Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:06

En anders voelen ze het wel aan hun nattigheid, het is totaal niet om te lachen het is in en in triest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:14

tja....ik vraag mij altijd af,hoe moeilijk het is om gewoon GEEN dieren te hebben?

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 08:37

VanHuisUit schreef:
Laat iedereen die zo bezorgd is gewoon allemaal een stoeptegel meenemen en de boel daar gaan bestraten. Staan ze niet meer in de modder, ziet het hele gebeuren er direct een stuk beter uit.

Kijk, dat vind ik (let op: mijn mening!!) een goede aktie van 'recht in eigen hand'!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:03

Dat hebben buren in het verleden al willen doen, maar dat wilde deze dame niet. Ze komt niet in het nieuws op deze manier omdat ze zich 1 jaartje verkeken heeft op het winterweer. Dat kan een leek overkomen.
Maar al 10 jaar zo een paard houden, bij iemand die zich ook nog eens als deskundige profileert, is toch net wat anders.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:14

FaberSmid schreef:
freespirit schreef:
Jaaa, Henk Bres is de nieuwe Pistolen Paultje !!!!

Go Henk *\o/* respect !!!

Meneer Wilking was een heer op zich, om nu deze meneer met deze eenmalige actie uit het niks met deze heer te vergelijken? De heer Wilking heeft wel veel meer gepresteerd voor de dieren en mensen, nog steeds wordt zijn werk door anderen voort gezet. http://www.pistolenpaultje.nl/welko.html
Gelukkig durven anderen nog nuchtere reacties te plaatsen, die tegen de op hol geslagen menigte in gaan die zich gek laten maken.
Het valt niet goed te maken wat er gaande is, maar het lijkt wel terug naar de middeleeuwen met heksenjacht en straffen.

Ooo, dat is toch wel een verouderde website !!! PP is toch al in 2005 overleden ? Nou, Henk zou wellicht een passende opvolger kunnen zijn...wie weet wat we nog meer van hem mogen verwachten !!

Enne, iemand die zijn/haar dieren zo verwaarloost kan volgens mij niet genoeg opgejaagd worden. Ik denk dat PP vooraan de rij had gestaan om een 'heksenjacht' te leiden.

Quote Mijnheer Wilting/Paultje: Kijk en als we dan in de krant lazen dat een of andere godverlaten boerekinkel in Schoorl z'n paard achter de tractor had gebonden, belegden wij eerst een vergadering en dan besloten we- nadat we er eerst netjes over hadden gestemd- of die man in aanmerking komt voor een persoonlijk bezoek. Als dat zo was benoemden we een commissie van een man of tien, die die man eerst horendol sloeg zodat-ie nooit meer in zijn leven een paard durfte aanraken. En daarna deden we met die man precies hetzelfde als-ie met het betreffende mishandelde dier had gedaan; in dit geval werd hij ook driemaal de wei doorgesleept.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:53

Gelukkig maar dat Pistolen Paultje zelf zon nette jongen was die nooit nare dingen met andere mensen uitgevreten had...

Leve het recht in eigen hand nemen, dat gaat van kwaad tot erger! Doe mij ook maar eerwraak in Nederland dan. Eventueel het stenigen van andersdenkenden, popcorn verkrijgbaar!

En als iemand nou op een goede dag besluit dat paarden met bitten besturen per definitie dierenmishandeling is en jouw tandjes wel even met zon metalen voorwerp komt flossen?
Of als iemand besluit op jou een buitenrit van 3 uur te gaan maken, omdat je dat toch ook met je paard doet?
En als iemand besluit dat als jij je paard laat insemineren, dat ie dan wel even zijn arm bij jouw naar binnen mag brengen omdat jij je paard dat toch ook aandoet?

Enz, enz, enz? En als die iemand ook nog een heksenjacht ontketent of wat potige 'vriendjes' meeneemt om jou even te vertellen wat je wel en niet mag?

