FEI: Nieuwe regels voor stewards voltooid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: FEI: Nieuwe regels voor stewards voltooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:59

Heeft iemand eigenlijk al die complete richtlijnen doorgelezen? Misschien staat daar nog wel een verduidelijking in..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:22

ben ik nou de enige die deze regel niet snapt?

als ze nou gewoon het LDR en de ROLLKUR meteen afschaffen hebben we ook geen gedoe!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:52

Ach, dat heet politiek. Tegen LDR zijn zonder het concreet te willen uitspreken.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:53

Okee, Maar nou 10 minuutjes moet je dus alleen even halsstrekken daarna mag je weer in de zelfde houding rijden? :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:20

Blijkbaar.

(en voordat je een aanval op LDR begint; het gaat hier om de regel en ik denk inderdaad dat dit toegestaan is. Dat zegt niets over mijn standpunt tav LDR)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:46

beantsje schreef:
Ach, dat heet politiek. Tegen LDR zijn zonder het concreet te willen uitspreken.

Nee, dit is gewoon weer een kromme regel die veel ruiters prima kunnen omzeilen. Het is een maatschappelijk verantwoord antwoord, om alles toch aantrekkelijk en gewaardeerd te houden... :+

LDR mag, HF en Rollkur niet, zoveel verschil zit daar nu ook weer niet in...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:48

nee dat denk ik ook niet. LDR klinkt gewoon wat vriendelijker dan Rollkur maar het plaatje is hetzelfde en hoeveel dwang er thuis nu gebruikt is om dat te bereiken, daar kom je toch niet achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:51

beantsje schreef:
nee dat denk ik ook niet. LDR klinkt gewoon wat vriendelijker dan Rollkur maar het plaatje is hetzelfde en hoeveel dwang er thuis nu gebruikt is om dat te bereiken, daar kom je toch niet achter.

Er is wel een verschil, namelijk het verschil in interpretatie.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:02

Het is helemaal niet moeilijk te controleren en een stopwatch is ook niet nodig. Onderdeel van de nieuwe reglementen is dat er verplicht een gesloten TV circuit is en ze hoeven gewoon simpel de video terug te kijken en kunnen dan van iedere ruiter exact terugkijken hoe lang in welke hoofdhouding gereden is. Zo moeilijk is het niet allemaal.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:06

daar heb je gelijk in, maar waarom moet het zover komen dan?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 07:55

Springert schreef:
Het is helemaal niet moeilijk te controleren en een stopwatch is ook niet nodig. Onderdeel van de nieuwe reglementen is dat er verplicht een gesloten TV circuit is en ze hoeven gewoon simpel de video terug te kijken en kunnen dan van iedere ruiter exact terugkijken hoe lang in welke hoofdhouding gereden is. Zo moeilijk is het niet allemaal.

maar dat is toch wel krom!! want videomateriaal behoort niet tot bewijsmateriaal!!

bij de jury hoef je namelijk ook niet aan te komen met een net gemaakte film van een gesprongen pc, waar de jury zegt dat je een balk hebt en waar de video laat zien dat het geen balk was!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:39

Springert schreef:

Wie zei laatst ook weer dat video's allemaal overbodig zijn, omdat het te veel tijd in beslag neemt... Pfff... Ik weet het zo even niet meer... Maar dat lijkt me vrij logisch als er ook al stewards aan de kant staan... Of zou jij je daar vrijwillig voor opgeven?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:17

DDW1190 schreef:
daar heb je gelijk in, maar waarom moet het zover komen dan?

Omdat de ruiters zelf zo hardleers zijn als de pest. Net mensen wat dat betreft.

Biertabje schreef:
Springert schreef:

maar dat is toch wel krom!! want videomateriaal behoort niet tot bewijsmateriaal!!

bij de jury hoef je namelijk ook niet aan te komen met een net gemaakte film van een gesprongen pc, waar de jury zegt dat je een balk hebt en waar de video laat zien dat het geen balk was!

In dit geval is dat anders, omdat het opnames betreft die gemaakt worden door de organisatie zelf. Het gesloten tv circuit is ook direct zichtbaar voor de juryleden.

Janine1990 schreef:
Springert schreef:

Wie zei laatst ook weer dat video's allemaal overbodig zijn, omdat het te veel tijd in beslag neemt... Pfff... Ik weet het zo even niet meer... Maar dat lijkt me vrij logisch als er ook al stewards aan de kant staan... Of zou jij je daar vrijwillig voor opgeven?

Ik zou niet weten wie dat gezegd heeft, maar ik vind dat video een heel groot wapen is tegen mishandeling van paarden.
Waarom zou ik me vrijwillig op moeten geven? Zoals de reglementen nu gewijzigd worden is het perfect geregeld allemaal.
De jury kan direct terugkijken hoe en wat. Ontkennende ruiters worden hiermee direct ontkracht.
Goeie zaak...het moet gewoon afgelopen zijn met dat achterlijke diep rijden van die paarden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:58

Welke jury, Springert? Of mogen we gewoon Marcel blijven zeggen?
Want zoals je het nu zegt, lijkt het alsof de jury de ruiters punten mag afnemen vanwege het losrijden? Dat lijkt me verre van realistisch...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:28

Janine1990 schreef:
Welke jury, Springert? Of mogen we gewoon Marcel blijven zeggen?
Want zoals je het nu zegt, lijkt het alsof de jury de ruiters punten mag afnemen vanwege het losrijden? Dat lijkt me verre van realistisch...

je mag beiden zeggen, wat jij prettiger vindt.
De jury die belast is met het bekijken van de beelden, bedoel ik. Deze zal doormiddel van het gesloten tv circuit alles kunnen zien wat op de losrijterreinen gebeurt. Tevens worden daar opnames van gemaakt, en indien een van de ruiters over de schreef gaat dan volgt gewoon diskwalifficatie....over puntaftrek heb ik niets gezegd. Diskwallificeren werkt veel beter dan puntaftrek.