Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:24

Ik wou net zoiets posten Yarrah..

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:25

slimmerik schreef:
Cayenne schreef:
Erg braaf paard blijkbaar.
Van mij mogen ze zo'n ruiter een wedstrijdverbod voor onbepaalde tijd opleggen.

Braaf?? Ik denk doodsbang :( Een wedstrijd verbod inderdaad en een taakstraf van jewelste :(

Tja, als ze dat bij iedereen doen, die dit gedrag vertonen, dan is er bijna geen sport meer.......
Mag van mij hoor, maar het gebeurt overal en veel te vaak...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:26

Cayenne schreef:
themuisje schreef:
oh maar dit zie je ook op gewone reguliere wedstrijden hoor :\ echt absurd natuurlijk. als ik dat bij express deed was hij totaal ontdaan geweest... en enorm angstig. zal deze menneer wel even wat tijd kosten het paard zijn vertrouwen weer te winnen.

en zeg je daar dan ook wat van wanneer je dat ziet?
Daar ben ik dan altijd wel benieuwd naar :)

ze worden meestal bij de jury geroepen hoor :) gelukkig := of ik er op dat moment wat van zou zeggen weet ik niet :( daar komt bij dat die amazones meestal enorm bitchie zijn. niet het type waar en een vlotte babbel mee heb op wedstrijd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:26

Ik snap niet dat bij gebeurtenissen als deze ineens andere, ergere dingen erbij worden gehaald. Ik vind het super dat dit aangepakt wordt, ook al zijn er inderdaad ergere mishandelingen en slaan ze er bij sommige maneges ook op los. En niemand heeft het hier over een op zich staand incident? Dit is gebeurd voor groot publiek en dus is het wat makkelijker om er iets aan te doen. Bewijs genoeg... Het heeft imo ook te maken met voorbeeldfunctie. Je moet ergens beginnen met de aanpak ervan. Dit moet je als organisatie gewoon pertinent niet dulden.

Ja het gebeurt veel vaker. Ja het kan veel erger. Maar super toch dat deze kerel er deze keer niet zomaar mee wegkomt?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:27

onbegrijpelijk wat een rotvent is dat, erg oneerlijk en idd wel vreemd dat het paard dan toch nog springt,

Wat mij opvalt is dat het paard nieteens reageert op dat gemept, zn tempo word niet hoger of lager, en hij bokt niet , gewoon helemaal geen reactie... vreemd.... is hij het al gewent ofzo?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:27

Wat een idioot, tuurlijk weten we dat er achter gesloten door vaak nog veel meer gebeurt, maar dit is dus iemand die het goeie voorbeeld moet geven, want er zullen mensen zijn die denken dat het zo dus blijkbaar hoort als je paard weigert. Nee hoor hardstikke goed dat ze dit stevig afstraffen. Zou ook best wel even los willen gaan op zo'n kerel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:29

Musiess schreef:
onbegrijpelijk wat een rotvent is dat, erg oneerlijk en idd wel vreemd dat het paard dan toch nog springt,

Wat mij opvalt is dat het paard nieteens reageert op dat gemept, zn tempo word niet hoger of lager, en hij bokt niet , gewoon helemaal geen reactie... vreemd.... is hij het al gewent ofzo?

ik denk inderdaad dat het beestje zo onderdrukt is dat het hier maar geen reactie meer op geeft. heeft hij vast wel eens geprobeerd maar dat heeft ie vast geweten. pfff wil niet indenken wat hij had gedaan als paardlief nu nog eens had geweigerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:30

Tuurlijk geef je je paard wel eens een dreun, maar dit is zó zinloos! Maar idd, hoevaak gebeurd dit wel niet -achter de schermen-... Jammer :n

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:30

Jeeeh, dit is gewoon je woede afreageren op een paard :(:) !!
Hebben wij overigens ook een keer op stal gehad, nou heb gelijk dat meisje van dat ponytje afgehaald en ze moest haar spullen pakken, die kon voortaan wegblijven :evaw:

Ik word niet snel boos (echt met uitzonderingen) maar toen kookte ik van woede -:(-
Ik snap dat je af en toe geïrriteerd raakt als het niet wil lukken (dat heeft iedereen) maar om je paard te meppen door je eigen boosheid en dan door te blijven gaan?! Nee dat schiet bij mij in het verkeerde keel gat!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:31

Cayenne schreef:
Sowieso vind ik het nog wel erg knap dat het paard alsnog voor hem springt. Erg braaf paard blijkbaar.
Van mij mogen ze zo'n ruiter een wedstrijdverbod voor onbepaalde tijd opleggen.

@petulan, nee, daar zijn in de rensport regels voor en niet te vergelijken. Ik snap je vergelijking absoluut niet :?

geen wedstrijdverbod voor onbepaalde tijd......helemaal geen wedstrijden meer laten rijden.
Dit is puur dierenmishandeling. Dat hij uberhaupt paarden heeft. Zou ook verboden moeten worden bij zo iemand.
Kan me hier zooooo kwaad om maken }:)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:31

Ik moet zeggen dat ik ook weleens schokkerende beelden heb gezien wat dierenmishandeling aangaat.
En zo als musiess al zegt, aan het paard merk je niets, dat is wel raar te noemen.