Ben je dan nog steeds blij met lieden die het recht in eigen hand nemen, of zoek je dan zo snel mogelijk bescherming?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:54

Die vergelijkingen gaan nergens om. Pistolen Paultje maakte zich niet druk om die dingen. Maar wel om herhaaldelijke dierenmishandeling, waar elk nadenkend mens ook nog kon zien dat het normaal is zo een dier te houden. Zoals deze mevrouw al jaren doet. Honden onder valse voorwaarden kopen en dan in een klein hokje stoppen. Paard in stront en blubber tot aan de knieën. En dat niet verrast in een natte winter en dan in de zomer maatregelen nemend. Nee gewoon jaar op jaar, wetende dat het dan weer zo zou zijn.
En als de staat nu eens wat gaat doen aan dergelijke gevallen, dan is er ook geen Pistolen Paultje nodig. Dan was het al opgelost voordat het in de krant kon staan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:42

Is niet het punt Sparta: het punt is dat als iemand eigen rechtertje gaat spelen, dat die persoon dan ook zelf kan bepalen wanneer hij dat nodig vindt.

Als iedereen maar geweld of diefstal gaat gebruiken om dingen die hem of haar niet aanstaan 'aan te pakken' dan is iedereen vogelvrij.

Bovendien was Pistolen Paultje nou ook niet zon smetteloze jongen als het ging om zijn eigen gewin, ook dan was hij niet bepaald geweldloos.
Maar goed, leve de Pistolen Paultjes van deze wereld dan maar...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:45

Je moet wel vergelijkingen maken met het wat en wanneer. Iemand omleggen voor het jatten van een pakje kauwgom is wat anders. Maar de dieren weg halen (dus niet eens de persoon zelf wat aandoen) die al jaren in de media komt. dan is er weinig eigen gewin. Weinig zomaar wat eigen rechtertje spelen. Je moet geen vergelijkingen maken met totaal niet aan de orde zal komen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:03

Of je nou iemand omlegt voor kauwgom of een paard steelt omdat jij vindt dat dat zielig is: je speelt eigen rechter.

En omdat een samenleving waarin iedereen (onvoorspelbare) eigenrechterlijke acties houdt, niet leefbaar is, hebben we wetten. Want hoe weet jij zo zeker dat iemand een ander niet omlegt voor een pakje kauwgom als hij ermee weg kan komen? Er worden mensen voor minder tegen de straat geslagen.

Eigen rechtertje spelen is het recht van de sterkste. En dan kan de sterkste dus ook bepalen wanneer hij voor rechtertje gaat spelen.

Misschien is ons rechtssysteem niet ideaal maar het is in ieder geval niet zo willekeurig als de handhaving aan een stel criminelen overlaten.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:07

E is nogal een groot verschil tussen rechtertje spelen uit eigen belang of om een verwaarloosd dier op een betere plek te zetten.
Daar waar de eigenaar geen centje pijn zal hebben.

Als de wet wat beter zou werken, dan zou er hier niemand in hoeven te grijpen, na jaren nalatigheid.
Ik heb ook liever dat een rechter bepaalt, maar onze wet is net zo nalatig als de eigenaresse van dit paard.
En dan is het niet raar dat mensen andere gedachte krijgen. Als ik het lef had, stonden ze al lang in mijn wei.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:22

Het punt is dus dat de eigenrechtertjespeler zélf bepaalt wanneer ie dat doet.

Jíj vindt dat kauwgom jatten geen reden tot eigenmachtelijk ingrijpen, die ander misschien wel.

Daarom precies worden in dit land mensen zoveel mogelijk beschermt tegen eigen rechtertje spelers.

Ben je het niet eens met wetgeving of de uitvoering ervan? Ga de politiek in of start een pressiegroep op.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:24

Alsof dat nut heeft. En als iemand het verschil niet ziet tussen een paard elders stallen dat al jaren slecht staat en iets met een pakje kauwgom is het wel ernstig gesteld met het inlevingsvermogen van die personen. Dat pakje kauwgom komt ook niet wekelijks in het nieuws.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:34

Wat heeft de media er nou mee te maken? De aarde is plat omdat de media dat altijd roept?

Punt blijft dat eigen rechter spelen onwenselijk is omdat iedereen andere maatstaven aanlegt wanneer en hoe dat zou moeten.

