Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:31

_rosita_ schreef:
Geerke: paarden gaan dood door ondervoeding en geen water krijgen. Deze paarden stonden er niet perfect bij, tuurlijk niet, maar dood zouden zij écht niet gegaan zijn hoor...
Ik vind dit ook absoluut geen ander geval, ik vind het niet kunnen, absoluut niet!
Zou mooi worden... Paarden die 23-7 op stal staan van oktober tot mei ( en ja, dat gebeurd wel degelijk) vind ik nog vreselijker dan hoe deze paarden stonden. Dat zou mooi worden als het recht dan inm ijn handen zou liggen...dan zou ik menig stal leeg kunnen plukken en hulde aan mij! Want ik ben opgekomen voor zielige paardjes... kom toch zeg!

Daar gaan we weer. Mevrouw de K. vond zelf ook dat de paarden het beter hadden dan 23/7 op stal, en zij is niet echt een kenner. Lees alle topics eens door en bekijk de filmpjes eens goed. Het is altijd makkelijk om te refereren aan paarden die het volgens jou nóg erger hebben (maar daar zijn al een miljoen discussies over).
Deze paarden gaan dan niet dood, maar hebben het écht niet fijn daar. Het gaat nu over deze paarden en niet over de paarden op stal.

Dit neemt niet weg dat ik diefstal absoluut niet goedkeur. Ze waren net op de goede weg met de rechtzaken etc. Dat van die zadels snap ik al helemaal niet. E.e.a. klopt niet helemaal, maar dat zal inderdaad wel vanzelf bekend worden. Ik geloof ook nooit dat de buurt er achter zit, anders hadden ze het allang gedaan. Het geeft me geen goed gevoel, hoop dat ze het nu goed hebben.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:37

Deze vrouw is zeker niet goed bezig met haar paardjes , maar zoals het nu gaat is ook niet goed .
Ik begrijp deze ophef ook niet zo want als er paardjes 24 uur per dag in hun mooie stalletjes staan weg te rotten is er niemand die zulke akties onderneemt . En geloof me daar zijn er meer van hoor die in hun goude kooitje staan en amper lekker kunnen uitdollen omdat de eigenaren bang zijn voor vieze voetjes

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:43

@Monica

Ik denk eerder dat het punt van -rosita- is dat als iedereen zijn eigen referentiekader als uitgangspunt neem om het recht in eigen hand te nemen, dat dan geen enkel paard (of konijn, of kind, of wat dan ook) meer veilig is: want iedereen vindt wat anders zielig en grijpt dus om andere redenen in.

Wat ik in het andere topic ook probeerde uiteen te zetten. Iets anders dus dan dat 'andere paarden veel zieliger zijn'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:47

Bijzonder. De zadels er bij stelen, zal wel voor direkte verkoop zijn. Alsof ze het dan ineens beter krijgen....wat een domme mensen heb je toch.

Ze wilden de paarden daar weg hebben en niet alleen maar vanwege het lot van de paarden. Ze zullen er ook wel last van hebben gehad dat de mest stonk, dat er vliegen zijn.. Immers het zijn tuinhuisjes en de zomer is weer in aantocht.

Die zogenaamde paardenvrienden, eerder paardenleken, hebben de dieren voor een appel en een ei verkocht met zadel en hoofdstel, wellicht wel het verkeerde zadel bij het paard :D en vinden nu dat ze goed gedaan hebben.

Die beesten komen of in een manege te staan, of elders op een vies donker hok, maar iig buiten hun blikveld.

Hopen dan maar dat ze op een grote droge grasweide gezet worden met in de wintermaanden een droog onderkomen met genoeg uren buiten.....maar laten we eerlijk zijn. Hoeveel mensen hebben dat voor hun paarden als paardenbezitter???? 100% van de dierenliefhebbers hier op bokt, bv???? Al die niet op bokt zitten???? Altijd grote mond, maar het is niet voor iedereen weggelegd om een paard een echt paardenleven te bieden en toch wil men allemaal een paard, de meesten hebben dan ook omwille wat dan ook een paard.

Frantic

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:51

@Russel, voor mij zijn die zadels dus juist een duidelijk teken dat mevrouw ze w.s. zelf heeft verplaatst en dan de "buurt" de schuld geven.....

