Nederland op zesde plaats lijst dierenleed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Re: Nederland op zesde plaats lijst dierenleed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:34

tja wat kan ik hier nou op zeggen ? VRESELIJK !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 02:23

Sammie schreef:
Wat mij dus verbaasde is het ontbreken van (Noord)-Ierland. Daar zijn laatst ook niet echt goede berichten vandaan gekomen.

staat er wel gewoon op om precies te zijn op de 52e plaats :j althans, ierland, zullen dus niks speciaals voor noord ierland maken.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 02:36

Euhmmm mooi dat ze dit doen want er komt misschien wel wat meer actie in alles. En bellen kan je hier 100x er stonden shetjes langs mijn paarden toen ze thuis stonden die beeste konden niet lopen door hun lange hoeven en ze werden elk jaar verkracht door een hengst inclusief de jaarlingen etc. Dingen vlogen door de draad heen vervolgens een hengstje tussen je paarden lopen en ik maar bellen..... Dus tijd voor actie misschien na dit bericht.

Daarbij geloof ik niet dat het in die ontwikkelings landen beter is met dierenleed dan hier. Misschien omdat de dieren daar nog geen 2 weken overleven na hun geboorte. Maar hier zorgen veel mensen goed voor hun dieren sommige mensen proberen het en kunnen het niet maar ja. Wij hebben in Nederland wel een hart voor dieren geloof ik.

En wat is nou echt dierenleed. Mijn hond heeft ook ooit soms eens geen water dat ik savonds thuis kom en mijn hond een hele dag alleen heb gelaten en dan denk germm hij had geen water. Ook zoiets stoms. Op hoeveel stallen hebben de paarden buiten in de wei drinken? Hier haast nergens de duurste stallen vergeten die luxe vaak. Ja we hebben stapmolens binnen banen en weet ik wat allemaal maar een simpele waterbak buiten is er niet bij. Zo kan ik nog wel honderd dingen bedenken.

Daarbij had (noord) Ierland ook wel naar boven gemogen aangezien er alleen maar slechte berichten vandaan komen van dieren die worden achtergelaten om dood te gaan en te verhongeren. Nou dan zie ik liever 10 honden die elke dag een trap krijgen dan eentje die vast wordt gemaakt en achter wordt gelaten.

Ik denk dat het ook wel een beetje moet worden bekeken wat voor leed want wij maken al een heel gebeuren over een mus die wordt dood geschoten omdat die in die hal vloog met die hoe heet dat domino dingen. Ja dat komt in het nieuws dus gaan we alweer 1 plek omhoog op zo een lijst ha ha ha.

Beetje apart lijstje zeggen we dan maar :D

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 03:47

kijk ik hoor hier voorbij komen : egypte maar op nummer (?)

Het is natuurlijk ook zo dat het daar allemaal meer gedoogd word.
zelf heb ik een jaar in noordafrika gewoont, tunesie voor die onder ons die dat nog weten ik was dat meisje dat verliefd werd op de piloot en verhuisde..
en daar keek niemand naar de katten en paarden die het zo moeilijk hadden want ze hadden wel wat anders aan hun hoofd.
het moslimland gaf niets om de dieren en dan is er natuurlijk ook geen dierenstichting die men kan bellen als ze zich zorgen maken..
snapt u?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:50

Eerlijk gezegd vind ik dit lijstje erg onbetrouwbaar.... maar een prsoonlijke opsomming dan een goed doordachte en geaccepteerde lijst.

Waarom wordt dit hier gepubliceerd?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:09

amondi schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit lijstje erg onbetrouwbaar.... maar een prsoonlijke opsomming dan een goed doordachte en geaccepteerde lijst.

Waarom wordt dit hier gepubliceerd?

Inderdaad, je kan er niet echt conclusies aan hangen.
Misschien is er meer dierenleed om te melden in Nederland, maar misschien melden Nederlanders gewoon wel sneller.
Of misschien zijn mensen die er niks vanaf weten in Nederland sneller geneigd 'voor de zekerheid' toch even iets te melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:13

Tellen alle 'paarden zonder dekens' meldingen ook als dieren mishandeling?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:26

Wat een rare manier om een lijst op te stellen. :? Totaal niet betrouwbaar... logisch dat een land zoals Nederland hoger in de lijst staat, hier wordt het vaker gemeld dan in landen zoals Roemenië - terwijl er daar misschien wel veel meer dierenleed is.

Snap niet dat je dan zo'n lijst opstelt, slaat nergens op.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:34

Asyaa schreef:
Tellen alle 'paarden zonder dekens' meldingen ook als dieren mishandeling?

_O-

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, meldingen worden hier veel eerder (en meestal nutteloos) doorgegeven dan in Turkije of Roemenie.
Vreemde lijst, en ik heb niet het idee dat heel Nederland met enige kennis van dieren hier in geloofd..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:14

Adil18 schreef:
Ik zou heeeeeeel erg graag de opbouw van dit onderzoek willen zien...Ik heb het vermoeden dat het hier om een fraai staaltje prutswerk gaat.... :o

Ik vind dit ook maar een uit de lucht geplukt lijstje hoor... voor mij hoeft dit ook niet op de voorpagina.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:15

Maar is het niet gewoon zo dat wij in Nederland over het algemeen meer met dierenwelzijn bezig zijn dan in andere landen? Dit maakt ook dat we alles eerder "zielig" vinden en er melding van maken.
In een ander land is het misschien gewoon normaal dat de dieren (brood)mager zijn en geschopt worden en dan wordt er ook geen melding van gemaakt als mensen dat normaal vinden...
En deze lijst is gebaseert op meldingen.

