Vierjarig Amerikaans meisje vertrapt door paard van moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Re: Vierjarig Amerikaans meisje vertrapt door paard van moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:58

Heel erg voor de nabestaanden!
Zet de dingen toch in een ander perspectief ..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:59

Wat een naar nieuws, idd niet slim om je kind voorop te zetten op een druk evenement.
Je zou je meisje maar verliezen door toedoen van je beste vriend :(:)

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:59

Esmeralda schreef:
ik vraag me nu eerlijk af: hoeveel van jullie moeder zijn en hoeveel van jullie weleens hun kind voorop neemt??? Denk van alle moeders, dat de meeste dat doen. Waarom, simpel, je denkt je paard te kennen, bij jou gebeuren geen ongelukken denk je. En hoevaak gaat dit goed, heel vaak dus.

Houdt niet in, dat dit een verschrikkelijk ongeluk is.
Dit heeft moeders echt niet gedacht

Daar heb je ook wel gelijk in. Het gebeurd idd regelmatig en nu ik erover nadenk mijn zoontje heeft ook al voorop gezeten bij mij, maar dan wel gewoon op een vertrouwde plaats. Ik denk niet dat dit paard ineens ontploft is. Zou hij daarvoor ook al niet wat zenuwachtig hebben rondgetrappeld? Dan zou ik het zeker niet doen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:06

Esmeralda, het ligt er ook aan wat de situatie is, of je het thuis in de bak doet of op de parkeerplaats van een druk evenement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:09

Wat een nachtmerrie voor die moeder en alle anderen die erbij betrokken zijn.
Wij kunnen nu wel heel bijdehand roepen dat dit ook niet slim is, maar die moeder heeft echt wel alle vertrouwen in dat dier gehad, anders had ze dat echt niet gedaan. En eerlijk is eerlijk, hoeveel moeders hier zouden hun hummel weerstaan als die op een wedstrijd mamma ontdekt op een paard, en de kleine wil even voorop zitten?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:10

Esmeralda schreef:
ik vraag me nu eerlijk af: hoeveel van jullie moeder zijn en hoeveel van jullie weleens hun kind voorop neemt??? Denk van alle moeders, dat de meeste dat doen. Waarom, simpel, je denkt je paard te kennen, bij jou gebeuren geen ongelukken denk je. En hoevaak gaat dit goed, heel vaak dus.

+:)+ precies wat er in mij opkwam toen ik de berichten las.

Wat een vreselijk ongeluk, hopen dat de ouders hier ooit enigzins overheen komen en er niet te erg aan kapot gaan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:11

Remy schreef:
Esmeralda, het ligt er ook aan wat de situatie is, of je het thuis in de bak doet of op de parkeerplaats van een druk evenement.

Want in de bak kan een paard niet schrikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:17

In de bak zijn wel heel veel minder prikkels dan op een rodeoevenement.

Het is verschikkelijk voor de ouders en de omgeving dat dit gebeurt is. Hoop dat ze zichzelf ooit kunnen vergeven. Maar dit had voorkomen kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:21

Judith_ schreef:

Het is verschikkelijk voor de ouders en de omgeving dat dit gebeurt is. Hoop dat ze zichzelf ooit kunnen vergeven. Maar dit had voorkomen kunnen worden.

Weet je, ik denk dat het niet uitmaakt hoe je kind om het leven is gekomen, maar dat elke ouder waarvan het kind omkomt zichzelf hier helemaal gek mee zal maken. In dit geval met 'had ik haar maar niet op m'n paard genomen', maar in andere gevallen met 'had ik haar maar niet op de voorstoel neergezet', 'had ik haar maar met de auto naar school gebracht ipv haar laten fietsen', 'had ik haar maar huisarrest gegeven na die grote mond van vorige week zodat ze nu niet was gaan stappen' etc.
Afschuwelijk zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:24

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Kan me heel goed voorstellen dat ouders in zulke gevallen echt geen rust meer hebben. Op welke manier het kind om het leven is gekomen. Het blijft hoe dan ook vreselijk wat er gebeurt is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:37

Sonja schreef:
Judith_ schreef:

Weet je, ik denk dat het niet uitmaakt hoe je kind om het leven is gekomen, maar dat elke ouder waarvan het kind omkomt zichzelf hier helemaal gek mee zal maken. In dit geval met 'had ik haar maar niet op m'n paard genomen', maar in andere gevallen met 'had ik haar maar niet op de voorstoel neergezet', 'had ik haar maar met de auto naar school gebracht ipv haar laten fietsen', 'had ik haar maar huisarrest gegeven na die grote mond van vorige week zodat ze nu niet was gaan stappen' etc.
Afschuwelijk zoiets.

precies, hier gelden die 3 kleine woordjes meer dan ooit te voren
"had ik maar"..............................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:40

Klopt, de nachtmerrie van elke ouder denk ik... :\

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:55

Ik ben moeder en heb mijn zoontje (van 3) 1 keer mee voorop genomen, daarna nooit meer gedaan omdat je dus niks kan als je paard er vandoor gaat of gek doet.

Hij zit er wel regelmatig op, maar dan als wij er naast lopen (en hem dus aan zn jasje eraf kunnen trekken mocht het misgaan).

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:55

Esmeralda schreef:

Ik heb een 2-jarige dochter, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar voorop mijn paard te nemen. En ik heb wel het liefste en meest betrouwbare ros van dit halfrond.

