Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

Re: Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:50

Ja dat is wel een goeie russel. Ik bel vervloed dinsdag even op, en vragen of ze het e.e.a. voor de zekerheid na willen kijken. Ga ik meteen even vragen naar cijfers. Als er bijv. 1 op de 1000 zijn die het probleem hebben of 1 op de 3. Daarbij lees ik dat in 2008 al trailers zijn behandeld. Die van mij is pas in 2009 gemaakt, neem aan dat ze er dan al wat aan gedaan hebben.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:19

gap schreef:
Geef mij maar Henra..........is voor ons tot nog toe een topmerk die meegaat met zijn tijd en nog nooit problemen ervaren ;)

mijn henra die ik nieuw had gekocht is anders onder mijn handen weggerot
door lekkage bij de dakafsluiting wat tussen het hout is gekomen,
waardoor de panelen van binnenuit zijn gaan rotten,

bij 2 kenissen van mij precies hetzelfde,

en het antwoord van henra op mijn klacht: sorry maar u heeft een jaar garantie op de ombouw!
dus daar hoef je maar een jaar me te doen?

ronduit schandalig

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:24

Zij kunnen wel stellen dat je slechts een jaar garantie hebt, maar juridisch heb jij toch echt recht op heel wat jaren meer garantie.
Je mag verwachten dat een trailer het toch meer dan 2/3 jaar volhoudt zonder te rotten. Dus je hebt recht op veel meer dan een jaar garantie.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:31

ach ik heb hem maar vol met kit en polyester gestopt, en aan een handelaar verkocht die hem naar frankrijk ging verkopen,

toen ben ik voor mezelf een nieuwe ifor williams gaan halen ik engeland......................

dus ik schrok wel van dit bericht,
maar heb hem nu een jaar en heb geen problemen

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:46

Dat vind ik wel héél raar om te horen,bij welke dealer was dat dan als ik vragen mag???India?? :o

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:31

ik heb henra er zelf over benadert omdat ik een fabricage fout in dat jaartal vermoed hij was van 2002,
maar ik werd nogal bot te woord gestaan,
en altijd goed onderhouden, weliswaar niet binnen gestaan
maar altijd schoon en dicht gehouden tegen vocht van de bodem naar boven (waar altijd meer angst voor is)

heb even bedacht een rechtzaak ervan te maken met nog meer gedupeerden,
maar dan had ik geen trailer kunnen rijden in de tussentijd, want dan kon ik hem natuurlijk niet repareren,

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:46

Ik heb in december 2006 een nieuwe ifor williams 2 paards trailer gekocht. Onze 1e rit liep uit op een hel.....na 1 km is de achterstang los gelaten terwijl hij was gezekerd (pin gewoon gebroken....= nieuwe trailer :o ). Vervolgens is het zijschot tussen de achterbenen van mijn paard beland.....paard in paniek en de trailer en zichzelf total loss getrapt.....8 maanden revalideren......De dealer en Ifor Williams waren hierna niet thuis...diverse brieven, rechtswinkel etc. maar ze hebben ons gewoon laten stikken....echt een rot bedrijf!!!!!!!!!!!! :(

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:27

ja, vinden wij dus ook.
tegen de pensionklant werd gewoon gezegd dat het niet kon. tja, en toch is hij de trailer uitgegleden de snelweg op. gelukkig door een alerte vrachtwagen chauffeur is erger voorkomen. een blijk van medeleven had al zoveel goed gemaakt..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:33

Wat een slechte pers, maar misschien door dit bericht is er wat gaan spelen bij Ifor en kan je als nog wellicht met mede slachtoffers iets proberen, zou nl al mijn kosten die je hebt gehad, incl aanschaf trailer bij ze declareren. Misschien komt er wel een rechtzaak met alle gedupeerden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:35

india schreef:
ik heb henra er zelf over benadert omdat ik een fabricage fout in dat jaartal vermoed hij was van 2002,
maar ik werd nogal bot te woord gestaan,
en altijd goed onderhouden, weliswaar niet binnen gestaan
maar altijd schoon en dicht gehouden tegen vocht van de bodem naar boven (waar altijd meer angst voor is)

heb even bedacht een rechtzaak ervan te maken met nog meer gedupeerden,
maar dan had ik geen trailer kunnen rijden in de tussentijd, want dan kon ik hem natuurlijk niet repareren,

