Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
corinepgek schreef:bello2005 schreef:jammer dat diegene die de pony heeft aangereden nog leeft:@
Nou nou dit vind ik wel een beetje overdreven.
Maar wat ik wel vind, 19 jarige gaat het over, waarschijnlijk net pas zijn rijbewijs, heeft misschien de pony's wel gezien maar er verder geen rekening meer mee gehouden, of juist expres hard blijven rijden? Dit soort dingen weet je natuurlijk nooit zeker maar als je als automobilist een beetje op zit te letten hoeven deze dingen een stuk minder vaak te gebeuren.
Net als dat je aan het buitenrijden bent op een smalle weg en iemand verminderd geen vaart om je in te halen. Nou is mijn paard heel braaf, maar een paard kan altijd schrikken, en als diegene dan niet meer kan remmen is het weltruste paard.
En natuurlijk moet die boer er gewoon voor zorgen dat zijn paarden in het weiland blijven, maar als ze dan ontsnapt zijn vind ik dat de welzijn van die beesten op dat moment bij de verkeerstaak van de bestuurder hoort!

bello2005 schreef:jammer dat diegene die de pony heeft aangereden nog leeft:@
Pellie schreef:En je bent zelf rij instructrice corine zie ik. Ik neem aan dat jij je leerlingen ook goed leert omgaan met dit soort onverwachte situaties, hoe ze moeten handelen zodat ze geen pony's op de weg doodrijden, mochten die eens ergens op de weg loslopen?
breezy302 schreef:Pellie schreef:En je bent zelf rij instructrice corine zie ik. Ik neem aan dat jij je leerlingen ook goed leert omgaan met dit soort onverwachte situaties, hoe ze moeten handelen zodat ze geen pony's op de weg doodrijden, mochten die eens ergens op de weg loslopen?
Zou ironisch zijn als de bestuurder een leerling van haar blijkt te zijn.
Zielig voor de pony, hoop wel dat hij niet lang heeft moeten lijden.
Cayenne schreef:http://www.leeuwardercourant.nl / Nieuwsredactie
Een losgebroken shetlandpony is dinsdagavond tegen tien uur doodgereden op het Lang' Ein in Langezwaag.
Het dier maakte onderdeel uit van een kudde van acht, die uit een weiland van een boer aan de Lytse Wyngaerden was ontsnapt. De negentienjarige automobilist probeerde nog de paarden te ontwijken, maar dit mislukte. Hij kwam er met lichte verwondingen vanaf en is behandeld door de Dokterswacht. Zijn auto moest worden afgevoerd.
De eigenaar van de pony's is inmiddels op de hoogte gesteld.