Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lante schreef:Het is algemeen bekend dat veel paarden juist langer gezond blijven als ze zolang mogelijk gereden worden. Heel goed ding dit. Zouden ze met meer ex GP paarden moeten doen, die kunnen talentvolle young riders en junioren weer opleiden.
Bomba schreef:mbkaatje schreef:Dat zie ik anders. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en het houdt 'm ook nog lekker fit.
Hij werd al twee jaar niet meer gereden. Zo'n paard heeft alles al gedaan en alles al gezien. Dat bedoel ik met geen meerwaarde.
leuk voor Brigit! Kan ze erg veel van leren 
WildWings schreef:Leuk toch, voor beide?
Lante schreef:Het is algemeen bekend dat veel paarden juist langer gezond blijven als ze zolang mogelijk gereden worden. Heel goed ding dit. Zouden ze met meer ex GP paarden moeten doen, die kunnen talentvolle young riders en junioren weer opleiden.
Oh, deze opvatting is mij dan toch onbekend.. ik wist niet dat rijden de gezondheid van het paard positief beinvloedde.. mag ik daar eens een bron van zien?
mbkaatje schreef:Bomba schreef:Dat vind ik echt jammer. Krack C heeft al een geweldige carrière gehad en heeft ontzettend veel gewonnen met Anky. Waarom dan twee jaar na zijn pensioen, weer beginnen. Voor het paard absoluut geen meerwaarde.
Dat zie ik anders. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en het houdt 'm ook nog lekker fit.
Lante schreef:Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?

WildWings schreef:Lante schreef:Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?
'Of snap je dat niet' -> Komt nogal aanvallend over, mag van mij ook wel wat minder hoor..
Een paard dat lekker buiten op de wei kan staan 24/7 is toch wat anders dan een oud vrouwtje dat achter de geraniums zit te niksen.. Ik zie niet in waarom een paard dat nog gereden wordt gezonder zou blijven dan een paard dat 24/7 zonder ruiter buiten kan staan, en kan het me ook niet voorstellen.
Bomba schreef:Dat vind ik echt jammer. Krack C heeft al een geweldige carrière gehad en heeft ontzettend veel gewonnen met Anky. Waarom dan twee jaar na zijn pensioen, weer beginnen. Voor het paard absoluut geen meerwaarde.