Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EstherHegt schreef:Voor de dieren die van de kadavers eten gaat het een probleem worden. Om me tot de vossen te beperken: die gaan meer muizen, vogels en eieren eten. Als die er niet genoeg meer zijn gaan er vossen dood. Als de Kamer consequent is worden ze dan bijgevoerd en de stervenden afgeschoten?
Sosha schreef:@ AaronYve: Ging mij er meer om dat Hermelientje in haar post aangaf dat we dit experiment mede aan de DB te danken hebben. Dat is onjuist, zij zijn er juist tegen, maar hebben zich er bij moeten neerleggen (moet je het hele artikel even lezen).
Hermelientje schreef:Zoals de DB al aangeeft er is al genoeg dierenleed, dus laten we daar vooral geen totaal onnodig dierenleed aan toevoegen. En als er dan zoveel belangrijkere zaken zijn waarom maakt de DB zich dan wel druk over een verwarde dame in Den Haag die een drietal paarden natuurlijk probeert te houden?
Zie [VN] Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw
Sosha schreef:Hermelientje schreef:Zoals de DB al aangeeft er is al genoeg dierenleed, dus laten we daar vooral geen totaal onnodig dierenleed aan toevoegen. En als er dan zoveel belangrijkere zaken zijn waarom maakt de DB zich dan wel druk over een verwarde dame in Den Haag die een drietal paarden natuurlijk probeert te houden?
Zie [VN] Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw
De DB wel, maar de rechterlijke macht blijkbaar niet.
De DB kan ook niet veel anders dan vragen of iemand het alsjeblieft beter wil doen, maar als ze dat weigeren dan kan alleen via de rechter wat gedaan worden. En die doet meestal niet veel.

Hermelientje schreef:@EsterHegt
Heb je wel eens nagedacht over hoe die mooie plaatjes van die natuurlijke kuddes eruit zouden zien als je echt alle kadavers van de grote grazers zou laten liggen in dat gebied, wel eens uitgerekend wat de kadaverdichtheid zou zijn? Kun je me één groot natuurgebied of ecosysteem noemen waar er zoveel grazerkadavers per vierkante kilometer liggen?
Volgens mij is er trouwens nog een groot tekort aan kadavereters in de OVP want ze wilden juist om die reden ook wilde zwijnen erbij zetten. Veel vossen zijn er niet in dit gebied, al snap ik niet zo goed waarom daar ben ik wel benieuwd naar.
Wat is volgens jou de meerwaarde van deze manier van beheer vergeleken met bijvoorbeeld de manier van Free Nature?