Brits onderzoek naar homeopathische middelen lijkt hoopvol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:22

Goddank bestaat er zoiets als homeopathie, reguliere veeartsen hebben mijn paard afgeschreven als rijpaard (zware wobbler)
Maar met homeopathie is hij weer helemaal opgeknapt, loopt als een trein en gaat nu zelfs de wedstrijdsport in!

Als ik zijn druppels niet geef worden de symtomen ook weer zichtbaar...
Dus ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig, voor mij bestaat er absoluut geen twijffel!

MissMelTT

Re: Brits onderzoek naar homeopathische middelen lijkt hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:57

Het boek 'De Zonen van Hippokrates' van Ronald M. van Vierzen gaat over gezondheid, ziekte, behandeling en genezing in de reguliere geneeskunde en in de klassieke homeopathie. Ik kan het alle voor-en tegenstanders van homeopathie/reguliere geneeskunde aanraden dit eens te lezen. Wellicht brengt het wat verheldering in deze discussie :-) ook dat 'God' stukje. Ik moet wel bekennen dat ik fan ben van homeopathie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:44

het is nog nooit iemand gelukt om te bewijzen dat homeopathie werkt middels dubbelblind onderzoek. De grootste kracht van homeopathie is het placebo effect. Het blad "nature" heeft al bijna 30 jaar lang een beloning van 1mln dollar uit te reiken aan de eerste persoon die kan bewijzen dat het werkt.

Helaas wordt homeopathie vaak verward met natuurgeneeskunde (kruiden) en daarvan zijn bepaalde kruiden wel bewezen!

Ga helemaal met Kruger mee.

nickynicole

Re: Brits onderzoek naar homeopathische middelen lijkt hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:52

@ listiglistje: Voor mijn paard geldt hetzelfde verhaal. maar op de een of andere manier lijkt het voor anderen onmogelijk. Gelukkig bestaat er zoiets als wonderen, geduld, homeopathische medicatie, verkeerde diagnose, etc... Maar veel draagvlak is er niet om met een door de reguliere dierenartsen afgekeurd paard te rijden...

@Mist: Als je het zo zegt.... Volgens mij maak ik precies dezelfde fout!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:10

nickynicole schreef:
Maar veel draagvlak is er niet om met een door de reguliere dierenartsen afgekeurd paard te rijden...

Nee, dat klopt en is volledig terecht.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:37

Mist schreef:
het is nog nooit iemand gelukt om te bewijzen dat homeopathie werkt middels dubbelblind onderzoek. De grootste kracht van homeopathie is het placebo effect. Het blad "nature" heeft al bijna 30 jaar lang een beloning van 1mln dollar uit te reiken aan de eerste persoon die kan bewijzen dat het werkt.

Helaas wordt homeopathie vaak verward met natuurgeneeskunde (kruiden) en daarvan zijn bepaalde kruiden wel bewezen!

Ga helemaal met Kruger mee.

Natuurgeneeskunde is niet alleen kruiden. Natuurgeneeskunde is een heel breed begrip en omvat naast fythotherapie (kruiden) ook homeopathie en vele andere natuurgeneeswijzen ;).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:32

mee eens, alleen zou ik liever hebben dat homeopathie hier niet onder zou vallen- omdat juist veel mensen dat niet weten.

Er is iets te zeggen over het principe van desensibalisatie hetgeen het probleem veroorzaakt in gedoseerde mate toedienen om "immuniteit" te veroorzaken. In feite werken vele vaccins op dezelfde wijze.

Wat er bij mij echter niet ingaat is dat dit verdund moet worden tot je en concentratie krijgt van een paar druppels op de noordzee :-) en dan zijn we aanbeland bij "het geheugen van water" en daar geloof ik dus niet in, los van dat het nooit bewezen is in al die jaren.