Verdachte van paardenmishandeling verschijnt voor rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Verdachte van paardenmishandeling verschijnt voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:17

Helaas zal er in dit land wel weer ergens een regeltje zijn dat de beste dierenbeul er met een lachtertje van af komt...

Als je hier een moord pleegt ben je na een jaar of zes weer vrij , dat betreft kunnen ze hier een voorbeeld aan amerika nemen daar hebben ze pas goede straffen...

Wat mij betreft ga die man maar lekker schoppen en voor dood achterlaten... ( niet dat ze dat in amerika doen...)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:27

Tja, ik vrees ook dat hij na een vermanend vingertje en de tekst "nu niet meer doen hoor" binnen de kortste keren hier weer vrolijk door het dorp zwalkt........... Triest, dieptriest figuur..........

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:02

Roxx schreef:
Tja, ik vrees ook dat hij na een vermanend vingertje en de tekst "nu niet meer doen hoor" binnen de kortste keren hier weer vrolijk door het dorp zwalkt........... Triest, dieptriest figuur..........

Ben bang dat je gelijk hebt..zag hem laatst nog bij de winkel...die moet nodig eens gaan afkicken oid..

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:03

Ibalia schreef:
Roxx schreef:

Ben bang dat je gelijk hebt..zag hem laatst nog bij de winkel...die moet nodig eens gaan afkicken oid..

Dat is nu de clue, als ze hem maar eens opnamen alhoewel ik betwijfel of dit helpt... Weet wel dat hij niet alles op een rijtje heeft dus verzachtende omstandigheden dus een mildere straf dus ....................

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:54

Opsluiten en de sleutel weggooien is nog veel te goed voor deze man.
Ik heb daar een paar jaar geleden in pension gestaan, niet gehinderd door kennis van zaken. Na een paar weken ben ik letterlijk gevlucht. Wat ik daar heb gezien, dat is met geen pen te beschrijven. Ik deed van ellende 's nachts geen oog meer dicht.
Zo heeft hij de gewoonte om de veiligheidsklip los te trekken bij een paard dat niet vast wil staan en wat gaat hangen, want zo groen uit de wei gehaald. Ik heb zo een paard op de wasplaats/solarium ondersteboven zien gaan. En die werd ook net zo lang geschopt en geslagen tot het dier weer overeind kwam. En dat viel nog niet mee in een glad gangetje van 1 m breed waar het op een bult in lag. En hij maar roepen "snapt die bok het dan niet!" Ik heb nog nooit een paard met zoveel doodsangst gezien. Angstaanjagend en misselijkmakend.
En om alle reactie's maar voor te zijn: nee ik heb geen politie of dierenbescherming gebeld. Ten eerste stond mijn paard daar nog en ik was bang dat hij het dier ik weet niet wat aan zou doen. Ten tweede: hij weet waar ik woon.
Overigens is de dierenbescherming daar al een aantal keren geweest, maar konden hem nooit betrappen. Door zijn drankprobleem is zijn dagritme volledig verschoven, en staat hij gerust midden in de nacht een paard "af te richten".

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:17

Wat voor probleem je ook heb drugs,drank,ziek of gewoon gek...
Ik kan geen enkele geldige reden verzinnen om zo je paard (of wat voor beest dan ook !!)
zo te behandelen.
Ik zou zeggen levenslang dieren verbod! Zoiets moet je niet goed WILLEN praten.
Ik heb er geen woorden voor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:19

Nou, ons rechtssysteem is weer eens volledig uit zijn slof geschoten. De rechter heeft kans gezien een boete op te leggen van maar liefst 500 euro! 8)7
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... ijgt-boete

Ik zou zo zeggen, gooi die Welzijnsmonitor dan ook maar in de prullenbak.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:40

Pff, wat een waardeloos vonnis... ze moeten de kern aanpakken. En dat doe je niet met een boete...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:06

Het zou wel kunnen met een boete, maar maak er dan gelijk 15000 euro van. Dan voelt hij het tenminste op zijn bankrekening. Dit raakt natuurlijk weer kant noch wal :r

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:22

ziek ziek en nog eens ziek.

hij zal wel een taakstraf krijgen van een maandje, of een geldboete van 500 euro.

ik hoop dat hij ook een keer uit zijn auto valt, en dat de ambulancebroeders hem dan ook gaan trappen totdat die opstaat.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:23