Maar sporenonderzoek zal wel uitwijzen wie ze heeft verplaatst....

Als het idd 3den zijn dan snap ik niet waarom ze NU worden gestolen.... Dat hadden ze dan al veel eerder gedaan, tijdens de winter b.v.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:53

Och, daar heb je ook nog eens gelijk in. Zulk soort types zijn tot alles in staat!

Maar de melding komt dan wel weer vanuit een anderen gemeente.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:54

Fijn dat de paarden er weg zijn :) Maar zadels erbij stelen?? Nee, dat gaat echt te ver, dat heeft niks meer met het welzijn van de dieren te maken.

Als ik die dief was geweest had ik de paarden ingeladen en ergens in een natuurgebied los gelaten bij andere tamme paarden :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:08

Cassidy schreef:
En wie zegt dat Quirine de K. hier niet zelf achter zit?

_/-\o_

Was ook het eerste waar ik aan zat te denken. ;)

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:16

randalinpony schreef:
@Monica

Ik denk eerder dat het punt van -rosita- is dat als iedereen zijn eigen referentiekader als uitgangspunt neem om het recht in eigen hand te nemen, dat dan geen enkel paard (of konijn, of kind, of wat dan ook) meer veilig is: want iedereen vindt wat anders zielig en grijpt dus om andere redenen in.

Wat ik in het andere topic ook probeerde uiteen te zetten. Iets anders dus dan dat 'andere paarden veel zieliger zijn'.

Ik begrijp wat je bedoelt. Puur als referentiekader was het een goed voorbeeld. Ik probeer te voorkomen dat we weer in de discussie van "paarden horen niet op stal" terecht komen, die is inmiddels al erg uitgekauwd, ook in combinatie met deze paarden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:20

MysticTinker schreef:
Als ik die dief was geweest had ik de paarden ingeladen en ergens in een natuurgebied los gelaten bij andere tamme paarden :j

Wat een domme opmerking!!!

En de eigenaar van die 'tamme paarden' is ontzettend blij als een of andere godverlaten idioot in het holst van de nacht een paar vreemde dieren bij zijn paarden zet met alle risicos vandien?

Ik sta echt niet te zingen van vreugde mocht er hier op een ochtend ineens een vreemde pony in onze paddock lopen en als er veterinaire kosten of kapotte omheiningen uit voortvloeien dan zou ik graag de kosten op de daders verhalen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:25

NATUURGEBIED

Er zijn veel natuurgebieden van tientallen hectares groot waar gewoon wat vee loopt om alles bij te houden (ik bedoel dus tamme dieren ipv wilde paarden)

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:28

amondi schreef:
@Russel, voor mij zijn die zadels dus juist een duidelijk teken dat mevrouw ze w.s. zelf heeft verplaatst en dan de "buurt" de schuld geven.....

Maar sporenonderzoek zal wel uitwijzen wie ze heeft verplaatst....

Als het idd 3den zijn dan snap ik niet waarom ze NU worden gestolen.... Dat hadden ze dan al veel eerder gedaan, tijdens de winter b.v.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze het juist nu gedaan hebben omdat anderen kenbaar maakten de dieren daar zelf weg te willen halen?
Iedereen gaat er nu vanuit dat de paarden zijn "gered' maar wie zegt dat ze niet gestolen zijn voor de handel?
Ik krijg er een nare bijsmaak van, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat deze dieren het nu wel goed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:33

Het natuurgebied in met lekker jong voorjaarsgras, die beesten eten zich ziek na al die bemodderde hooi die ze te pas en te onpas eten...soms is alles goed bedoelt, maar of het slim is...misschien hebben die andere paarden wel wormeninfecties maar zijn resistent om er ziek van te worden en die kasplantjes uit de modder zijn dan binnen een jaar kapot.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:34

Misschien heeft Quirine de K. zelf haar paarden daar weggehaald. Omdat de zadels e.d. ook weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:37

Heb zo het vermoeden dat ze er zelf achter zit. Om van het gezeik af te zijn. Vind het heel erg vreemd dat de zadels ook weg zijn. Als het echt dierenliefhebbers zijn geweest die de paarden hebben meegenomen dan waren de zadels er nog geweest.

