Anky best verdienende dressuurruiter van het afgelopen jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Re: Anky best verdienende dressuurruiter van het afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:18

Het hele paarden gebeuren is 1 groot virus of je nou niks of heel veel wint, ermee bezig blijf je toch. Is mijn ervaring.

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:40

Zo, Die hebben het wel voor elkaar hee :P

En de paardenwereld verdiende weinig :+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:34

Kijk in he ttopic:
Ollright (v. Rubiquil) zal starten in Sunshine Tour
Dan zie hoe zielig je eigenlijk bent...net zoals ieder ander.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:22

Jeetje, ik zou spontaan helemaal voor springen gaan :D

*Nu ben ik ook meer van het springen.....*

Maar wat ik dan niet snap, als je kijkt, zo'n heel complex wat er gebouwd en neergezet wordt, gaat ook heel wat geld in zitten.... Wie betaalt dat dan? Echt niet het leuke bouwbedrijf die sponsort hoor!! :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:15

Marinke, bedoel je Anky?
Die heeft echt wel meer inkomsten dan alleen haar prijzengeld... Van het prijzengeld kan je echt niet leven hoor, als je zo'n belachelijk rijke (aan paarden) stal hebt...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:28

Nee ik bedoel niet zo zeer Anky ;)
Tuurlijk zij heeft ook zo'n complex staan e.d.

Maar op 1 van m'n stages waarin ze erg veel voor paardenbedrijven deden (architectenbureau), en zo dus hele dingen ontwerpten.. Waren niet goedkoop :n

En dat waren veel al toch paardenbedrijven die niet heel erg super bekend waren o.i.d. dan snap ik niet waar dat geld dan vandaan gehaald wordt :?

Bouwen is niet gratis, zelfs niet als je geen arbeidersloon e.d. en alleen de materialen hoeft te betalen :n (dat zijn ook de grootste kostenposten....) Helemaal voor zo'n complex!!

Ik snap dat dus echt niet, en vraag me dat enorm af......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:33

Nouja, dat is heel simpel, ze verdienen aan heel wat meer dingen dan alleen aan wedstrijden... :+
Kijk maar eens naar wat er allemaal binnen zo'n bedrijf komt kijken... :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:36

Ja maar goed, er wordt altijd geroepen dat het geen reet verdiend e.d. :') _O-

Beetje krom dan eigenlijk.....
Oké wat je uiteindelijk in de maand overhoud voor "extratjes" is mis wel weinig.. Maar denk dat een huishouden die het met uitkeringen e.d. moeten doen wel minder hebben voor die leuke extra dingetjes ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:24

Moet je even kijken wat de cao voor die tak van sport is...
Er zijn zoveel stallen...
Maar zoek maar eens hier op bokt wat het nu echt verdient, de meesten verdienen niet veel. Maar als je het over stallen als Van Uytert hebt, ja, die hebben het goed voor elkaar...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:55

smeetjoew schreef:
Maar al had Anky bij wijze van alles gewonnen, dan zat ze aan een kleine drie ton... Voetballers die deel uitmaken van een team verdienen miljoenen! MILJOENEN. En dan ben je de beste amazone van de wereld (oke, bijna ruiter (Edward)) en "verdien" je 3 ton. Minus alle onkosten van de reis, het verblijf en alle moeite richting die wedstrijd die gedaan wordt.

Wat mij betreft best schandalig.

Heeft allemaal te maken met populariteit. Het is logisch dat de populairste sport ook de hoogste vergoedingen geeft.
Dat zie je overal...in het bedrijfsleven, de filmindustrie, noem maar op. Des te populairder iets is bij het publiek, des te meer sponsors daar bij willen horen, des te meer geld gaat er in om. Aan het geld dat er te verdienen is kun je precies aflezen hoe populair een product, of sport, is. Marktmechanisme. En de beste van de wereld zijn in dressuur is heel relatief...eigenlijk ben je de beste van Nederland en Duitsland, want in de rest van de wereld stelt dressuur, wat populariteit en aandacht betreft, niks voor. Zo zijn er wel meer sporten, hoor, geldt niet alleen voor dressuur. Korfbal bijvoorbeeld, wordt alleen in Nederland en Belgie op niveau gespeeld, de rest van de wereld vindt het maar een raar spelletje. American Football is ook alleen maar populair in Amerika, alleen is dat gelijk wel een markt van 300 miljoen mensen, dat scheelt een heel stuk. Stel dat dressuur net zo populair zou zijn geweest in Amerika als hier, dan zou er ook gigantisch veel geld in omgaan.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:56

Agree.....het heeft te maken met populariteit en met de mate waarin sponsors geld over hebben voor een sport of sporter.
'Schandalig' is dus een vreemd woord....het kan altijd beter, maar het kan ook altijd slechter. Dat er zoveel geld omgaat in de sport is een teken van luxe. Simpel gezegd komt het er op neer dat rijke mensen geld naar de sport toe brengen - omdat dat naamsbekendheid geeft, omdat ze de sport een warm hart toedragen of wat dan ook. Het is absoluut geen 'normale' economische activiteit, waar een directe relatie bestaat tussen kosten en opbrengsten. De kosten zijn bekend, maar de opbrengsten afhankelijk van 'wat een gek wil geven'.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:35

Rijk van puur wedstrijden rijden wordt niemand.. Ook de spingers niet.

Ga eens na hoeveel die paarden gekost hebben die ze uitbrengen.. Hoeveel paarden ze op stal hebben en hoeveel ze moeten reizen en trainen.

"rijk" worden ze van de kledinglijn,lesgeven en demonstarties en dat soort dingen kan je pas doen als je een bekende naam bent. En die bekende naam krijg je weer door goed te presteren op wedstrijden. Dat is de reden dat ze wedstrijden rijden, een naam krijgen ( en natuurlijk de passie). Echt niet voor het prijzengeld, want ze hebben ook vaak zat een wedstrijd waar ze niets winnen en die alleen maar geld gekost heeft.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:49

nou ik vind dit belachelijke bedragen.. draf en rensport krijgen voor elk winnend paard maar 400 euro..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:01

Ben ik even blij dat ik het allemaal gewoon voor mijn lol doe! :)
Voor mij is het mooi meegenomen als ik mijn inschrijfgeld terugwin, maar als ik alleen met winstpunten of een fijn gevoel naar huis ga ben ik ook dik tevreden!

Wat hier verteld word is ook lang geen oud nieuws toch?
Heb volgens mij vaak genoeg artikelen of interviews gelezen waarin hetzelfde naar boven kwam. Anky zal ongetwijfeld meer geld trekken uit haar kledinglijn dan uit het wedstrijdrijden als je het mij vraagt..