Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
replaym schreef:Zowel met de menners als met de pony (paard is het net niet) gaat het naar omstandigheden goed! Ze zijn echt bont en blauw en de pony is vooral ontzettend stijf. Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen. Dit had heel anders kunnen aflopen!!!
zandvangers schreef:het zal je maar gebeuren , brrrrrr .
hier een link met een video opname .
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/ar ... deo-update)
zandvangers schreef:het zal je maar gebeuren , brrrrrr .
hier een link met een video opname .
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/ar ... deo-update)
Bovendien is dit net zo idioot als het weghalen/vernielen van slagbomen en borden mochten ze er gestaan hebben....Voltigeur schreef:@ Adil18: Het aanbrengen van dergelijke sleuven is niet enkel voor rijdend, 4-wielig verkeer een hindernis, maar ook nog eens zeer gevaarlijk. Zowel voor het verkeer waarvoor 't bedoeld is als voor ander verkeer dat er blijkbaar wèl toegestaan is...
Voltigeur schreef:Of er al dan niet borden, versperringen of andere zaken gestaan hebben, dat zal dan wel weer een welles-nietes spelletje worden.
Voltigeur schreef:Wat jij stupide vindt, dat vind ik dan weer gewoon een gevolg van logisch denken en gevaarlijke situaties vermijden.
Sleuven en ophopingen kunnen een oplossing bieden om de snelheid van doorgaand verkeer te verminderen. Maar dan gaat het om sleuven/ophopingen van kleine diepte/hoogte, die zonder problemen bij lage snelheid kunnen worden gepasseerd.
Voltigeur schreef:Om te verhinderen dat er verkeer voorbij komt zijn wel degelijk normale oplossingen te bedenken, zoals bijvoorbeeld in beton ingegoten betonpalen (die gaan ze er echt niet uittrekken of omverstampen), een duidelijk zichtbaar gemaakte betonnen verhoging in het midden van het pad zodat men er niet met de wagen of koets voorbij kan.
Hoewel hiermee niet alle vormen van verkeer op te houden valt (denk aan crossmotoren). Voltigeur schreef:De sleuven die men hier echter heeft aangebracht zijn onvoldoende zichtbaar en totaal niet aangegeven. Hoe jij het ook moge noemen, het is en blijft een gevaarlijke situatie. Hoe gaan die sleuven er trouwens uitzien bij hevige regenval?
Citaat:Aan de andere kant ben ik van mening dat SSB meteen nadat ze de sleuven hadden gegraven iets hadden moeten doen om de zichtbaarheid nog duidelijker te maken en ze hadden meteen die paaltjes er neer moeten zetten die er nu staan.
Voltigeur schreef:Ik geloof echt wel dat SBB zowel het geld als de middelen heeft om hier een goede, degelijke en blijvende oplossing voor te vinden en te maken.
randalinpony schreef:Zelfs met bordjes is dit gewoon levensgevaarlijk!!!
Waarom denk je dat er bij wegwerkzaamheden zeer strenge regels gelden over markeringen en afzetting van de weg?
Wat SBB doet is gewoon in geen enkel geval te rechtvaardigen, er zijn gewoon goede oplossingen om sluipverkeer tegen te gaan, lukt in de rest van Nederland ook zonder slotgrachten.
.
)
ik vind deze actie van SBB onbegrijpelijk, klantonvriendelijk en vooral onverantwoordelijk yarrah schreef:Ik kom er ook regelmatig en weet niet beter dat je overal mag komen.
Maar ik nog steeds geen idee waar de sleuven gegraven zijn. De Esweg is volgens mij een asfaltweg.
Wie kan me meer vertellen??