Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Op het gedeelte dat de worst in gaat na dan(of wat janini zegt)
Dit soort type paard is niet goed tam/rijdbaar te maken. Net als de Prezwalski
Sammie schreef:Dit soort type paard is niet goed tam/rijdbaar te maken. Net als de Prezwalski
Janine1990 schreef:Anne, ik denk dat de vraag is of dat nog in Nederland past? Hebben we daar de ruimte voor? En is daar vraag naar?
In Polen hebben veel boeren paarden nog nodig, hier in Nederland nu niet echt bepaald...
Dat van de lijdensweg ben ik het wel met je eens![]()
Maar als het bijvoerbeleid zou worden aangepast, denk ik dat die lijdensweg wel is te overzien
Veulen84 schreef:Je kunt dit soort dieren niet zomaar bijvoeren. Je creëert overbevolking. Iets wat eigenlijk nu al een probleem van de populatie is (met minder dieren zouden ze zich wel redden.)..
sofie1970 schreef:Zonder hek, waardoor ze nu in een afgesloten gebied lopen, zouden ze het ook wel redden, maar aangezien ze niet van hun terrein af kunnen zou het wel zo netjes zijn om wel bij te voeren.
Citaat:Kamer wil grazers voederen
DEN HAAG - Minister Verburg (Landbouw) moet alsnog als de wiedeweerga de hongerende runderen en paarden in de Oostvaardersplassen gaan bijvoeren.
unamie schreef:Een dier valt niét dood neer door de kouwél door het gebrek aan (ruw) voer tijdens lage temperaturen
Deze kwestie gaat de PVDD de kop kosten
Alle dieren in de OVP per direkt bijvoederen en aan geboorte regulatie doen
Hengsten/stieren castreren of vangen en slachten vind ik humaner dan verhongering
Noedle schreef:Er zijn toch ook kleine eilanden waar paarden op konden overleven?
De natuur doet zijn werk.. Als dat niet gaat volgens de wens van de mens moet er ingegrepen worden, op welke manier dan ook.
misterA schreef:KAMER GAAT VANDAAG HOPELIJK EEN STOKJE STEKEN VOOR SCHIETTENT VAN DE DAMESMARIANNE EN ESTHER!!!!
Vandaag zal naar verwachting een kamermeerderheid een motie steunen om "per direct" de grote grazers bij te gaan voeren
Na het CDA, VVD en PVV is nu ook de CU om.
Geweldig nieuws als dat doorgaat.