Mijn dochter zit weleens op onze shetlander, maar dan sta ik naast de shet en houd mijn dochter om haar middel vast en ondersteun haar in de rug. Zo kan ze nooit vallen.

OT; wat een nachtmerrie voor deze mensen, maar imo wel te voorkomen geweest.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:56

sterkte aan de nabestaanden!

maar nu geven ze min om meer het paard de schuld, om zo'n test uit te voeren.
nou, het paard heeft temparament maar is te rijden. pfffff.

je zet je kleine meisje toch ook niet voor op een paard, op een druk evenement?!
ook al is die thuis nog zo rustig met dat meisje er bij op ..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:00

esmeralda ik heb ook een dochterje van nog geen drie jaar en ik zou haar dan nooit en te nimmer voorop zetten als ik aan het rijden ben.
Ze zit wel eens op mijn paard maar dan heeft iemand mijn paard vast en ik mijn dochter.
Als mijn paard dan schrikt of gek doet dan kan ik haar er zo aftrekken maar nooit bij mij op het paard.
Dit had inderdaad voorkomen kunnen worden.
Ik vind het heel erg voor de moeder en vooral voor het kind maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg onverantwoord omd it in zo.n situstie te doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:07

tuurlijk, de een zal er niet over peinzen om zijn kind voorop te nemen. Maar er zijn er meer dan genoeg die het wel doen. Is eigelijk hetzelfde als je autogordel, de ene draagt hem de andere niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:08

Ik ben me ook wel eens kapotgeschrokken van een vriendin die ineens haar babynichtje bij me voorop zette, "leuk voor even een foto". Nou is mijn pony een absolute brave goedzak hoor met dergelijke dingen, maar mèn wat had ik het benauwd.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:10

Ik heb een dochter van 4 jaar en zou haar ook nooit voorop zetten als ik met mepaard ergens aan meezou doen(evenement).
Ook thuis niet, ook al ken ik me paard nog zo goed, je weet het nooit.
Overigens vind ik het vreselijk voor de moeder, dat ze haar dochter zo moet verliezen.
maar ook erg onverantwoordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:16

Vreselijk, wat een nachtmerrie.
Achteraf is altijd makkelijk praten. Het kan iedereen overkomen, hoe braaf het paard ook is. Ze kunnen altijd schrikken en op een kind gaan staan.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:35

suzanne het is inderdaad makkelijk praten achteraf.
Maar je kunt dingen ook vermijden in vele gevallen.
ZOals dit ook ongeluk ook, het had niet hoeven te gebeuren en ja het is achteraf praat maar waarom zou je dit risico willen nemen dat snap ik niet.
Mijn paard is ontzettend rustig envoorzichtig met kleine kinderen maar toch zou ik het risico niet willen lopen om mijn dochter voorop te nemen als ik er op zit.
Zelfs het allerbraafste paard kan schrikken bokken of steigeren en dan heb je niets in te brengen met zo'n kleintje voor in jhe zadel.
hoezeer ik het ook betreur dat dit is gebeurt is het ook eigen onverantwoordlijkheid omd it te doen.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:35

Wat een afschuwelijk ongeluk. Ik hoop maar dat die moeder goede begeleiding gaat krijgen want hier kan je echt volledig aan onderdoor gaan.
Had ik maar..... is helaas te laat. Ik hoop maar dat ze haar schuldgevoel kan verwerken en loslaten.
Zelf heb ik 2 kids van 6 en 3 en ik houd ze altijd ver bij de paarden vandaan. Helaas heb ik van heel dichtbij mogen meemaken wat de verwoestende gevolgen kunnen zijn van een ongeluk waarbij een paard betrokken was en daardoor ben ik nog voorzichtiger geworden met kinderen bij paarden. Kleine kinderen hebben naar mijn mening niets te zoeken op stal of op een paardenrug maarja, mijn zoon bewees gisteren dat van de trap af lopen ook al een hele gevaarlijke bezigheid kan zijn, je kunt ze helaas niet tegen alles beschermen. En waar ligt die grens, vanaf wanneer kan een kind wel paardrijden als ik naar mezelf kijk begon ik ook al op jonge leeftijd. Leven is het nemen van aanvaardbare risico's en waarschijnlijk heeft deze moeder ingeschat dat het wel kon. Hoe gruwelijk is het dan dat je voor zo'n inschattingsfout zo'n hoge prijs betaald.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:37

Echt sneu!
De ergste ongelukken met paarden gebeuren altijd als je ze niet verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:41

Texas is paarden, paarden en paarden. En daar gaat men anders om met paarden en paardrijden. Die meiden van 4 hebben al hun pownie waar ze mee crossen....Het is gewoon een heel ongelukkig ongeluk en dat kan ons hier ook gebeuren.

Zelfs onze kleine meiden met hun Btjes en Ctjes kunnen dit meemaken en ook dat dier kan op het gezicht gaan staan. S*Hit happens.

Paardrijden of op een paard zitten is ALtijd een risico.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:58

We kunnen nu allemaal heel hard brullen hoe fout de moeder was, maar kom zeg, we doen zelf ook wel dingen die in de theorie minder veilig zijn dan wij op dat moment inschatten.

Het is een fout, verschrikkelijk, maar menselijk. Ik wil alle nabestaanden enorm veel sterkte wensen. Aan verwijten heeft niemand iets.