Tenminste lijkt mij (als ik verhalen over oa Turkije hoor dan lijkt het mij daar toch wat erger dan hier :) )

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:18

Nederland op 6 en Haiti op 54?!?!?! Haiti is toch wel een "stukje" armer dan de gemiddelde nederlander...

Misschien zien ze je beest niet te eten kunnen geven omdat je geen geld hebt, maar wel de wil niet als dierenleed????

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:19

Ah jongens maak je niet druk, dit geeft niets, nu hebben we tenminste bewijs in handen dat er meer gedaan moet worden aan het dierenleed in Nederland :Plaat ze nu nog maar is zeggen dat het wel meevalt en er geen geld voor vrij gemaakt hoeft te worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:21

silfie35 schreef:
Tellen ze alle meldingen mee? Want er zijn natuurlijk ook nog een hoop mensen die nergens van af weten, een paard zien liggen, en de dierenbescherming bellen, om te zeggen dat het paard niet op kan staan.

Precies, en ik neem aan dat Nederlanders (met "onze" mentaliteit over dieren) veel sneller melden dan bijvoorbeeld Hongaren of Egyptenaren, omdat zij daar gewoon heel anders tegen dieren aankijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:21

In plaats van dat ze geld en tijd steken in zulke onnodige tellingen, kunnen ze beter die tijd en dat geld gebruiken om de dieren eens een handje te helpen.

Beginnend met ieder zijn eigen land.
Al dat geld dat naar doelen gaat waar het vaak nooit aankomt...

Help eerst eens eigen mens en dier in eigen land.
En bespaar kosten door mensen aan het werk te houden, minder belasting uit te geven aan onnodige zaken.
En geen geld meer in onnodige onderzoeken dus.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:47

Petraa_ schreef:
Toch geloof ik niet dat de werkelijke situatie van dieren in Nederland, de 6de op de ranglijst is.
Toen ik in Turkije was, zag je bv die ezels gewoon graatmager aan een touwtje langs de weg staan zonder water in de buurt.

Maar in Nederland wordt alles natuurlijk wel veel beter bijgehouden dan in andere landen, maar ik vrees dat deze lijst niet helemaal realistisch is, voor het werkelijke beeld over de hele wereld.

Precies daar dacht ik ook al aan!
Ik weet zeker als je daadwerkelijk de goede lijsten bijhoud dat NL veel plaatsen gaat zakken.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:55

Ik twijfel aan deze conclusie.. Maargoed, anders is het niet best..

Nederlanders vinden al snel dat dieren lijden, maar heb het idee dat de landen onder NL erger zijn maar minder meldingen maakt, ze zijn het daar toch al gewend en weten niet beter.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:56

Ik denk dat het zowat ondoenlijk is om een relevante lijst samen te stellen in dit soort zaken, appels met peren vergelijken ook nog.

Bovendien, wat voegt het toe? :?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:56

Heel opmerkelijk dat landen als Pakistan en Egypte er niet in staan... Of Cuba, waar ik menig paard uitgemergeld en stokkreupel voor een karretje door straten heen gemept heb zien worden. Maar ja, in dat soort landen zal ook niet snel melding gemaakt worden van dierenmishandeling want daar is een dier een ding, een middel. Dus de lokale bevolking vindt dat niet zielig. Ik vind de lijst misleidend. Nederland staat op een onverdiende hoge plaats. Ik denk echt dat het dierenwelzijn in nederland echt een heel stuk beter is als in vele andere genoemde landen. Dat er in nederland veel melding wordt gedaan van dierenleed, wil niet zeggen dat die meldingen in alle gevallen terecht waren. Hoe vaak wordt er geen melding gedaan van een paard in de regen? Of zoiets... (of meldingen van paarden MET dekens op, of IJZERS onder of een BIT in.... Dat is tegenwoordig ook al mishandeling in Nederland)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:57

Als je in een afrikaans land zegt dat wij een partij speciaal voor dieren hebben lachen ze je keihard in je gezicht uit :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:04

De reden dat NL zo hoog staat is dat er veel meer meldingen worden gemaakt.
Maarja, of ze wat met die meldingen doen is een 2e.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:07

Asyaa schreef:
Als je in een afrikaans land zegt dat wij een partij speciaal voor dieren hebben lachen ze je keihard in je gezicht uit :)

Haha ach ik zeg maar zo, de Britten gaven niet voor niets vriendelijke bitten aan India..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:01

Wat een pruts onderzoek!
Ik vraag me wel af waarom bokt dit op de voorpagina zet? Is er niemand die daar even kritisch naar kijkt?
Dit heeft namelijk geen enkele nieuwswaarde.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:02

wat is hier geen nieuwswaarde aan dan?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:06

DDW1190 schreef:
wat is hier geen nieuwswaarde aan dan?

Wat wel?
Een waardeloos onderzoekje waaruit komt dat landen als Egypte en Roemenie kwa dierenleed beter uit de bus komen dan nederland :Z

Kom op zeg...