Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ilse86 schreef:sjah, maar je moet wel een publiekstrekker binnenhalen om ook het grote publiek te trekken. anky is nou eenmaal bekend. en ik spreek mezelf niet tegen. ik zeg dat het gros western niet technisch kan beoordelen. het gaat om de naam en het kunstje dat getoond wordt. dat vinden mensen leuk om te zien. of het goed wordt uitgevoerd is 2. dat leren ze, als ze zelf western gaan rijden, wel.
Lara_Silver schreef:ilse86 schreef:sjah, maar je moet wel een publiekstrekker binnenhalen om ook het grote publiek te trekken. anky is nou eenmaal bekend. en ik spreek mezelf niet tegen. ik zeg dat het gros western niet technisch kan beoordelen. het gaat om de naam en het kunstje dat getoond wordt. dat vinden mensen leuk om te zien. of het goed wordt uitgevoerd is 2. dat leren ze, als ze zelf western gaan rijden, wel.
Vind het van veel groter belang dat mensen een technisch correcte oefening te zien krijgen dan een kunstje zoals het bij Anky nog is. Zal wss de hele tijd wel een verschil van mening blijven maar vind de kwaliteit van datgene wat ze nu te zien krijgen gewoon nog te laag. En daarmee kraak ik Anky niet af, daarom staat de 'nog' er duidelijk, ze is nu imo nog niet op een niveau om een dergelijk evenement te presenteren. Daarmee heb ik imo een duidelijk onderbouwde mening zonder Anky af te kraken, een mening die daadwerkelijk op iets rationeel is en niet emotioneel zoals velen hier. Daarom de kritische kijk, ''Anky is er nog niet klaar voor'', ''niet ik vind Anky leuk dus het is geweldig dat ze het doet''. Maargoed dit wordt hoogstwaarschijnlijk toch een oneindige discussie.
RhealLover schreef:Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! Een heel goed voorbeeld is de rollkur, hyperlfexie of hoe het dan nu ook genoemd wordt.
Heel veel jonge ruiters zien Anky als grote voorbeeld, en omdat Anky een bepaalde methode toepast gaan jonge onwetende ruiters dat ook uitproberen met resultaten verpeste paarden en pony's, puur omdat Anky het doet. Nu rijdt Anky western wordt allemaal openlijk en publiekelijk gesteld wat zullen die jonge ruiters doen juist, kom gaan we ook proberen met onze dieren, gevolg nog meer verpeste paarden.
Diegene die beweert dat het niet waar is heeft oogkleppen op, in de praktijk gebeurt het maar al te vaak!
Edit: Dus nee ik ben hier op tegen, Anky kan wel nederlands trots zijn maar niet als voorbeeldfunctie in een sport die ze zelf nog niet eigen is.

superpony schreef:Ik ken ook zat westernruiters waar je je diep voor kan schamen als die een demo zouden doen, dus ze is niet de slechtste keus. Ze maakt nog fouten, maar dat mag toch? Oke, ik zag het ong 14 jaar geleden al, maar toen had ze vast nog niet intensief getraind en nu wel. Hoe ze haar eigen paarden ook rijdt, ze heeft toch een bepaalde feeling en kijk of gevoel, een basis dus.
Dit gaat om een show en een show moet mensen aantrekken. Als ze dit goed en leuk aanpakt komt dat prima over, zonder dat mensen teveel over haar foutjes vallen......
Geloof dat een beetje ruiter wel weet dat paardrijden niet vanzelf gaat. Of is hier iedereen zo geweldig geboren? En alle paarden zijn klaar en af altijd?? Een beetje begrip. De beste springruiters laten balken vallen, hebben weigeringen of vallen er zelfs nog af tijdens de wedstrijd. Mag dat ook niet? Maakt dat een Whitaker een slechte ruiter met al zijn ervaring??
Martine123 schreef:ik vind dit niet echt een reclame voor de westernsport.. en het komt nu vind ik over alsof het een ontzettend eitje is en iedereen zo een zadel erop kan kwakken en rond gaan sjeezen..
MarcR schreef:Als western liefhebber vindt ik het een zware belediging voor alle western trainers dat zij genegeerd worden door een groot evenement zoals Aken. Ik vraag mij af wat de reakties zouden zijn als een top western ruiter een demonstratie dressuur zou gaan geven op een groot evenement.
Als je mensen een idee wil geven over iets dat ze niet kennen dan laat je dit doen door een oude rot en niet door een beginneling, of is het de bedoeling om het western rijden nog maar eens belachelijk te maken : wat comboy gaan spelen ?
RhealLover schreef:Citaat:Ze maakt nog fouten, maar dat mag toch?
Nee dat mag niet! Omdat die fouten fataal zijn voor de sport en het verkeerde voorbeeld geven aan velen die Anky lompweg na willen doen in wat zij doet.

cissy schreef:Jammer dat ze niet Anky én Rieky samen die demo laten doen, Rieky als tegenhanger en als echte westernpro. Zij kan ook beste demo's geven en zo heb je van twee werelden 'Neerlands besten' in de ring....
Daar zat ik ook aan te denken. Dat zou een mooie oplossing zijn, betere reclame voor de sport