Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vordur schreef:Er werd hier gezegt dat in het hooi vrijwel geen jkk meer voor komt.
dat is niet waar.
ik weer een boer die hooi aan paarden mensen verkoopt met erg veel jkk er in.
de mensen die dat hooi kopen wonen ook nog eens vlak naast dat land dus ze moeten weten wat er in zit.
reeskees schreef:Dus kort samengevat:Omdat de VWA dus op alkaloiden onderzoek, en dit stofje ook in veel mindere mate, (maar nu wel door verbeterde technieken aant te tonen) in KKK voorkomt, hebben ze dit plantje ook op de verboden lijst gezet ... en dat schijnt dus "nieuws" te zijn.
Citaat:Geachte Fam. ,
Naar aanleiding van ons prettig telefonisch onderhoud hedenmorgen en uw
daarop volgend mailtje, willen wij u op deze manier garanderen dat er geen
schadelijke hoeveelheden PA's aanwezig zijn. Wij controleren de percelen
luzerne voor het oogsten zodat wij voorkomen dat eventuele klein
kruiskruidplantjes in de luzerne terechtkomen die bestemd zijn voor
verwerking in paardenvoedermengsels.
Wij hebben nog contact gehad met de heer Theelen van het VWA, die ons
vertelde dat de bemonstering heeft plaats gevonden in de productie van 2006
en 2007 zodat u er gerust op kunt zijn dat wij hier al langer zeer intensief
mee bezig zijn.
De datum 27/01/2010 is voortgekomen uit het antwoord van het VNG voor de
gehele Groenvoederdrogerijensector. Aangezien wij al veel langer met deze
kwaliteitscontrole bezig zijn kunt u er gerust op zijn dat wij zeer
selectief te werk gaan.
Mocht u nog verdere vragen hebben, dan staan wij altijd open voor overleg.
Met vriendelijke groet,
Wil Hartog
Grasdrogerij Hartog B.V.
laura1986 schreef:tamary schreef:Stuur een mailtje naar je fabrikant en vraag hoe en wat.
Vraag me af in hoeverre die een eerlijk antwoord geven.. Ik zou er zelf niet op vertrouwen, gezien het belang dat ze erbij hebben.
Ik voer gelukkig niks bij, maar heb zat stalgenootjes die dat wel doen..
JoyCiej007 schreef:Daf schreef:De artikelen ja, maar niet de merk-namen van het voer.
Ik geef bv Pavo Nature's Best en zoals op hun site vermeld: •Met nog meer luzerne.
en dat was precies waarvoor ik bang was.... wij voeren ook muesli van Pavo Nature's Best, en daar zit idd standaard best wat luzerne in.
reeskees schreef:laura1986 schreef:
Vraag me af in hoeverre die een eerlijk antwoord geven.. Ik zou er zelf niet op vertrouwen, gezien het belang dat ze erbij hebben.
Ik voer gelukkig niks bij, maar heb zat stalgenootjes die dat wel doen..
Dan voer jij zeker ook geen biks, paardensnoepjes, hooi of kuil aan je paard...?Want hoe weet jij dan 100% zeker dat er niets verkeerds in zit. Je mag toch wel ergens op kunnen vertrouwen.
Een voerproducent als Hartog doet er vanalles aan (evenals alle andere voerfabrikanten) om een gezond en veilig voer te produceren. Alle voer producenten/voerfabrieken staan onder zeer strenge kwaliteiscontoles en kunnen zich echt geen "fouten" in diervoeders permitteren, dus zullen zij er alles aan doen om dit te voorkomen.