China creëert een Paardenstad van ruim 2,7 miljard euro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:35

Of het goed gaat uitpakken is nog maar de vraag ... het is in elk geval wel een leuk idee uit een onverwachte hoek. Misschien is het wijzer om eerst klein te beginnen, in plaats van zo'n groot geldbedrag uit te geven zonder dat het succes ervan vast staat. Chinezen schijnen erg dol te zijn op het gokken bij de renbanen, maar goed. 2,7 miljard voor een heuse paardenstad is dan wel erg veel.

annetmulder

Re: China creëert een Paardenstad van ruim 2,7 miljard euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:44

Dan wil ik jullie toch op het volgende attent maken.......

http://www.stophondenenkattenbont.nl/

(Geen schokkende beelden, alleen info)
Straks misschien paardenvellen in onze kleding uit China?
Vandaar mijn opmerking eerder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:47

Ik hou niet van China :x
Die hebben zelfs lak aan mensenrechten, laat staan dierenrechten..
Dressuur kennen ze helemaal niet, enige paardensport daar is racen enzo.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:59

ivy_power89 schreef:
mmm, waarom zouden ze dat willen?
china is nou niet echt bepaald het paardenland?

dat dacht ik nou ook

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:00

Ik heb gelezen dat je daar met paardentrailers niet over de weg mag.
Misschien dat ze daarom een stad bouwen, zodat alles bij elkaar zit????

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:03

Ze kunnen het geld beter investeren in andere dingen. Zoals het nastreven van mensenrechten en het voorkomen van dierenmishandeling.

Je gaat mij niet vertellen dat ze voor die duizend paarden allemaal weidegrond gaan creeëren en onderhouden. Dat wordt een bio industrie maar dan met paarden. Om nog maar te zwijgen over het uitbreken van ziektes...

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:04

Hmm, dit had ik niet verwacht :P
Ik ga dit jaar met mijn ouders nog naar China :)
(mijn moeder is Chinees) Maar we zullen het zien rond 2015 :+

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:08

:oo Da's best veel geld.
Lijkt me gaaf om daar te studeren, maar woow, best druk.. :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:12

Waarom zouden ze dit willen? Omdat ze de beste willen zijn en dan maakt het niet uit HOE het gebeurt en waar. Het gebeurt gewoon. Heel simpel en als jouw huis in de weg staat, dan heb je pech. Daar gaat de sjoffel eroverheen en jij zoekt maar een ander plekje.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:43

/
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 04-07-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:53

Er is op dit moment volgens mij niets waar China niet in "groeit". Kijk naar bijvoorbeeld Mode, vroeger bestond er geen mode in China, nu kun je daar overal in winkels van de grote modehuizen terecht en China zelf heeft ook al enkele ontwerpers in opkomst. Overal ter wereld gaat de economie slecht en in China gaat het goed. Mijn opa zij vroeger al "de chinezen gaan de wereld overnemen" en het zou mij niets verbazen als dat gebeurt. China is straks machtiger dan Amerika over een paar jaar..... dan heeft amerika niks meer te vertellen hoor...... vwb het dierenwelzijn in het "paardenpark" denk ik dat dat wel goed zit. Ze pakken het gelijk groots en duur aan incl. kliniek dus de kennis is er wel denk ik....

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:54

Sammie schreef:
Waarom zouden ze dit willen? Omdat ze de beste willen zijn en dan maakt het niet uit HOE het gebeurt en waar. Het gebeurt gewoon. Heel simpel en als jouw huis in de weg staat, dan heb je pech. Daar gaat de sjoffel eroverheen en jij zoekt maar een ander plekje.

Dat was/is hier neit anders hoor, alleen wordt het anders "ingepakt" door alle regeltjes die er zijn...

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:57

China ziet weer ergens geld in. o.O 't word vast niks... :7

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:00

*Pakt alvast verhuisdozen :D

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:03

10 ton paardenmest is dan weer niet veel als je duizend paarden hebt staan. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:07

Je weet niet wat je zegt Loca... Hier gelden onteigeningsprocedures. Waar jaren overheen gaan, je krijgt geld om te verhuizen. Je krijgt de waarde van je huis. Je staat niet op straat. Een bouw wordt stil gelegd vanwege een of andere gouden boshamster of skelet wat gevonden wordt.

