ben benieuw of de "goeie"bitten nog wel helpen.
denk neit dat de paarden over zon traumaheen komt en nog wel een bit willen accepteren
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat een prachtige karakters moeten die paarden hebben.... Ignorance is bliss zeggen ze dan. Super dat de britten hier actief mee bezig zijn en ipv enkel kritiek te geven ook tonen hoe het ook kan! V_lalala schreef:denk neit dat de paarden over zon traumaheen komt en nog wel een bit willen accepteren
callippo schreef:Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.
Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.
Arabesk schreef:goh in India wonen zeker erg lastige paardjeswát een bitten zeg
dierenlover schreef:callippo schreef:Toch vreemd dat die Britten hun bitten gaan TERUGsturen naar India. Er zitten genoeg producenten in India die complete ruitersportzaken in Europa vullen. De vriendelijke bitten gaan naar hier, voor eigen gebruik maken ze blijkbaar van dit soort martelwerktuigen. Een recht, glad bit is veel makkelijker/goedkoper te produceren dan eentje met pinnen.
Een goed intiatief, daar niet van, maar voor de bewustwording lijkt het me logischer om die mensen uitleg te geven, dan een ander werktuig op te sturen. En zolang die mensen niet 'voelen' dat de paarden pijn hebben, zullen ze er geen boodschap aan hebben om ander tuig te gebruiken dan hetgeen 'altijd goed werkte'.
Exact, ik was enkele maanden geleden in India en heb daar een koffer vol paardenspullen geladen die we in onze engelse en amerikaanse paardenwinkels voor véél duurder kunnen kopen. (denk aan degelijke bitten en lederen showhalster voor 3-5€ ipv 20-100€). Ze hebben daar de spullen die wij hier hebben (soms van ginder ge-exporteerd nota bene) in overvloed.
Marilyn_C schreef:Arabesk schreef:goh in India wonen zeker erg lastige paardjeswát een bitten zeg
Ik denk dat het inderdaad lastige paarden zijn, maar misschien is het gewoon verzet tegen het bit:
http://www.youtube.com/watch?v=gX65g80N ... re=related![]()
goede actie hoor, hopelijk worden de bitjes ook daadwerkelijk gebruikt
Sjoos schreef:Ik merk wel dat de meeste van jullie nog niet 'echt' (dus niet in je hotelletje) in een derde wereld land zijn geweest. (dus woorden als 'idioten' gebruiken)
Dieren worden vaak niet gezien als levende, voelende beesten, maar puur werktuigen, en tja, die doen gewoon hun werk en daar moet je niet teveel geld aan uitgeven, vooral als je zelf al bijna geen eten hebt.
Ik heb het van dichtbij gezien (dan niet specifiek met paarden, maar andere dieren), en hoe mensen in derdewereld landen (in mijn geval Kenia) leven, en dan krijg je wel begrip voor de mensen en hoe ze met hun dieren omgaan. Vaak is het goedkoop, en ook ontwetendheid, de mensen weten niet beter.
Super dat er dan zo'n actie opgezet wordt, zo maak je de mensen bewust!