Muggen vermoedelijk verspreiders van West Nijl Virus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:01

Gewoon even lezen, het linkje waar veel andere links in staan naar stukken over het West Nijl virus: [MD] Het (west-)Nijl-virus Ook staat daar info over wel of niet enten........ :+

In de USA heeft het virus vanaf de 1e constatering er 5 jaar over gedaan om zich over het hele land te verspreiden. Hier in europa heerst het in de zuidelijke landen al enkele jaren, dus ga maar na.... Paarden kunnen elkaar niet aansteken, dus enten heeft wel zin voor je paard, ook al worden andere paarden niet geënt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:10

Ik vind het nog steeds overdreven. Heb net even zitten googlen maar in 2004 zijn er al artikelen geweest over dat het de paarden in Ned. zou bedreigen. We leven nu in 2010 en worden nog steeds bedreigd?!

Herfterhoeve

Re: Muggen vermoedelijk verspreiders van West Nijl Virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:16

Ik ent nog niet hiertegen, pas als er meer over duidelijk wordt en het juiste vaccin wordt geleverd.

Er zijn verschillende typen van dit virus. De enting bevat het type virus wat hoogstwaarschijnlijk hier niet eens gaat komen.

Er is momenteel 1 orgaan die deze entstof aanbied, die verdient gouden bergen hiermee....

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:17

singasong schreef:
Ik vind het nog steeds overdreven. Heb net even zitten googlen maar in 2004 zijn er al artikelen geweest over dat het de paarden in Ned. zou bedreigen. We leven nu in 2010 en worden nog steeds bedreigd?!

Beter voorkomen dan (niet) genezen

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:33

jesme schreef:
Ik ent nog niet hiertegen, pas als er meer over duidelijk wordt en het juiste vaccin wordt geleverd.

Er zijn verschillende typen van dit virus. De enting bevat het type virus wat hoogstwaarschijnlijk hier niet eens gaat komen.

Er is momenteel 1 orgaan die deze entstof aanbied, die verdient gouden bergen hiermee....

ik denk zelf dat iedereen het zelf moet weten maar als het virus wel deze kant op komt ben je vaak telaat
en dan heb je spijt om dat je niet mee hebt gedaan.en dat geld kom je ook wel over een.
het is nog altijd goedkoper dan een nieuw paard. :D

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:40

dacht dat het al bekend was dat de muggen de verspreiders waren?heb ik tenminste gelezen....

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:20

Is er voor de mens wel een medicijn ofzo?

en hoe groot is de kans dat je paard of pony het krijgt?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:40

lovelanga schreef:
dacht dat het al bekend was dat de muggen de verspreiders waren?heb ik tenminste gelezen....

ja inderdaad ik vond het ook niet echt nieuw nieuws.

Over het enten, geen idee of dat hier in de buurt al door mensen gedaan wordt. Zal t nog is navragen bij mn DA...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:45

Mariel89 schreef:
lovelanga schreef:

ja inderdaad ik vond het ook niet echt nieuw nieuws.

Over het enten, geen idee of dat hier in de buurt al door mensen gedaan wordt. Zal t nog is navragen bij mn DA...

bij ons word het wel gedaan, ik woon trouwens in kampen.
ik doe het zelf ook als het zover is (het enten dan).

als het wel uit breekt moet je eerst waarschijnlijk wachten op een vaccin omdat heel veel het ineens willen, heb je geënt,
moet je een maand wachten voor de 2e enting..

ik vind het een veel te groot risico.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:00

Ik ben er begin dit jaar mee bezig geweest, vind het ook onwijs moeilijk. Enting is ook ca. 8mnd. goed, dus te vroeg enten schiet ook niet op. Het vervelende is gewoon dat het óf deze zomer komt (met alle muggen/vogels) of pas volgend jaar, er vanuit gaande dat we strenge winters hebben.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:18

Wat ik me afvraag is.....zijn al die entingen niet een aanslag op de weerstand van ons paard?

Influenza, tetanus..droes...rhino..enz enz...