Ik heb ook een Henra, oudje, topding. Een wegligging, super. Bij hem gekocht, was een oudje van hem, hij hem helemaal gereviseerd, toppietoppie. Aardige kerel, goede service!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:06

gap schreef:
Geef mij maar Henra..........is voor ons tot nog toe een topmerk die meegaat met zijn tijd en nog nooit problemen ervaren ;)

Wij hebbe ook een henra, met ingebouwde zadelkast+voerbak.
Hele fijne trailer, 2de hands maar is niet veel van te zien.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:29

Wij hebben ook nog ene oud model, nooit problemen mee gehad, ziet er leuk uit en is nog eens
hartstikke handig/stevig ook! :j

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:41

robbedoes schreef:
een pensionklant van ons is met dit merk haar paard "verloren" op de snelweg. de bevestigingssteunen van de klep lieten los. net vier jaar oud was deze trailer en altijd in onderhoud. ifor williams reageerde hierop ronduit onbeschoft.
u begrijpt, door deze ervaring nooit meer dit merk

Verloren..?

dipsyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:59

Wow dat wist ik niet!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:21

door ervaring met het oude model hebben we ook een nieuwe gekocht,
maar deze was iet s minder........................
net als 3 mensen van onze vereniging die in hetzelfde jaar een henra hebben gekocht,

de dealer waar wij hem hadden gekocht is van eigenaar veranderd in die 5 jaar dus we hadden met een andere leverancier te doen ,
vandaar dat ik rechtstreeks naar de fabriek had gemeld,

ik wil niet zeggen dat oudere of nieuwere trailers ook slecht zijn,
maar toevallig dit bouwjaar bij 3 mensen van 1 vereniging dat lijkt me geen toeval hetzelfde probleem,.
maar fouten worden gemaakt,
oplossen daar ligt pas een taak voor de fabriek, en daar bleven ze echt in gebreke

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:00

Wel héél vervelend dat je zo'n ervaring hebt,want de service nu is uitstekend en problemen worden naar wat ik verneem altijd wel goed opgelost ;)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:14

Een nieuwe goedkope toeleverancier zal m.i. de reden zijn en die ligt zo te verstaan al weer buiten. Dus pech wie de produktie uit 2008- begin 2009 kocht.
Ifor W :""We are disappointed that materials supplied by a third party are below the standard acceptable. We have been assiduous in formulating an acceptable remedy."

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:27

het is natuurlijk allemaal een beetje dubbel en net zoals bij auto's ..de ene zweert bij merk X terwijl de andere met zijn merk X constant in de garage staat !!
ik ben al 15 jaar trouwe Ifor klant ..en verander elke 3 à 4 jaar naar het nieuwe model ..
ik heb nu ook de allernieuwste en ben heel tevreden ..hij is groter , langer ruimer en lichter vanbinnen geworden ..nee voor mij geen nader merk meer ..maar moet wel zeggen ze worden hier super onderhouden en gepoetst

IforWilliams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:02

Nou ik heb de stoute schoenen aangetrokken en waag me op dit forum. Wij leveren al meer dan 20 jaar ifor williams trailers en dit tot volle tevredenheid van de gebruikers. Ik durf te stellen dat 99% van onze klanten de trailer een 8 of meer geeft, inclusief het nieuwe model.

Er is inderdaad een serie waarbij het polyester niet de goede afwerkcoating heeft. Daardoor is er een open structuur waardoor het weer er in komt (zwarte puntjes) en als het langer duurt er schimmelvorming. Dit was ook moeilijk te verwijderen. Wij hebben diverse trailers terug gezien en de meeste voorzien van een nieuwe coating waarmee het probleem uit de wereld was. Wij zien het als een aanloopstoornis bij een fantastisch nieuwe model.

