Verlamde vrouw eist schadevergoeding na ongeluk door motor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:25

Als die jongen echt stil bleef staan en het paard alleen schrok van het geluid (wat hier kennelijk het geval is) dan zou ik ook zeggen dat 't het risico van het vak is.

Er bestaan alleen van die bestuurders die hun uiterste best doen om je paard de sloot in te rijden, of die hun voertuig extra lawaai laten maken/gaan toeteren om je paard bang te maken, omdat dat stoer wordt gevonden tegenwoordig. Ik was er niet bij dus kan niet zeggen of die jongen dat wel of niet gedaan heeft, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik door mijn persoonlijke ervaringen zou verwachten dat een 16-jarige knul er best plezier uit haalt om extra herrie te maken zodat een paard schrikt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:26

Suus schreef:
Heel erg voor die mevrouw en een beetje off-topic misschien, maar 250 cc een krachtige motor? Dat is bijna een brommer....

Volgens mij zijn dat juist wel hele zware motors hoor om te sturen ect.

Denk ook niet dat die vrouw heel sterk staat.
Maar ik weet neit, maar in nederland is het toch zo... als je onverzekerd rijd ben je altijd schuldig ook al was het jou schuld niet? Teminste jij moet er dan toch altijd voor opdraaien? Is dat daar dan niet zo?

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:00

Het is en blijft een paard en kan altijd ergens van schrikken. Ik heb 't eens meegemaakt met een toen 19 jarige merrie. 99% procent bomproof, nooit ergens bang van tot er een enorme groep fietsers luid recht op ons af kwam... Toen nam ze de benen, met mij erop, in rengalop. Nu bleef ze wel met 4 benen op de grond dus...

Je moet altijd oppassen als je met een paard naar buiten gaat, al is hij/zij nog zo mak.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:18

[quote

Maar ik weet neit, maar in nederland is het toch zo... als je onverzekerd rijd ben je altijd schuldig ook al was het jou schuld niet? Teminste jij moet er dan toch altijd voor opdraaien? Is dat daar dan niet zo?[/quote]

Nee, natuurlijk niet. Je moet aansprakelijk zijn om zelf de schade te moeten vergoeden. Er moet dus wel degelijk sprake zijn van schuld van de motorrijder.
En dit zal de amazone moeten bewijzen! ( en dat is heel wat anders dan een ander de schuld geven)

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:20

Dat ongeluk is van 4 jaar geleden? Is ze ook wel een beetje laat met haar claim. Ze moet wel erg bitter zijn dat ze nu nog het onderste uit de kan wil hebben... Maar als ze daar idd. grote schadevergoedingen uitkeren, heeft ze gelijk dat ze het probeert.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:02

Misschien vreemd maar hoe kan je een schrikachtig paard hebben en toch beweren dat hij nooit zal wegspringen... Wat doet hij dan als hij schrikt??? Een plasje plegen? Met zijn ogen knipperen? Vreemd verhaal dit... Ik denk dat ze het niet gaat winnen :n

annebe

Re: Verlamde vrouw eist schadevergoeding na ongeluk door motor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:09

Het blijft een kip/ei verhaal.
Radegonde@ Vermoed dat ze al een poosje bezig is met procederen.. Duurt soms nogal lang!

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:39

Oneerlijk lijkt me ? Als je paard overal van schrikt zou ik niet ermee naar buiten gaan doen. Zowiezo is naar buiten gaan met je paard altijd eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:33

AnnebelleVD schreef:
Misschien vreemd maar hoe kan je een schrikachtig paard hebben en toch beweren dat hij nooit zal wegspringen... Wat doet hij dan als hij schrikt??? Een plasje plegen? Met zijn ogen knipperen? Vreemd verhaal dit... Ik denk dat ze het niet gaat winnen :n

Er vandoor gaan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:47

wemkelover schreef:
Suus schreef:
Heel erg voor die mevrouw en een beetje off-topic misschien, maar 250 cc een krachtige motor? Dat is bijna een brommer....

Volgens mij zijn dat juist wel hele zware motors hoor om te sturen ect.

Nee hoor, vroeger hebben we ook een 250 cc gehad en ik kan je vertellen dat je daar niet graag mee op de snelweg wil rijden, veel te licht. Motoren beginnen tegenwoordig pas een beetje bij 500 cc en de wat grotere zitten rond de 1000 cc.
Die 250 cc wordt vooral nog in terreinfietsen toegepast, ik zou me kunnen voorstellen dat het een crossmotortje was en die kunnen behoorlijk jankerig klinken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:56

ow ok, denk dat jullie gelijk hadden daarin.
Had me vriend ff gevraagd, die heeft een crosmotor van 125cc en die zei dat die aardig heftig was, maar daar bedoelde hij dus wat anders mee. Had verkeerd begrepen. mijn excuses

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:03

als de jongen echt stil stond, staat de vrouw niet sterk. Maar als hij dat niet deed, gas gaf of er gewon langs scheurde dan kan je wel ergens verhaal halen.
Vervelend voor haar, je hele leven rolstoel gebonden. Ik moet er niet aan denken. je hele leven staat dan op zijn kop, ik snap haar schade vergoeding wel. Waarschijnlijk kan ze niet meer het zelfde soort werk doen, huis moet aangepast, kan ze haar hobby nog wel voortzetten? pfoe

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:32

Je doet het als bestuurder van een motorvoertuig niet snel goed, eerlijk gezegd... Ik ben wel eens achter een aanspanning gebleven, omdat ik het niet vertrouwde, paard vond het duidelijk niet leuk, en die mensen wilden toch dat ik ze inhaalde... En als je wèl meteen iemand inhaalt (niet racen en je laat ruimte) kan een paard ook schrikken en dan heb je het ook gedaan, volgens de ruiters/koetsiers... Of je wordt door een paard dat zich razendsnel omdraait van je tweewieler getrapt... terwijl je toch niet rakelings inhaalde, maar een paard kan nou eenmaal heel snel keren en dan heel ver trappen.
Mijn ervaring is dat paarden ook flink kunnen schrikken van stilstaande voertuigen... wat kun je dan nog doen, als bestuurder... (behalve motor uitzetten, maar kun je iemand dát verwijten?)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:18

als je al lessen krijgt voor dat je paard minder schrikachtig word, is dus blijkbaar al een héél schrikachtig paard anders neem je daar geen lessen voor.

dan ga je toch niet buiten rijden.

en dat de andere vrouw ook zegt dat haar paard begon te steigeren, tja ik zou mijn vriendin ook helpen.
maargoed het kan natuurlijk waar zijn!

lastig te beoordelen.

maar een morterblok van 250cc is geen brommer meer hoor, dat is een motor. daar mag dat jochie geen eens op rijden.
die mag op een brommer van 50 cc

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:00

ziamara schreef:
maar een morterblok van 250cc is geen brommer meer hoor, dat is een motor. daar mag dat jochie geen eens op rijden.
die mag op een brommer van 50 cc

Dit gaat om een situatie in Engeland, daar zijn de regels niet hetzelfde als in Nederland. Wij zijn vrij uniek met die 50cc brommers, in de meeste landen hebben ze dat anders opgebouwd. Ik weet niet precies hoe de wet in Engeland hierover is, maar ik zou zeker niet zomaar er vanuit gaan dat hij niet op die motor zou mogen rijden omdat het hier niet mag.....

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:25

Als je paard zo schrikachtig is.. waarom rijd je dan op plekken waar motors langskomen?
Sorry, maar in mijn ogen zoek je de problemen dan ook een beetje op.