Daar krijgen ze echt geen geld hoor. Je ziet maar waar je naar toegaat. Enig idee hoeveel mensen uit hun huizen zijn gezet voor de Olympische Stadions? Die hadden daar echt geen inspraak in. En hebben ook geen geld of ander huis gezien. Een boshamster? Koekoekoek. Daar kijken we niet naar..

Of helemaal 'leuk'. Tijdens de Olympische spelen hebben ze met een apart apparaat stoffen de lucht in geschoten zodat het niet zou regenen tijdens de Olympische Spelen (in dat gebied). Die stof bindde zich aan de regen, de regen werd zwaar en het viel terplekke naar beneden. Onnodig om te zeggen dat die stof enorm giftig is. Eveneens onnodig om te zeggen dat er nu honderen kinderen misvormd geboren worden/ mensen ziek worden in die gebieden waar die giftige regen geboren worden? En dat dat in de doofpot wordt gestopt. Wat denk je van het 1 kindbeleid daar? Heb je daar al die verhalen al eens over gehoord? Volgens mij mag jij helemaal zelf bepalen hoeveel kinderen je wil. En dan komt ook niet in de fabriek waar je werkt op een lijst te staan wanneer je ongesteld ben. En als je je target voor die dag niet haalt, denk je ach morgen weer een dag. Daar blijf je gewoon in sommige fabrieken tot je je target gehaald heb en dat doe je in je eigen tijd en daar krijg je dus ook geen extra geld voor. En iets heel simpels als de achtergrond veranderen van je bureaublad? Dat vraag je eerst aan de baas of dat mag. (en ja.... dat heb ik dus echt uit eerste hand)

Het wrange is dat deze politiek dus ook zorgt voor het economische succes dat ze nu doormaken. Waardoor je kunt zeggen dat dit park er écht zal komen.

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:09

bij mijn vorige stage zijn er ook 34 paarden 30 friezen en 4 kwpn's (ze wouden aleen maar vossen hha)
naar china gegaan, en dat verbaaste mij ook al,
zijn ook 10 chinezen gekomen voor lessen een heel jaar lang voor de eigenaar,
echt alles moest groot en precies gaan :9
hou wou de paarden gaan fokken, (zaten ook 5 ster/dek hengsten tussen)
en als modellen gebruiken voor zijn handelsmerken enz

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:20

als dit het plan is??
ik zie er niet iets paard achtigs in?
en wie ziet hier een 100 hec land liggen? voor de 100 paarden is dat niet eens genoeg :9
Afbeelding

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:22

Ik had precies het zelfde, als zie ik rechts onder wel iets van stallen ofzo :) ??

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:25

Hackie schreef:
Ik had precies het zelfde, als zie ik rechts onder wel iets van stallen ofzo :) ??

of het zijn de huisjes voor het personeel? het kan alle maal tog :9

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:57

ik verhuis ook maar meteen naar china, ik laat mn duits wel vallen op school en ga maar chinees leren

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:09

Er is een heel belangrijk iets wat niet in het nieuwsbericht staat.
Op dit moment mag er in china nog NIET gegokt worden op paardenrennen. Dit mag uitsluitend in Hong Kong.
Ze zijn er echter mee bezig om het wedden op paarden legaal te maken.
Mensen die de chinese cultuur kennen, weten dat Chinezen ontzettend gok verslaafd zijn. Gigantis veel Chinezen vinden het helemaal geweldig om te gokken.
Als het gokken dus dadelijk legaal wordt, zal de rensport een gigantische groei doormaken in China.
Hiervoor worden NU al kinderen opgeleid om jockey,trainer,stalmedewerker e.d. te worden.
Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet maar dat is een ander verhaal.

1Dancer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:18

ach ja in China moet alles in het groot. Wel uniek waarschijnlijk. De chinese muur kan je toch zien vanuit de ruimte? Misschien deze stal dan ook wel haha

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:36

Ik vind het een geweldig idee :D
Wel een groot idee, maar die verwerking van CH3 vind ik geweldig, misschien een nieuw idee voor de klimaattop? En graken wij van onze mest vanaf :+

Inderdaad wel een groot probleem als er een ziekte uitbreekt, maar hé de kliniek is niet ver rijden. Tenzij je helemaal aan de andere kant van het complex woont, 1000 stallen, nog nooit bijeen gezien.
Maar als ik afstudeer als dierenarts en ik krijg de kans om naar daar te gaan en ik krijg er een leuk huisje, ik zeg geen nee :D 1000 paarden, dat is een serieuze klant :D

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:00

Beste Sheenegro, reken jezelf maar niet rijk.....
China is een communistisch land.