Jij schijnt te kunnen uitmaken voor anderen wanneer die wel of niet in mogen grijpen, maar je beseft niet dat het hele punt van eigen rechter spelen juist ís dat je zelf bepaalt wanneer en hoe je ingrijpt.

In het uitgaansleven worden soms mensen doodgeslagen alleen maar omdat ze verkeerd kíjken of een opmerking over gedrag maken. Dat noemen we zinloos geweld, maar in principe was hier ook iemand eigen rechter aan het spelen: kennelijk meende die persoon dat hij voor anderen kan bepalen hoe ze kijken en wat ze mogen zeggen, en als dat niet naar de zin is, dat ze dan actie mogen ondernemen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:38

De media heeft er alles mee te maken. De media waarin je weet dat er maar erg weinig mensen begrip hebben voor deze dame.
Diezelfde media waarin je weet dat iedereen walgt van zinloos iemand doodslaan. Wat hier dus niet aan de orde is. En kom je wederom met vergelijkingen die je niet kunt maken. Maar als jij dat verschil niet ziet houd het op. In ieder geval hou ik er mee op.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:50

Het ging er niet om dat ík het verschil niet zie en dat leek me vrij duidelijk.

Discussie is inderdaad zinloos zo, want nou beroep je je weer op 'wat iedereen vindt'.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:57

Wat bijna iedereen vindt is heel wat anders dan wat een individu vindt. Daarom slaan jou vergelijken ook nergens op met dadelijk kan een persoon bepalen. Het gaat hier niet om wat 1 persoon vindt.
Een hele groep vindt het niet kunnen, de wet doet niets, al jaren niet. En dat de wet niets doet vindt ook een hele groep niet kunnen. En dan zegt er 1 persoon, ik neem de paarden mee. Hij slaat niemand dood. Doet ook niet iets wat hij alleen maar zo vindt. Hij komt alleen maar op het idee na jaren wanbeleid. Geen impuls gedrag, geen moorden en gewonden. Hoogstens paarden uit een benarde situatie. Waarvan niet eens duidelijk is of hij ze wil houden, of terug geven als de situatie verbeterd is.
Dus de vergelijken gaan nergens over. En daarom gaat de discussie ook nergens over.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:21

Die ene persoon speelt voor eigen rechter.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:26

randalinpony schreef:
Het punt is dus dat de eigenrechtertjespeler zélf bepaalt wanneer ie dat doet.

Jíj vindt dat kauwgom jatten geen reden tot eigenmachtelijk ingrijpen, die ander misschien wel.

Daarom precies worden in dit land mensen zoveel mogelijk beschermt tegen eigen rechtertje spelers.

Ben je het niet eens met wetgeving of de uitvoering ervan? Ga de politiek in of start een pressiegroep op.

wil je in de land ook maar 'iets' veranderen of indruk maken dan zul je moeten grijpen naar extremen...niet politiek of pressiegroep.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:44

randalinpony schreef:
Gelukkig maar dat Pistolen Paultje zelf zon nette jongen was die nooit nare dingen met andere mensen uitgevreten had...

Leve het recht in eigen hand nemen, dat gaat van kwaad tot erger! Doe mij ook maar eerwraak in Nederland dan. Eventueel het stenigen van andersdenkenden, popcorn verkrijgbaar!

En als iemand nou op een goede dag besluit dat paarden met bitten besturen per definitie dierenmishandeling is en jouw tandjes wel even met zon metalen voorwerp komt flossen?
Of als iemand besluit op jou een buitenrit van 3 uur te gaan maken, omdat je dat toch ook met je paard doet?
En als iemand besluit dat als jij je paard laat insemineren, dat ie dan wel even zijn arm bij jouw naar binnen mag brengen omdat jij je paard dat toch ook aandoet?

Enz, enz, enz? En als die iemand ook nog een heksenjacht ontketent of wat potige 'vriendjes' meeneemt om jou even te vertellen wat je wel en niet mag?