Of penny meisjes hebben het gedaan. Rare wending natuurlijk maar het kan. Ik ken iemand ( ook een bokker) en die heeft ook gewoon een paard gejat met tuig en al.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:39

Hoe weten ze eigenlijk dat ze de paarden met een trailer hebben opgehaald?
Misschien hebben ze de paarden gewoon opgezadeld en zijn erop weg gereden?? Dat daarom de zadels weg zijn??

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:44

Vind de diefstal niet goed te praten hoor. En wat de buurtbewoners allemaal roepen over de dierenmishandeling..

Tsja natuurlijk staan (stonden) ze er niet ideaal bij in de herfst/wintermaanden.
Maar de buurtbewoners zijn nou niet de mensen die er echt verstand van hebben hoor.
Wij zijn juist een keer gaan kijken na alle negatieve berichtgeving en het was echt niet zo erg als dat er beweerd wordt.

Ideaal is anders, maar ik weet wel dat er een manege hier in de buurt een stuk slechter is voor de manegepaardjes en pony's en daar hoor je niemand (of in elk geval heel weinig) over.

En dit is gewoon diefstal, waarom moeten ze de zadels erbij meenemen?? Als je de dieren enkelt wilt redden?

Sowieso wat denken ze nu te kunnen doen met de dieren. Want zodra ze gevonden zijn, gaan ze gewoon weer terug hoor.
Want van de rechtbank mag ze deze paarden gewoon houden

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:46

MysticTinker schreef:
NATUURGEBIED

Er zijn veel natuurgebieden van tientallen hectares groot waar gewoon wat vee loopt om alles bij te houden (ik bedoel dus tamme dieren ipv wilde paarden)

Je zet gewoon niet zomaar een paar paarden op een terrein waar al paarden of om het even welke andere dieren van een andere eigenaar staan, zonder met deze persoon te overleggen... Je zadelt dan een ander lekker met jouw zogenaamde reddingsactie op.
Dat je dat zelfs overweegt...
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 12-04-10 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:50

volgens mij is Gerard Spong homo dus zijn ex vrouw?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:51

Sja, als je ze toch wil stelen kun je ze beter ergens buiten zetten dan in een donkere stal toch..

Iedereen is t maar eens met dat ze gestolen zijn, maar niemand die het iets scheelt waar ze daarna terecht komen..
Denk maar niet dat je ze daarna gewoon op je manege kan stallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:52

neapolitano schreef:

Die discussie is al geweest. Ja het is echt zijn ex en ze zijn gescheiden en Spong heeft de voogdij over hun zoon (?) omdat Quirine de Kok er niet voor kon zorgen ofzo.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:53

neapolitano schreef:

Kan je alleen een ex vrouw hebben als je homo bent dan?
Edit: de discussie over de rol van Spong is idd al geweest.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:57

raar verhaal, ik vermoed dat er of ordinaire dieven hun slag geslagen hebben,die van alle commotie gebruik hebben gemaakt,of mevr q die onder de hoed van een ander de beestjes verplaatst heeft.
Als dit een bevrijdingsactie was door dierenvrienden dan jat de spullen toch niet mee? dat is dan toch het laatste waar je aan denkt? of snap ik het dan weer niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:59

Wat een idiote actie! Mijn paard staat ook wel een beetje in de de drek (ja, goed, ze komt 's avonds op stal)...Wat nou als iemand dat 'zielig' vind en mijn paard jat (dan issie nog niet jarig trouwens.... :+ ).

Idioot om voor eigen rechter te gaan spelen, je hebt met je jatten van andermans eigendom af te blijven ook al vind je dat ze (in het geval van paarden, honden en andere dieren) het nog zo slecht hebben. Hier in de buurt is ook wel een boer die absoluut slecht met zijn dieren omgaat en ik zou graag zien dat die dieren het beter hebben...Maar stelen? Nee...De staleigenaren hebben er ooit een paard weggekocht....Zo kan het ook :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 12-04-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:00

Ben bang dat hier nog wel een staartje aan zit. Het doel is goed, maar ik denk niet dat het verstandig is geweest. Diefstal is diefstal!