voor Anky! Echt een opsteker dat al haar harde werken nu beloont wordt met een tweede plek!

Maar, even voor de duidelijkheid, de weg om ook maar bij de laatste ruiters te landen op de W.E.G. is echt nog enorm lang.
Dus dat aansluiting gevonden met de top van de FEI Reining is echt nog wel wat voorbarig.

Om het in getallen wat duidelijker te maken even de uitslagen van de W.E.G 2006. De winnaar had een score van 230! Dat is dus bijna een 77 score per jury!
Met een 70 score (210 als het 3 jury's zijn) haalde je in 2006 een 37ste plek, alleen de eerste 20 gingen naar de finale!

Begrijp me niet verkeerd ik vind het super dat het langzaam beter gaat, we kunnen nl voor het Nederlands team ruiters gebruiken die stabiel meer dan een 70 kunnen rijden en geen paarden hebben met een ochtend humeur zoals in 2006! ;)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:13

kan iemand de linkjes van de filmpjes hier plaatsen...ik kan niet op facebook..misschien een link die voor iedereen toegankelijk is.
Daarnaast..mijn paard heeft een 74,5 gelopen in Amerika. Ik rij al heel wat jaren western,krijg goed les ( o.a. rieky young) maar een 70 rijden is best al een hele prestatie ( en mij nog niet gelukt met dit paard),dus een 70 is echt wel een mooie basis om vanuit daar te gaan plussen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:15

Ik heb 0,0 verstand van western maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier voornamelijk op naam, geld en een zeer ervaren paard dat kant en klaar aangeleverd is, gereden wordt.

Correct me if I'm wrong. Je maakt mij namelijk niet wijs dat NL niet méér (en betere) talenten heeft die het 1.) net zo veel verdienen om te gaan) 2.) in staat zouden zijn misschien nog wel betere scores te rijden. Maar ja, die ontbreekt het dus aan naam, geld en hetzelfde kant en klare dure paard waarschijnlijk.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:17

Adrienne schreef:
Ik vind het geweldig dat ze goed vooruit gaat en eindelijk in de 70 is geland. Eindelijk geen grote penalties meer, dus super voor Anky! Echt een opsteker dat al haar harde werken nu beloont wordt met een tweede plek!

Maar, even voor de duidelijkheid, de weg om ook maar bij de laatste ruiters te landen op de W.E.G. is echt nog enorm lang.
Dus dat aansluiting gevonden met de top van de FEI Reining is echt nog wel wat voorbarig.

Om het in getallen wat duidelijker te maken even de uitslagen van de W.E.G 2006. De winnaar had een score van 230! Dat is dus bijna een 77 score per jury!
Met een 70 score (210 als het 3 jury's zijn) haalde je in 2006 een 37ste plek, alleen de eerste 20 gingen naar de finale!

Begrijp me niet verkeerd ik vind het super dat het langzaam beter gaat, we kunnen nl voor het Nederlands team ruiters gebruiken die stabiel meer dan een 70 kunnen rijden en geen paarden hebben met een ochtend humeur zoals in 2006! ;)

Kijk maar hier kan ik volledig in meegaan. Zo zal 9/10 Anky er zelf ook over denken. Maar de media maakt er ook een verhaal rond uiteraard.
Desalnietemin, zeg ik petje af. En mensen die dat niet kunnen apprecieren, dat ze het dan eerst maar eens nadoen.
Kritiek is zo snel gegeven...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:21

Barmat schreef:
Ik heb 0,0 verstand van western maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier voornamelijk op naam, geld en een zeer ervaren paard dat kant en klaar aangeleverd is, gereden wordt.

Correct me if I'm wrong. Je maakt mij namelijk niet wijs dat NL niet méér (en betere) talenten heeft die het 1.) net zo veel verdienen om te gaan) 2.) in staat zouden zijn misschien nog wel betere scores te rijden. Maar ja, die ontbreekt het dus aan naam, geld en hetzelfde kant en klare dure paard waarschijnlijk.

Maar nu volg je dus heel hard het mediaverhaal. Anky heeft een doel voor ogen om mss deel te kunnen en mogen nemen aan het WK. Of dat ook gehaald wordt is nog een andere vraag. Maar dat is het nadeel van al bekend te zijn, mensen verwachten direct dat het allemaal zomaar ff gebeurd en de media zal versterken.

Anky kennende zal ze er redelijk nuchter tegenover staan en gewoon tevreden zijn met de prestatie en werken naar een nog betere op de volgende. Eerder dan zichzelf te claimen als een waarde binnen een westernteam dat afgevaardigd zou kunnen worden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:57

Tuurlijk, met veel geld, een goed paard en de juiste trainer is het allemaal zoooooooo makkelijk *not*

Zet mij op Totilas, laat me les krijgen van Edward, en ik rij nog geen deuk in een pakje boter (vergeleken met totilas-niveau dan)

Je zult het toch echt zélf moeten doen, en ik heb niets dan respect voor Anky. Die durft en doet het toch maar!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:39

djinnie schreef:
upendo schreef:

Hoe kom je er dan?

Maar waarom verdienen die ruiters het dan meer? En wat verdienen zij dan meer? Tenslotte heeft Anky het vermogen om een goed paard te kopen en goede les te nemen zelf verdiend. Ze werkt zich aardig uit de naad, heeft het slim gespeeld en hard gewerkt en kan daar nu de vruchten van plukken. Uiteraard gaat het dan gemakkelijker, maar dat is ook zo bij andere disciplines. Met een goed paard en goede les kom je altijd een heel eind, maar zonder een beetje (boel) talent kom je ook daarmee niet overal.

Ik zou niet durven beweren bijvoorbeeld dat met een paard als Salinero en iedere dag les van Anky zelf, ik net zo goed zou worden als zij... Absoluut niet, daar ontbreekt het mij toch echt aan talent voor. Dus laten we niet van die (inderdaad) jaloerse reacties plaaten, maar het waarderen dat ze wederom zo hard haar best doet om ergens goed in te worden. Want ook dat valt echt niet mee.

Ik dacht er precies zo over! Amen! _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:40

Aach joh, we weten toch allemaal dat Anky haar paarden laat trainen en er pas op de wedstrijd op klimt. Ze verdient het heeeeus niet hoor...

Ahum....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:57

Lekker een ervaren paard kopen, zouden meer mensen moeten doen :D