Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:05

Esmeralda schreef:
hier zie je dan geen plaatje van het gebeuren
Maar in de krant stond een mooi doorvoed paardje, maar helaas wel in een flinke laag bagger.
Als zij de moeite zou nemen een stuk te bestraten dan zou er niks aan de hand zijn. Zodat de paarden ook droog kunnen staan en liggen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 08866d.jpg

Ben ik helemaal mee eens! Heb me er niet erg in verdiept, maar op hart van nederland zag ik gezonde schone paarden die in de modder stonden. Paar tegels en klaar is het! Waarom dan zo'n gedoe? En een paardenhel?? Op animal planet zijn er paarden die op het randje van de dood staan zo mager zijn ze, dat kun je van deze paarden niet zeggen. (voor zover ik het heb gezien)

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:33

Esmeralda schreef:
Maar in de krant stond een mooi doorvoed paardje

Laat dat de buurtbewoners maar niet horen , volgens hun is dit een mager paard die op sterven na dood ligt.

De titel kan overigens ook beter gewijzigt worden in BUURTBEWONERS willen volledig dierverbod.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:42

Sorry maar ik vind paarden in de modder, mest etc. op een klein stukje grond niet diervriendelijk noemen, jullie wel dan?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:19

Heino schreef:
Sorry maar ik vind paarden in de modder, mest etc. op een klein stukje grond niet diervriendelijk noemen, jullie wel dan?

Nee, diervriendelijk vind ik het ook niet. Ze moeten er ook zeker wat aan doen, maar op zo'n manier? Dat is wel heel overdreven.

RoodZonnetje

Re: Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:22

Maar ze is er al meerdere malen op gewezen hè, ze doet er gewoon niets mee

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:37

Houdt deze vrouw dan nooit op????

Dierenbeul jaagt op nieuwe slachtoffers
door Marieke van Essen

DEN HAAG - De vorige week veroordeelde dierenbeul Quirine de K. in Den Haag heeft deze week alweer nieuwe dieren via Marktplaats in huis gehaald. Hierop ging ze meteen weer de fout in. Een hond die zij in Brabant ophaalde, is deze week zwervend op straat aangetroffen.

De dierenambulance heeft de viervoeter opgehaald en naar het asiel gebracht. Inmiddels is de hond via de chip terug bij z'n bazin in Brabant. Geheel te goeder trouw had de vrouw de cockerspaniël Floor en haar bordercollie Brandy afgelopen zaterdag meegegeven aan De K. "We gaan kleiner wonen en hadden daarom geen plaats meer voor de hondjes", vertelt de Brabantse. "Die vrouw beloofde goed voor ze te zullen zorgen. We schrokken ons dan ook dood toen we van de dierenambulance een telefoontje kregen dat onze Floor was gevonden."

Inmiddels heeft de Brabantse, die spijt als haren op d'r hoofd heeft dat ze de viervoeters gratis op Marktplaats heeft aangeboden, ook haar andere hond weer terug. Het dier werd dinsdagavond door haar vriend bevrijd bij de woning van de Haagse dierenbeul, die onmiddellijk aangifte deed van diefstal.

De dierenbescherming, waar het klachten regent over De K., waarschuwt voor het aanbieden van dieren via Marktplaats. "Dat brengt alleen maar ellende", zegt woordvoerster Xandra Asselbergs. "Honden waar je niet meer voor kunt zorgen, horen in het asiel of bij een rasvereniging, want zij zorgen voor een goede match tussen dier en baasje."

Boerderijtje

Inmiddels zijn er al meer dan tien Marktplaats-honden van Quirine de K. in beslag genomen. De Haagse hield de nietsvermoedende eigenaren steevast voor dat de dieren een geweldig leven op een boerderijtje tegemoet zouden gaan. In plaats daarvan werden de honden op een zompig afgelegen terrein in een tochtige kennel gesmeten.

Het openbaar ministerie in Den Haag, dat De K. recent veroordeeld kreeg voor de erbarmelijke huisvesting van twee van haar paarden, kon gisteren nog niet zeggen of de dierenbeul opnieuw wordt aangeklaagd.

Bron http://www.telegraaf.nl/binnenland/6384 ... tml?p=28,1
Laatst bijgewerkt door Storm op 26-03-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt