Britten doneren "vriendelijke bitten" aan mensen in India

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:06

Snap niet dat zoiets gemaakt word ..
ben benieuw of de "goeie"bitten nog wel helpen.
denk neit dat de paarden over zon traumaheen komt en nog wel een bit willen accepteren ;(

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:08

Die bitten..!
Het wordt tijd voor een bokt bittenactie..! :D

Het zijn regelrechte martelwerktuigen. Arme pownies... :(:) Hoe mensen dat kunnen maken, en dat de paarden niet flippen..?!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:14

Dav schreef:
Die oren worden die vast gebonden ofzo??

Nee dat is een raskenmerk :)

Jeetje zeg ik wist eerlijk gezegd niet dat dit soort bitten nog bestonden :n snappen die mensen dan zelf niet dat een paard daar ónmogelijk prettig mee kan lopen??

Ayasha
Blogger

Re: Britten doneren "vriendelijke bitten" aan mensen in India

Jeee die bitten... Vergeleken daarmee zijn onze paardenmondjes nog verwend... :\ Wat een prachtige karakters moeten die paarden hebben.... Ignorance is bliss zeggen ze dan. Super dat de britten hier actief mee bezig zijn en ipv enkel kritiek te geven ook tonen hoe het ook kan!

m1992

oooo bah die bitten, vreselijk.. arme dieren... :(
Goede actie, maar zoals iemand ook al zei: alle spullen komen wel uit die landen, dus ze hebben er zat in dat land.. alleen moeten ze het nog gebruiken..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:15

V_lalala schreef:
denk neit dat de paarden over zon traumaheen komt en nog wel een bit willen accepteren ;(

Valt weinig aan te accepteren hoor. Dat zijn geen borstel en aai paardjes. Die moeten gewoon werken en en doen wat de baas zegt.
Ik geloof dus ook echt niet dat ze over gaan op een vriendelijke versie. Stel je voor dat het paard een eigen mening krijgt :roll:

@Dav:
Die oren horen bij het ras, die worden zo gefokt.

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:18

callippo schreef:
Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.

Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.

Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:21

wat een rot bitten!!! Maar ben ik dan de enige die denkt: Goh zouden die bitten zonderdie martelpinnen niet goedkoper te produceren zijn? Lijkt mij wel maar goed...

Echt een Superactie hoor!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:23

Auw, ziet me er niet fijn uit :s

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:32

Topactie!
Idd die bitten zien er gruwelijk uit..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:32

Super actie. Wat een martel bitten. Welke mogolen bedenken zo'n ding? Toch belachelijk...

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:33

*\o/* *\o/* *\o/* drie hoeratjes voor de nieuwe bitten

Maar wat een verschrikkelijke bitten hebben ze daar, kun je nagaan... -O-
hier is het al zielig als iemand met stang en trens wil rijden (weet zo snel geen ander voorbeeld)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:37

Wordt helemaal onpasselijk van die bitten, wist niet dat die dingen nog bestonden. Goede actie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:37

nu maar hopen dat ze ze ook echt gaan gebruiken
goede actie van de britten en wat een idioten in india :=

niet alleen die bitten,maar die oren zien er ook niet normaal uit :n

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:39

Ik merk wel dat de meeste van jullie nog niet 'echt' (dus niet in je hotelletje) in een derde wereld land zijn geweest. (dus woorden als 'idioten' gebruiken)
Dieren worden vaak niet gezien als levende, voelende beesten, maar puur werktuigen, en tja, die doen gewoon hun werk en daar moet je niet teveel geld aan uitgeven, vooral als je zelf al bijna geen eten hebt.
Ik heb het van dichtbij gezien (dan niet specifiek met paarden, maar andere dieren), en hoe mensen in derdewereld landen (in mijn geval Kenia) leven, en dan krijg je wel begrip voor de mensen en hoe ze met hun dieren omgaan. Vaak is het goedkoop, en ook ontwetendheid, de mensen weten niet beter.

Super dat er dan zo'n actie opgezet wordt, zo maak je de mensen bewust!

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:39

Arabesk schreef:
goh in India wonen zeker erg lastige paardjes :roll: wát een bitten zeg %)

Ik denk dat het of lastige paarden zijn, of misschien is het gewoon verzet tegen het bit:

http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related :=

goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt :D
Laatst bijgewerkt door Marilyn_C op 11-04-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:40

dierenlover schreef:
callippo schreef:
Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.

Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.

Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.

Ik denk dat veel van de bitten die de plaatselijke bevolking gebruiken, zelf gemaakt zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:43

Marilyn_C schreef:
Arabesk schreef:
goh in India wonen zeker erg lastige paardjes :roll: wát een bitten zeg %)

Ik denk dat het inderdaad lastige paarden zijn, maar misschien is het gewoon verzet tegen het bit:

http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related :=

goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt :D

Ze zijn niet lastig maar de hengst in jouw filmpje wordt getraind om op de traditionele manier te "dansen".
Hier kun je het beter zien:

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:44

Wat een vreselijke bitten :r, die foto's.. Daar schrok ik echt van .. Vind het een goede aktie!

MerelxG_R

Wat een vreselijke bitten! Niet normaal zeg!

Letizia

Auw %) Het idee is super, ik vraag me alleen af in hoe verre dit een verandering gaat betekenen :\

Weet iemand hoe het ras heet van de foto bij de beginpost?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:45

Letizia schreef:
Auw %) Het idee is super, ik vraag me alleen af in hoe verre dit een verandering gaat betekenen :\

Staat er toch onder? :D Dat is een Marwari.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:47

Cayenne schreef:
Letizia schreef:

Staat er toch onder? :D Dat is een Marwari.

Ow B-) :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:47

Sjoos schreef:
Ik merk wel dat de meeste van jullie nog niet 'echt' (dus niet in je hotelletje) in een derde wereld land zijn geweest. (dus woorden als 'idioten' gebruiken)
Dieren worden vaak niet gezien als levende, voelende beesten, maar puur werktuigen, en tja, die doen gewoon hun werk en daar moet je niet teveel geld aan uitgeven, vooral als je zelf al bijna geen eten hebt.
Ik heb het van dichtbij gezien (dan niet specifiek met paarden, maar andere dieren), en hoe mensen in derdewereld landen (in mijn geval Kenia) leven, en dan krijg je wel begrip voor de mensen en hoe ze met hun dieren omgaan. Vaak is het goedkoop, en ook ontwetendheid, de mensen weten niet beter.

Super dat er dan zo'n actie opgezet wordt, zo maak je de mensen bewust!

ik noemde ze idioten en kan de post dus op mijzelf betrekken.....

nee sorry ben er niet geweest idd....maar dan nog kan ik zoiezo in mijn leven meer begrip opbrengen voor dieren dan voor mensen....
dus ik denk niet dat ik daar in het land van mijn mening af zou wijken

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:48

Ik ben al jaren donateur van Brooks, maar heb hier nog nooit eerder over gelezen. Vreemd eigenlijk, maar heel goed dat er nu eens aandacht aan besteed wordt.