Het lijkt wel dat er steeds meer entingen bijkomen.
En dat ieder jaar weer opnieuw.
Zou het echt allemaal nodig zijn?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:04

Dat zit ik nu ook te denken Kainda.
Ik heb een exceempaardje en die heeft het al moeilijk genoeg om dr lichaam "schoon" te houden.
Ik denk dat men nu probeert in te spelen op het menselijk gemoed,want waarom wel paarden enten en de mensen niet?Ik bedoel daar heb ik nog niks over gehoord!
Met de mex.griep was er ook zo'n massa histerie en achteraf was het eigenlijk niet nodig.
Kreeg gisteren een brief met meteen de prijs erbij.....50euro per paard,ex.btw en voorrijkosten!!!Ping kassa!!! :$ :$ :$

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:49

kainda schreef:
Wat ik me afvraag is.....zijn al die entingen niet een aanslag op de weerstand van ons paard?

Influenza, tetanus..droes...rhino..enz enz...

Het lijkt wel dat er steeds meer entingen bijkomen.
En dat ieder jaar weer opnieuw.
Zou het echt allemaal nodig zijn?

Dat is nu een goeie vraag! Ga er eens op googlen. Weet zeker dat je heel veel artikelen kunt lezen waarin staat dat die jaarlijkse inentingen een aanslag zijn voor het lichaam en overbodig zijn. Ze spekken alleen de portemonnee van de DA! Het ellendige is dat veel pensionstallen het verplicht maken.
Ik heb sinds 4 jr. mijn paardjes aan huis staan en ent niet meer tegen de griep. Wel iedere 4 jr. tegen tetanus. Mijn vriendin doet dat zelf om de 10 jr. en haar paarden (5) leven ook nog steeds. Andere inentingen komen er bij mij niet in. Vind wel dat een paard 1x de basis-inenting gehad moet hebben maar daarna is het klaar.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:51

funnyhorses schreef:
Ik heb een exceempaardje en die heeft het al moeilijk genoeg om dr lichaam "schoon" te houden.
Ik denk dat men nu probeert in te spelen op het menselijk gemoed,want waarom wel paarden enten en de mensen niet?Ik bedoel daar heb ik nog niks over gehoord!
Met de mex.griep was er ook zo'n massa histerie en achteraf was het eigenlijk niet nodig.
Kreeg gisteren een brief met meteen de prijs erbij.....50euro per paard,ex.btw en voorrijkosten!!!Ping kassa!!! :$ :$ :$

Dat komt omdat er in NL maar 1 aanbieder van het vaccin is en het vaccin dus ook voor de inkoop duur is. En de DA moet er toch wel wat aan verdienen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:55

Mijn paarden krijgen de verplichte influenza inenting. Tetanus ga ik 1x per 5 jaar doen of zo. En dan de WNV inenting.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:56

joycie schreef:
funnyhorses schreef:

Dat komt omdat er in NL maar 1 aanbieder van het vaccin is en het vaccin dus ook voor de inkoop duur is. En de DA moet er toch wel wat aan verdienen ;)

Toch zag ik al verschillende prijzen voorbij komen,hoe kan dat dan?

Patronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:01

In Zuid Limburg, Beek, is donderdag 8 april een lezing over het virus en het eventuele enten van de paarden.
Ik ga er wel heen eens kijken wat de DA te zeggen hebben erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:10

Is een interessante lezing! :j Zeker de moeite waard!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:36

funnyhorses schreef:

Toch zag ik al verschillende prijzen voorbij komen,hoe kan dat dan?

Door dat iedere DA weer een eigen winstmarge heeft ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:52

als het écht zo belangrijk is die inenting dan zouden ze er in mijn ogen niet op mogen verdienen!
Maar goed dat zal wel weer te ver doorgedacht zijn hihi
We zullen zien he?

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:56

Ik zou eerder bang zijn voor jezelf dan voor je paard.. voor paarden zijn er genoeg vaccinaties die hun werking bewezen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:12

Hoezo niet verdienen? Als je bij de bakker een brood koopt, verdient hij er toch ook aan? Eten is ook echt van levensbelang.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:32

Lovely schreef:
Hoezo niet verdienen? Als je bij de bakker een brood koopt, verdient hij er toch ook aan? Eten is ook echt van levensbelang.

Nou omdat er in deze situatie een leven vanaf kan hangen,dat schrijven ze toch dat het dodelijk kan zijn!!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:12

Zou mooi zijn he, maar helaas :).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:23

Moderatoropmerking:
Omdat we de topics een beetje gebundeld willen houden over het West-Nijlvirus, wil ik vragen of iedereen de reacties op dit topic in dit topic wil plaatsen; [MD] Het (west-)Nijl-virus Ik plaats hier een slotje