Je moet wel bedenken dat ze jaren over de ontwikkeling van dit product gedaan hebben. Het chassis is stijver dan het vorige model, de vloer is hetzelfde. De stijfheid van de opbouw is gegarandeerd hetzelfde als het vorige model. Bij een eerste serie zijn er altijd een paar kleine verbeterpunten, boutje wat los gaat, etc. Schokkende dingen zijn er met het nieuwe model bij ons niet voorgekomen.

Wij zijn zo'n 3 uur bezig met een nieuwe trailer klaar te maken, lopen alles na, trekken de bouten na en checken dingen die vaak mis gaan in een grote fabriek. Dat er "Polen" aan werken is absoluut onzin. In Noord-Wales is de werkgelegenheid niet erg hoog en zijn ze blij dat ze "eigen volk" aan het werk hebben. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen die klagen (uitzonderingen daargelaten) zelf geen Ifor Williams hebben maar het alleen gehoord hebben etc.

Als je Ifor Williams leverancier voldoende zorg en nazorg aan je trailer besteed, weet ik zeker dat er geen andere trailer tegen op kan!

Allemaal van harte welkom voor vragen over trailers, technisch, praktisch, andere merken, het maakt niet uit. Ik wil ze graag beantwoorden.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:09

Wij hebben het "oude" model del en dat ding is echt onverslijtbaar... Bevalt echt super! Ik wou de mijne ook eerst inruilen, maar vondt het teveel geld aangezien mijn "oude" nog tiptop in orde is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:31

Ik ben nu met mijn 3e Ifor bezig en raad ze ook altijd iedereen aan maar over de nieuwe hoor ik gewoon veel klachten, zoals in mijn 1e post staat niet alleen van eigenaren maar ook van een bedrijf die ze levert...
Hier een stukje tekst van een vriendin die o.a.op mijn aanraden bij de dealer was wezen kijken voor een Ifor :oo
Citaat:
Ifor gaat het niet worden. Ben me rot geschrokken van een trailer die daar stond waaruit een paard was gekomen vanuit de voorkant. Dus neeee, niet via de loopplank, maar gewoon rechtuit. En dat op de snelweg. Beest was door de stang en de voorkant gekomen en bizar genoeg schadevrij op vluchtstrook gekomen. Daar ben ik goed van geschrokken. De voorkant is maar een enkele kunststof wand...

daar schrik ik dus gewoon van want ik weet niet beter dan dat ze eigenlijk onverwoestbaar zijn....

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:36

Lia_ schreef:
De voorkant is maar een enkele kunststof wand...

Inderdaad, duw niet tegen de boeg om bvb de trailer te verplaatsen of je schiet er gewoon door met je handen

IforWilliams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:42

Alles kan kapot, en er is nooit een garantie dat het niet fout kan gaan. Je weet zelf dat een paard ook bij het oude type door het voordeurtje naar buiten probeert te komen en dat er dan een hoop schade is.

Ik wil aangeven dat er een hoop gepraat wordt, maar dat de helft aangedikt of onjuist uitgelegd wordt. Ik las eerder een post over Kraaij, deze trailerleverancier is nooit Ifor Williams leverancier geweest. Het is dan makkelijk om negatief over een merk te zijn dat je zelf niet hebt.

Nogmaals, wij hebben met het oude, maar ook met het nieuwe model allemaal tevreden klanten. En is er een probleem wat redelijk is... wij zijn er om het op te lossen indien mogelijk.

Deze trailer is nog steeds op een compleet andere manier gebouwd, dus niet zijwanden en daarop een kap, maar verband in de trailer van het chassis tot het dak.

IforWilliams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:44

Jantie schreef:
Lia_ schreef:
De voorkant is maar een enkele kunststof wand...

Inderdaad, duw niet tegen de boeg om bvb de trailer te verplaatsen of je schiet er gewoon door met je handen

Heb je zelf een Ifor Williams? Anders mag je bij ons komen "proefduwen", het is vezelversterkt kunststof, daar druk je niet doorheen hoor....

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:50

Ja ik heb er ene, vrij recent zelfs, zou dat anders niet posten ;)