Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stoffel schreef:ik ben benieuwd wat Edsko dan een gelderspaard vind
EdskoTakens schreef:De beste merrie van de Gelderse fokkerij is volgens mij nog steeds Zarona (Irak x Simon Bolivar). Een volledig Gelderse merrie met Sgldt afstamming.
EdskoTakens schreef:NatasjavE, kijk dan eens naar de leeftijd van de hengsten die je noemt. De meest klassieke daaronder zijn stokoud. De jongere voeren vrijwel allemaal een scheut rijpaard of Hackney bloed. Dat heeft bij een eerste kruising met een "klassieke Gelderse" misschien weinig effect. De volgende generaties met ook weer toevoeging van zo'n scheutje zul je waarschijnlijk af en toe types krijgen met erg veel bloed in type en/of karakter.
L" Invasion stond in het Sgldt geregistreerd.
Dat een Irak x Simon Bolivar nog steeds de beste is zegt toch wel e.e.a. in mijn optiek.
mda schreef:http://www.kwpn.nl
De hengstenkeuringscommissie Gelders paard is van mening dat de hengst Olivier gezien zijn bloedopbouw interessant kan zijn voor de Gelderse fokkerij, mede voor de bloedspreiding. De hengstenkeuringscommissie Gelders paard vindt de sportresultaten en afstamming van deze hengst dusdanig overtuigend dat zij het Algemeen Bestuur geadviseerd heeft de hengst te erkennen.
Olivier is in 1996 geboren. De bruine hengst heeft een stokmaat van ± 1.70 m en is een zoon van Idocus (Equador x Zonneglans). De moeder is Rowillie, een keur preferente prestatiemerrie van Porter, vervolgens Kowillie, een keur preferente merrie van Graaf Oregon en vervolgens dochters van Graaf van Wittenstein en Ewald.
Olivier loopt op dit moment met Elisabeth Austin Grand Prix dressuur in Amerika. De hengst staat bekend om zijn goede karakter en voldoet aan de rontgenologische eisen en de eisen van het ademhalingsapparaat zoals het KWPN deze stelt.