Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_sparta_ schreef:En jij hebt je paarden daar nu op staan zonder verdere bijvoering?
Citaat:de kudde reguliert zichzelf, de dieren die zwak zijn worden afgeschoten.
sunny_l0ve schreef:Waarom heeft iedereen het dan gelijk als enige oplossing afschieten e.d.?
Waarom doen we niet aan geboortebeperking door de hengsten te castreren?
Zo hou je alsnog een 'wilde' kudde, alleen nu met ruinen.
Echt wild zijn deze dieren ook niet aangezien ze geïntroduceerd zijn.
Cowgirl schreef:Citaat:de kudde reguliert zichzelf, de dieren die zwak zijn worden afgeschoten.
Beetje tegenstrijdig.
Ik heb nog nooit een paard met een geweer gezien...maar goed ben dan ook nog niet op de OVP geweest.
Marigold schreef:nouksjens schreef:Lijkt me namelijk dat ook op deze manier alleen de sterkste blijven leven..
het is geen gehouden vee, maar het zijn grazers is geintroduceerd zijn als nieuw wild.
ze vallen onder wild.
als ze beheerd worden en een eigenaar hebben moeten de runderen ook oormerken in, de paarden wellicht een chip dragen, enz.
dan moeten ze in handen komen, beheerd worden, gevoerd worden enz.
nu is het dus wild, en zijn ze onderdeel van de fauna van dat gebied.
er wordt binnenkort ge-evalueerd, dan komt vast ook wel aan de orde of het zo wel door kan gaan, of niet.
ik vind het best extreem dat de kamer zomaar kan verplichten (van bovenaf kan opleggen, gevoed dor emoties, niet door rationeel denken of kennis van zaken) om bij te voeren (nota bene nu het gras weer groeit), en daarmee het hele beleid over de kop gooit.
Citaat:het is geen gehouden vee, maar het zijn grazers is geintroduceerd zijn als nieuw wild.
ze vallen onder wild.
als ze beheerd worden en een eigenaar hebben moeten de runderen ook oormerken in, de paarden wellicht een chip dragen, enz.
dan moeten ze in handen komen, beheerd worden, gevoerd worden enz.
nu is het dus wild, en zijn ze onderdeel van de fauna van dat gebied.
Citaat:correctie, uiteindelijk sterven door afschot.
er worden zo het nu lijkt meer mensen aangesteld om dat afschot percentage omhoog te krijgen, want daar schortte het nog wat aan.
de grazers moeten nu worden afschoten in een eerder stadium, dus niet pas als ze niet meer kunnen staan, maar al zodra duidelijk is dat ze het voorjaar niet gaan halen.
de mens is dan a.h.w. het roofdier dat verzwakte dieren doodt.
Broeder schreef:Ok, duidelijk beter ingelezen dan ik. Moest alleen even mijn ei kwijt over betuttelend beleid enzo. Verder vond ik het de moeite waard om dat stukje over die verbindingszone te noemen(hoewel ik weet dat dit toekomst muziek is). Ik ga maar even schamend in het hoekje staan denk ik
EdskoTakens schreef:Als je dieren houdt moet je er ook voor zorgen. Punt uit. En vind je dat je geen dieren houdt maar dat het wild is, dan nog heb je als mens en als overheid de plicht onnodig lijden te voorkomen/beperken.
Hoe wil je als overheid nog geloofwaardig mensen aanpakken die dieren mishandelen of verwaarlozen als je als overheid zelf de grootste crimineel bent op dat gebied?