Gut, dan sta je als baasje toch wel even raar te kijken. Vind het me trouwens wel moeilijk voor te stellen dat er achter dat zoete koppie dat op de foto over het hek hangt een woeste hengst schuilt...
splenius
Geplaatst: 31-03-10 12:08
toevallig heeft een kennis van mij een merrie die het zelfde probleem heeft. Ze ziet eruit als een merrie. Maar heeft geen baarmoeder en heeft testikels van binnen. Ze gedracht zich als een klop hengst (wij noemen het een klop merrie) Ze kan nu niet gereden worden vanwege haar gedrag en gaat dus ook eerst onder het mes. En hopen dat ze dan wel normaal kan doen. Ze is nu echt veel te veel hengst
sibond
Geplaatst: 31-03-10 12:15
manic schreef:
Ik wou eigenlijk zeggen "Zeker weer bijna 1 April", maar het blijkt dan toch best vaak voor te komen
haha ja dat idee had ik ook al
sabrinaboer
Geplaatst: 31-03-10 12:32
ik heb mijn paard 2 jaar terug naar een hengs gebracht vanilla iche maar helaas na 2 weken bij de hengst te hebben gestaan na meerder dekkingen niet drachtig te krijgen dus wat moet ik nou doen ? dit laten uitzoeken ik heb het zo gelaten ik heb er een fjord bij genomen en dat is nu haar beste vriend een ruin van 5 ze is ook niet zo heel lief tegen andere paarden ze knokt echt met rijden is het altijd wel een drama geweest nu ze 14 is gaat het veel beter
Laatst bijgewerkt door sabrinaboer op 31-03-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeetje, bijzonder zeg! had het nog nooit gehoord bij paarden
vanessakusje
Geplaatst: 31-03-10 12:37
Bij ons vroeg op de manege was er ook 1.. die werd steeds wilder en wilder.. Opeens groeide er een mannelijk geslachtsdeel uit haar vagina. Paard is afgemaakt. Was niet te helpen en een bedreiging voor dr zelf.
jeetje je moet het maar voor hebben! Laat je je merrie dekken en heb je eigenlijk een hengst en je dan maar afvragen waarom ze neit drachtig wordt Dit verklaard direct waarom mijn merrie zo een manwijf is
sabrinaboer
Geplaatst: 31-03-10 12:47
dit is wel heel inter echt nooit bij stilgestaan nou ben benieuwd wat ik nog te weten kom hier
Priscilla__
Geplaatst: 31-03-10 12:50
Mooi paardje .
adoratie
Geplaatst: 31-03-10 13:08
ik ken een paardje in de flevopolder die hetzelfde heeft..
het is een appaloosa merrie, maar gedraagt zich ook als een hengst en dergelijke.. de hengsten zien haar als een merrie en de merries verstoten haar omdat ze dan hengstengedrag vertoont.. heel bizar.. herinner mij de merrie niet echt meer dus mss is het deze?
ze waren ook gestopt met haar te rijden wegens te gevaarlijk en ze kon ook niet meer met andere paarden op de weide..
maar zou dit naarmate ze ouder worden verander in het gedrag mijn paard is nu 14 maar die heb heel wat ongelukken veroorzaakt ze liep vroeger voor de wagen maar ook dit was soms gekkewerk dus ze is toen naar mij gegaan en ik denk dat ik 4jaar bezig ben geweest voor ze goed zadelmak was en ook toen was het een heel dominant paard ze val ook mensen aan in de bak of wij dit heb ik nu onder contole maar zoveel jaar terug niet hoor ze was gevaarlijk
een hengst in merriekostuum.... keer wat anders dan een wolf in schaapskleren....
_Caithlynn
Geplaatst: 31-03-10 17:29
Dit is wel heel apart. Hoe fok je zoiets
gitje65
Geplaatst: 31-03-10 17:38
Mijn merrie is nu tijdens de dracht net een hengst; brullen en briesen, nek er op en ook echt op de merries springen! Ik had ineens 2 paarden aan één touwtje! Volgens de hengstenhouder geeft ze een hengstveulen en heeft ze daardoor last van teveel mannelijke hormonen. We wachten het af; ik had er nog nooit van gehoord.