Ben je dan nog steeds blij met lieden die het recht in eigen hand nemen, of zoek je dan zo snel mogelijk bescherming?

Ha, Pistolen Paultje was een grote boef :D , maar had wat dieren betreft het hart op de goede plek zitten.

Eigen rechter spelen ? Stél dat ik daar achter zou staan dan zou ik dat in ieder geval niet op een board als Bokt zeggen (..........) :D en dáárom trekt in mij uit deze discussie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:08

Citaat:
wil je in de land ook maar 'iets' veranderen of indruk maken dan zul je moeten grijpen naar extremen...niet politiek of pressiegroep.

Marianne Thieme is daar toch al van teruggekomen. :D _O- _O-

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:28

randalinpony schreef:
Citaat:

Marianne Thieme is daar toch al van teruggekomen. :D _O- _O-

Marianne wie ??? }:0 , de PvdD ligt er bij mij ook uit....

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:37

Is het niet ontzettend treurig dat juist dit soort actie's nodig zijn......
Naar mijn oordeelis justitie te slap en dan nog maar te zwijgen vover de politiek.....
Dan is dit het gevolg, heeeeel begrijpelijk dat een BNer hier iets mee doet!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:43

Ik vind die media aandacht prima, van mij mag het ook gigantisch uit de hand lopen als hij die paarden op een andere plek heeft staan. Ik hoop dat we daardoor betere regels krijgen in het belang van het paard en andere dieren onder zulke omstandigheden.
Alle bubbels die nu springen, de banken, de kerk, financiele markten, doe het verborgen dierenleed er ook maar bij...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:54

www.telegraaf.nl

Henk op de Bres voor verwaarloosde paarden

DEN HAAG - Een grote groep dierenliefhebbers onder leiding van de bekende Haagse radiopresentator Henk Bres gaat eigenhandig een einde maken aan het paardenleed op de Loolaan.
Foto: Peter van Zetten
De actievoerders geven de plaatselijke politiek een week de tijd om de dieren van beul Quirine de K., die al jaren onder erbarmelijke omstandigheden zijn gehuisvest, te redden. Anders halen ze de paarden zelf weg. "Ik ben bereid ervoor de bak in te gaan!" aldus Bres.

De strijdlustige Hagenaar, die in actie komt na publicaties in deze krant, zegt het leed van de dieren, die dag en nacht in de modder en uitwerpselen moeten staan, niet langer te kunnen aanzien.

"Ik kan wel janken als ik die beestjes tot de knieën in de blubber zie staan", zegt hij. "Iedereen vindt dat je dit een dier niet kunt aandoen, maar niemand doet wat! Als ambassadeur van de stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren voel ik me daarom verplicht de paarden een onderkomen te geven dat ze verdienen. We hebben alles al geregeld. Ze krijgen een mooi weiland van 4500 vierkante meter en een hoefsmid en dierenarts gaan de paarden nakijken. Als ik daarmee de wet overtreed, dan moet dat maar. De politie weet er trouwens van. Ik heb gezegd dat ik bereid ben mezelf aan te geven."

Slaags

De reddingsactie wordt gesteund door de VVD en Partij voor de Dieren in de Haagse gemeenteraad. Beide partijen namen gisteren poolshoogte bij de paarden van de Loolaan-beul, die de afgelopen maanden duidelijk zijn vermagerd. "Ik ga me er helemaal hard voor maken", zegt PvdD-raadslid Marieke de Goot. "Mensen die niet voor een dier kunnen zorgen, moeten een houdverbod krijgen."

De omwonenden, die vorige week zelfs slaags raakten met de dierenbeul, zeggen goede hoop te hebben dat 'hun paardjes' nu snel worden gered. "Elke dag dat ze langer in die ellende zitten is er één te veel", zegt buurtbewoonster Marlène Kiers geëmotioneerd. Quirine de K., ex-vrouw van strafpleiter Gerard Spong, is door ingrijpen van politie en justitie inmiddels twee paarden kwijtgeraakt. Desondanks kan de Haagse, die zelf beweert dat ze kerngezonde topsportpaarden bezit, gewoon doorgaan met haar praktijken.