Losgebroken Shetlander doodgereden in Langezwaag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:03

Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 24-03-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:05

corinepgek schreef:
bello2005 schreef:
jammer dat diegene die de pony heeft aangereden nog leeft:@

Nou nou dit vind ik wel een beetje overdreven.

Maar wat ik wel vind, 19 jarige gaat het over, waarschijnlijk net pas zijn rijbewijs, heeft misschien de pony's wel gezien maar er verder geen rekening meer mee gehouden, of juist expres hard blijven rijden? Dit soort dingen weet je natuurlijk nooit zeker maar als je als automobilist een beetje op zit te letten hoeven deze dingen een stuk minder vaak te gebeuren.

Net als dat je aan het buitenrijden bent op een smalle weg en iemand verminderd geen vaart om je in te halen. Nou is mijn paard heel braaf, maar een paard kan altijd schrikken, en als diegene dan niet meer kan remmen is het weltruste paard.

En natuurlijk moet die boer er gewoon voor zorgen dat zijn paarden in het weiland blijven, maar als ze dan ontsnapt zijn vind ik dat de welzijn van die beesten op dat moment bij de verkeerstaak van de bestuurder hoort!

Oh, dus 19 jarige die maar net hun rijbewijs hebben rijden slecht? Kom maar eens een keertje bij mij in de auto zitten dan. :)

En als een kudde nou de weg oprent? Moet een 40 jarige dit dan maar wel net zien?

Wat een stierenpoep zeg. :x

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:22

bello2005 schreef:

Gatver, ben jij nog normaal in je hoofd? Wat een penny opmerking zeg.

OT: Jammer dat je dit vaak ziet in het nieuws, helaas kunnen de automobilisten in kwestie er vaak echt heel weinig aan doen. Hekken controleren is het antwoord, gewoon heel regelmatig doen! En dan nog is er altijd een kans op ontsnapping of in sommige zeer sneue gevallen sabotage. Vind het altijd zo naïf en sneu als mensen dan met hun pennyredeneringen komen 'paardjes zijn dood dus sielug' en de bestuurder is een moordenaar en moet gestraft worden. Komop zeg, waar is het gezonde verstand dan? Die beesten horen daar niet, punt. En je hebt nu eenmaal verschillende soorten chauffeurs op de weg, de ene beter dan de andere. De een blijft rustig en kan daardoor direct handelen en het mischien voorkomen terwijl de andere zo verbijsterd wordt en daardoor die noodzakelijke meters verliest en het knalt.

Daarbij ben ik het gedeeltelijk met corine eens, iemand van 19 heeft nooit dezelfde ervaring en reactievermogen als iemand die langer het rijbewijs heeft. Kun je vergeten, is grootheidswaanzin. Wil echt niet zeggen dat ze slecht rijden want je hebt ook slechte chauffeurs die al jaren het rijbewijs hebben. Maar met 19 no way dat je al volledig optimaal rijdt. Denk dat ze daarop doelde.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:35

verschrikkelijk voor beide partijen!
dat is wel schrikken als er op eens 8 pony voor je auto lang rennen ;(

mensen moeten toch meer gaan doen aan goede afrastering.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:52

Wow, heftige ervaring voor die 19 jarige!
Aangezien we hier totaal niet weten hoe de situatie was, ga ik niet roepen dat er te hard is gereden of wat dan ook. Pony kan net zo goed op het laatste moment opgedoken zijn vanachter struiken of zo ;)

13maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:53

sow, dat is schrikken, voor automobilist als ponyeigenaar.
Bij ons in de buurt zitten er heel vaak kinderen die hekken van paardenweiden opengooien e.d.
En dan ken je nog zo goed voor je omheining zorge maar dat heeft allemaal geen zin....
Ik hoop dat dat niet hier is gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:55

Pellie schreef:
En je bent zelf rij instructrice corine zie ik. Ik neem aan dat jij je leerlingen ook goed leert omgaan met dit soort onverwachte situaties, hoe ze moeten handelen zodat ze geen pony's op de weg doodrijden, mochten die eens ergens op de weg loslopen?

Zou ironisch zijn als de bestuurder een leerling van haar blijkt te zijn.

Zielig voor de pony, hoop wel dat hij niet lang heeft moeten lijden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:00

breezy302 schreef:
Pellie schreef:
En je bent zelf rij instructrice corine zie ik. Ik neem aan dat jij je leerlingen ook goed leert omgaan met dit soort onverwachte situaties, hoe ze moeten handelen zodat ze geen pony's op de weg doodrijden, mochten die eens ergens op de weg loslopen?

Zou ironisch zijn als de bestuurder een leerling van haar blijkt te zijn.

Zielig voor de pony, hoop wel dat hij niet lang heeft moeten lijden.

Wat een steek onder water zeg. Een instructrice kan een leerling alleen opleiden tot het niveau dat de leerling toelaat lijkt me. Als de leerling in een dergelijke situatie niet remt is dat niet de schuld van de instructrice, deze kan enkel het reflex trainen dat is het maximum. De instructrice kan niet aansprakelijk worden gesteld als de leerling het na maximale training (rijlessen en het examen) fout doet, het is namelijk al lang uit handen dan.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:43

Weer akelig om te lezen!
Ooit hebben ze bij ons een shetlandertje gejat. Ze hebben de pony's gewoon door de afrastering gejaagd (er stond gewoon stroom op) en die ene ingeladen en meegenomen. De anderen liepen dus op ook los!
Nu bleven zij op een ander stukje gras staan, maar wie weet wat er had kunnen gebeuren als ze in paniek de weg op waren gelopen!
Is de eigenaar dan schuldig? NEE
Is de automobilist dan fout? NEE
Ik vind dat hier nogal makkelijk met een vingertje gewezen wordt.... :n

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:50

bello2005 schreef:

Vreemde reaktie..Helemaal voor iemand van jou leeftijd.Vooral als je de precieze toedracht niet weet. Als zo'n dier in eens voor je auto opduikt zit je er zomaar boven op.Ook als je je netjes aan de snelheid houdt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:48

bello2005 schreef:

En jij bent 22 ?! }:0

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:50

Cayenne schreef:
http://www.leeuwardercourant.nl / Nieuwsredactie

Een losgebroken shetlandpony is dinsdagavond tegen tien uur doodgereden op het Lang' Ein in Langezwaag.

Het dier maakte onderdeel uit van een kudde van acht, die uit een weiland van een boer aan de Lytse Wyngaerden was ontsnapt. De negentienjarige automobilist probeerde nog de paarden te ontwijken, maar dit mislukte. Hij kwam er met lichte verwondingen vanaf en is behandeld door de Dokterswacht. Zijn auto moest worden afgevoerd.

De eigenaar van de pony's is inmiddels op de hoogte gesteld.

wat erg sterkte voor de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:32

Amber_ schreef:
bello2005 schreef:

En jij bent 22 ?! }:0

Ach, die bokker heeft wel vaker ondoordachte reacties...

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:56

Vreselijk voor het beest en de eigenaar dat zon uitbreekkampioen zo aan zijn einde moet komen!