Ik heb op basis wedstrijden ook veel ergere dingen gezien. En ja af en toe zeg ik er wat van maar dat wordt je 99,99 % absoluut niet in dank afgenomen.

Musiess

Re: Springruiter beschuldigd van ernstige mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:35

wij hebben dat ook eens op stal gehad, dat paard reageerde nieteens meer als je hm en klap verkocht ( als ij bijv, beet ofzo ) die werd zo vaak zo hard geslagen..

dan lijken ze wel 'gevoelloos' dit is gewoon nutteloos:S
Ook ik kan er heel kwaad om worden

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:37

Er zijn altijd wel ergere zaken op te noemen maar dit neemt niet weg dat deze meneer goed bezig is. Want dat is hij absoluut niet.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:42

Vreselijk zeg! Arm Arm paard

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:42

Erg dit hoor ,hij moet zn ogen uit zn kop schamen,en wat mij opvalt is dat het paard helemaal niet reageert op die harde tikken ,volgens mij is hij zo vaak gemept dat er eelt op zit.Schorsen die ruiter!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:43

Die man is ziek in zn hoofd ofzo!! Dat doe je (sowieso) toch niet?! en dan voor publiek?! absurt gewoon! #)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:45

Hij is zeker niet goed bezig, maar ernstige mishandeling... daar heb ik hier in de nieuwsberichten op bokt toch wel betere voorbeelden van gelezen.
Het paard reageert er eigenlijk niet op, dus denk dat die al vaker slaag gehad heeft.
1 tik was ook al meer dan genoeg geweest, 13 tikken vind ik wel erg veel, maar om het ernstige mishandeling te noemen.
Dan maken toch wel heel veel mensen zich hier schuldig aan!! Lees maar eens in de paard & sport, van mensen die zich in de basissport zo misdragen hebben en een boete van 500 euro krijgen met 2 maanden rijontzegging!! Dat moeten ze deze ruiter ook geven.

Ik wil alleen niet weten wat er inderdaad buiten de piste thuis allemaal gebeurd.
Daarmee keur ik dit niet goed, alleen doet hij het voor een groot publiek en is het opgenomen. Dat maakt het schokkender.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:46

Nou, ernstig? Nee, niet bepaald... Onzinnig is het wel... Hij reed ook niet goed aan, trouwens. Vind dit nou niet echt rampzalig, hij heeft toch alleen zichzelf er maar mee.

Nu gebeurt dit nog voor de camera's in het openbaar, wil niet weten wat er thuis allemaal gebeurd ;)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:47

ik vind dit geen ernstige mishandeling?
als je ziet hoe sommige beesten er aan toe zijn..

dit paard krijgt eten, heeft onderdak.

en nee tuurlijk mag dit niet!
en inderdaad hoe zal die dan achter de schermen wel niet zijn..
hij durft wel zeg, voor publiek.
ik hoop toch wel dat ze hem hebben uitgejoeld vanuit de tribune,

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:51

Als de beste man dit gedrag al op wedstrijden met publiek laat zien wil ik geloof ik niet weten wat hij doet als hij achter gesloten deuren aan het trainen is.
Ook mijn paard krijgt wel eens een knal maar als ik dat zou doen geloof ik dat ik er in de eerste de beste bocht naast zou liggen.

Edit: Oeps, ik had de voorgaande berichten niet gelezen en zag dat Yarrah net zo'n opmerking had als ik :o Sorry, ik heb echt een eigen mening :D Maareh, goed punt Yarrah
Laatst bijgewerkt door Skingraphx op 13-04-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:52

en nog wel voor publiek....ik wil niet weten wat hij thuis doet..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:54

Gerner schreef:
Tja, als ze dat bij iedereen doen, die dit gedrag vertonen, dan is er bijna geen sport meer.......
Mag van mij hoor, maar het gebeurt overal en veel te vaak...

Lijkt me een mooi punt om eindelijk eens mee te gaan beginnen :D

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:55

ziamara schreef:
ik vind dit geen ernstige mishandeling?
als je ziet hoe sommige beesten er aan toe zijn..

dit paard krijgt eten, heeft onderdak.

en nee tuurlijk mag dit niet!
en inderdaad hoe zal die dan achter de schermen wel niet zijn..
hij durft wel zeg, voor publiek.
ik hoop toch wel dat ze hem hebben uitgejoeld vanuit de tribune,

Dus dit paard heeft het zo slecht nog niet in jou ogen ? Nou sorry hoor, maar dit is walgelijk en erg sneu voor het paard. Ik zie dit net zo goed als die paarden die in de modder heel de dag stonden als erge mishandeling!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:57

nou ik niet.

moet je animal planet is kijken, dan zie je wat échte ernstige dierenmishandeling is.

en ik zeg toch ook, dat dit niet normaal is?
dus waar maak je je uberhaupt druk om.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:58

ziamara schreef:
nou ik niet.

moet je animal planet is kijken, dan zie je wat échte ernstige dierenmishandeling is.

en ik zeg toch ook, dat dit niet normaal is?
dus waar maak je je uberhaupt druk om.

Door die zin van jou! En dit zal achter gesloten deuren nog wel veel erger zijn ben ik bang.......... oftewel echt ernstige dierenmishandeling!