FEI past de puntentelling aan voor zwangere amazones

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:07

We hebben het hier ook niet over geen punten meer krijgen, maar over punten kwijt raken, dat is toch echt een ander verhaal hoor. Bovendien kan een vrouw ook een blessure krijgen, dus is het 2-1...niet eerlijk dus.

En bij blessures is het zo dat als je iets breekt, ben je binnen 6 tot 8 weken weer aan het rijden, dat is bij een zwangerschap heeel anders. Dan ben je er zomaar 6 maanden tussenuit.

Aan veruit de meeste reactie is duidelijk af te lezen dat diegenen geen flauw benul hebben hoe het werkt met die punten en wat dat precies betekent voor je carriere!!! Meningen geven zonder dat je echt weet waar het over gaat is toch kip-zonder-kop-geklets allemaal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:08

Springert, een feit blijft dat niemand jou verplicht zwanger te worden en een kind te krijgen. Daar horen nu eenmaal consequenties bij zoals punten kwijt raken. Ik gaf hierboven al het voorbeeld van Clijsters en Henin. Zijn ook punten kwijt geraakt maar staan alweer in de top. Als je echt goed bent maakt het dus niets uit.
Overigens duren grote blessures ook wel langer dan 8 weken, ook van paarden. Een peesblessure en je bent zo een jaar verder. Dan is die 6 maanden eruit vanwege een zwangerschap te verwaarlozen.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:13

Vind het een beetje naar om te zeggen dat je zelf voor een zwangerschap kiest en dus maar punten in moet leveren...

Ik vind het een goede regel! en kinderloos blijven omdat andere je geen rust gunnen.. belachelijk.

En wat betreft blessures enz misschien komt daar nu ook wel een aparte regeling voor... maar dat is nog eve wachten denk ik ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:04

Fitzroy schreef:
Springert, een feit blijft dat niemand jou verplicht zwanger te worden en een kind te krijgen. Daar horen nu eenmaal consequenties bij zoals punten kwijt raken. Ik gaf hierboven al het voorbeeld van Clijsters en Henin. Zijn ook punten kwijt geraakt maar staan alweer in de top. Als je echt goed bent maakt het dus niets uit.
Overigens duren grote blessures ook wel langer dan 8 weken, ook van paarden. Een peesblessure en je bent zo een jaar verder. Dan is die 6 maanden eruit vanwege een zwangerschap te verwaarlozen.

heel fout voorbeeld van Cleijsters en Henin, want beide dames hadden hun carriere beeindigd. Dat is echt een ander verhaal.
En om te zeggen dat ze daar voor kiezen doet toch niets af aan het feit dat de man net zo goed vader wordt als de vrouw en desondanks alleen de vrouw daar voor gestraft wordt.
In het tennis is het trouwens wel al een regel dat je je punten niet kwijtraakt bij zwangerschap of blessure.
Maar ja...maakt ook niks uit...het is zo, dus ik vind het allang best.

Fitzroy

Re: FEI past de puntentelling aan voor zwangere amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:40

Wat ik er mee aan wilde geven, is dat deze vrouwen allebei dus weer op 0 begonnen en in no-time weer terug zijn aan de top.
Als je echt goed bent dan maken die punten dus niet uit.

Kelly, waarom is dat naar? Een zwangerschap krijg je niet opgedrongen (uitzonderingen daar gelaten) , daar kies je toch echt voor met de daarbij behorende consequenties zoals punten verliezen en een aantal maanden niet paardrijden.

Kellytjuh2

Re: FEI past de puntentelling aan voor zwangere amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:11

Fitzroy daar kies je dan wel voor ja indd mar moet het dan zo
zijn dat je kinderloos moet blijven? vind dat dan wel ver gaan.

En natuurlijk zijn er mensen die zo weer bovenaan staan maar er zijn andere waarbij dat niet zomaar gaat.. dus hun moeten hun carriere dan helemaal dan maar stoppen (terwijl ze nog een heel leven voor hebben zeg maar) omdat ze een kindje (willen) krijgen