Cerize schreef:Is western zo simpel dan?
Ik zou zeggen; probeer het uit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
upendo schreef:Nee, maar als je genoeg les krijgt en een goed paard onder je reet, lijkt me wel dat dat doel dichtbij komt, als ik zo de reacties hier lees.
Cerize schreef:Is western zo simpel dan?
Janine1990 schreef:Cerize schreef:Is western zo simpel dan?
Ik zou zeggen; probeer het uit
Cerize schreef:Was sarcastisch bedoeld![]()
In elke tak van paardensport ben je er nog niet met alleen een goed paard en een goede trainer.
Beetje simplistisch gedacht en doorspekt van jaloezie, zoals altijd als ergens de naam Anky van Grunsven valt.

upendo schreef:Cerize schreef:Was sarcastisch bedoeld![]()
In elke tak van paardensport ben je er nog niet met alleen een goed paard en een goede trainer.
Beetje simplistisch gedacht en doorspekt van jaloezie, zoals altijd als ergens de naam Anky van Grunsven valt.
Doorspekt van jaloezie? Nee, helaas, met alle respect voor Anky, ik zou niet in haar schoenen willen staan.
Hoe kom je er dan?
Zonder paard? Of met paard en zonder lessen van iemand die zat ervaring op dat gebied heeft?
Ik dacht toch echt een combinatie van beiden en een beetje inzet van jezelf.
En zoals ElCid al zegt: er zijn ruiters die het meer verdienen.
upendo schreef:Cerize schreef:Was sarcastisch bedoeld![]()
Doorspekt van jaloezie? Nee, helaas, met alle respect voor Anky, ik zou niet in haar schoenen willen staan.
Hoe kom je er dan?
Zonder paard? Of met paard en zonder lessen van iemand die zat ervaring op dat gebied heeft?
zodiacje schreef:dank u ElCid, was ook meteen wat ik dacht...
Natuurlijk is ze een top ruiter maar zou het ook niet leuk zijn voor een top westernruiter om naar Kentuky te mogen ipv wéér v Grunsven?
), toch maar even aansluiting kan vinden op het hoogste niveau in een totaal verschillende FEI tak. Dat betuigt van doorzettingsvermogen, adaptievermogen en bovenal een pluim voor haar als sportvrouw.
Cassidy schreef:Ik heb het filmpje net bekeken, en vind haar nog steeds heel behoudend rijden. Echt spetteren heb ik haar niet zien doen. En zo te zien durft ze ook niet echt los te laten.

Adrienne schreef:Ik vind het geweldig dat ze goed vooruit gaat en eindelijk in de 70 is geland. Eindelijk geen grote penalties meer, dus super voor Anky! Echt een opsteker dat al haar harde werken nu beloont wordt met een tweede plek!
Maar, even voor de duidelijkheid, de weg om ook maar bij de laatste ruiters te landen op de W.E.G. is echt nog enorm lang.
Dus dat aansluiting gevonden met de top van de FEI Reining is echt nog wel wat voorbarig.
Om het in getallen wat duidelijker te maken even de uitslagen van de W.E.G 2006. De winnaar had een score van 230! Dat is dus bijna een 77 score per jury!
Met een 70 score (210 als het 3 jury's zijn) haalde je in 2006 een 37ste plek, alleen de eerste 20 gingen naar de finale!
Begrijp me niet verkeerd ik vind het super dat het langzaam beter gaat, we kunnen nl voor het Nederlands team ruiters gebruiken die stabiel meer dan een 70 kunnen rijden en geen paarden hebben met een ochtend humeur zoals in 2006!
Barmat schreef:Ik heb 0,0 verstand van western maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier voornamelijk op naam, geld en een zeer ervaren paard dat kant en klaar aangeleverd is, gereden wordt.
Correct me if I'm wrong. Je maakt mij namelijk niet wijs dat NL niet méér (en betere) talenten heeft die het 1.) net zo veel verdienen om te gaan) 2.) in staat zouden zijn misschien nog wel betere scores te rijden. Maar ja, die ontbreekt het dus aan naam, geld en hetzelfde kant en klare dure paard waarschijnlijk.
djinnie schreef:upendo schreef:Doorspekt van jaloezie? Nee, helaas, met alle respect voor Anky, ik zou niet in haar schoenen willen staan.
Hoe kom je er dan?
Maar waarom verdienen die ruiters het dan meer? En wat verdienen zij dan meer? Tenslotte heeft Anky het vermogen om een goed paard te kopen en goede les te nemen zelf verdiend. Ze werkt zich aardig uit de naad, heeft het slim gespeeld en hard gewerkt en kan daar nu de vruchten van plukken. Uiteraard gaat het dan gemakkelijker, maar dat is ook zo bij andere disciplines. Met een goed paard en goede les kom je altijd een heel eind, maar zonder een beetje (boel) talent kom je ook daarmee niet overal.
Ik zou niet durven beweren bijvoorbeeld dat met een paard als Salinero en iedere dag les van Anky zelf, ik net zo goed zou worden als zij... Absoluut niet, daar ontbreekt het mij toch echt aan talent voor. Dus laten we niet van die (inderdaad) jaloerse reacties plaaten, maar het waarderen dat ze wederom zo hard haar best doet om ergens goed in te worden. Want ook dat valt echt niet mee.