KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:10

Het is algemeen bekend dat veel paarden juist langer gezond blijven als ze zolang mogelijk gereden worden. Heel goed ding dit. Zouden ze met meer ex GP paarden moeten doen, die kunnen talentvolle young riders en junioren weer opleiden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:12

En ik denk, dat hij best al weer een tijdje gereden werd, aangezien ze er zondag weer mee starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:14

Leuk toch, voor beide? :)

Lante schreef:
Het is algemeen bekend dat veel paarden juist langer gezond blijven als ze zolang mogelijk gereden worden. Heel goed ding dit. Zouden ze met meer ex GP paarden moeten doen, die kunnen talentvolle young riders en junioren weer opleiden.

Oh, deze opvatting is mij dan toch onbekend.. ik wist niet dat rijden de gezondheid van het paard positief beinvloedde.. mag ik daar eens een bron van zien? :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:17

Bomba schreef:
mbkaatje schreef:
Dat zie ik anders. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en het houdt 'm ook nog lekker fit.

Hij werd al twee jaar niet meer gereden. Zo'n paard heeft alles al gedaan en alles al gezien. Dat bedoel ik met geen meerwaarde.

Maar is een meerwaarde een vereiste? Het kan toch ook gewoon "leuk" zijn voor beiden,
zonder dat er perse een meerwaarde aan moet zitten?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:23

Ik ga met Youngster mee :j leuk voor Brigit! Kan ze erg veel van leren :)
Maar weer een paard waar afscheid van is genomen, die weer de ring in komt. Dat maakt het wel heel ongeloofwaardig!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:26

Wat leuk dat Krack C weer gaat meedraaien! Hij is gewoonweg een prachtig dier, leuk dat wij weer van hem zullen horen :).

Ik hoop dat Brigit een prachtige Young riders tijd met hem tegemoet gaat! Ik duim voor hen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:35

WildWings schreef:
Leuk toch, voor beide? :)

Lante schreef:

Oh, deze opvatting is mij dan toch onbekend.. ik wist niet dat rijden de gezondheid van het paard positief beinvloedde.. mag ik daar eens een bron van zien? :+

Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?

marky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:45

mbkaatje schreef:
Bomba schreef:
Dat vind ik echt jammer. Krack C heeft al een geweldige carrière gehad en heeft ontzettend veel gewonnen met Anky. Waarom dan twee jaar na zijn pensioen, weer beginnen. Voor het paard absoluut geen meerwaarde.

Dat zie ik anders. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en het houdt 'm ook nog lekker fit.

Laat krackje toch lekker met rust hij is niet voor niets gestopt

marky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:47

Lante schreef:

Hij is niet voor niets gestopt, en nu wordt er vast weer veel druk op gelegd dat heeft hij ook niet verdient.....

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:48

Weet zeker dat Krack er nog zin in heeft. Heb hem vorig jaar nog bij van Uytert gezien en hij stond er topfit bij. Voor de amazone een prachtkans. Wens beiden veel plezier en sukses!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:50

Hartstikke positief,
Voor Birgit als ervaring en voor Krack...rust roest!!

Beter dan ' langweilen ' in de stal!!!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:51

leuke kans zo :j

Alleen precies wat hier al gezegd werd, waarom net als bij Spekkie dan met zoveel bombarie een afscheid nemen....

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:06

Volgens mij is krack c nooit 'gestopt'. Je kunt een paard in super conditie niet zomaar aan de kant zetten, hij is volgens mij de afgelopen twee jaar gewoon rustig door gereden. Leuk dat hij nu weer in de spotlights komt!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:20

Ik wil net zeggen, hij wordt nu heus niet uit de wei getrokken waar hij al 2 jaar in stond. Zo'n hengsten vinden het heerlijk om te werken, om in de aandacht te staan.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:33

Apart dat Krack weer terugkomt, maar voor het paard zal het niet verkeerd zijn! Die heeft vast nog veel plezier in zijn werk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:33

Lante schreef:
Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?

'Of snap je dat niet' -> Komt nogal aanvallend over, mag van mij ook wel wat minder hoor.. :?

Een paard dat lekker buiten op de wei kan staan 24/7 is toch wat anders dan een oud vrouwtje dat achter de geraniums zit te niksen.. Ik zie niet in waarom een paard dat nog gereden wordt gezonder zou blijven dan een paard dat 24/7 zonder ruiter buiten kan staan, en kan het me ook niet voorstellen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:34

Wat een gave kans zeg! Succes Brigit

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:35

Lante schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
GP paarden op latere leeftijd gebruiken voor junioren/youngriders is natuurlijk fantastisch en heel erg leerzaam!

Ik wens Brigit heel veel toekomst met hem!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:36

WildWings schreef:
Lante schreef:

'Of snap je dat niet' -> Komt nogal aanvallend over, mag van mij ook wel wat minder hoor.. :?

Een paard dat lekker buiten op de wei kan staan 24/7 is toch wat anders dan een oud vrouwtje dat achter de geraniums zit te niksen.. Ik zie niet in waarom een paard dat nog gereden wordt gezonder zou blijven dan een paard dat 24/7 zonder ruiter buiten kan staan, en kan het me ook niet voorstellen.

Iemand die een bepaalde regelmaat in het leven heeft, blijft ook fitter dan iemand die dat niet heeft.
Zelfde met paarden.
Daarnaast is sporten op hoge leeftijd ook nooit ongezond. Beweging is gezond. Lijkt me vrij logisch.
Een goed gereden paard blijft er ook fitter op. Iets wat mensen vaak vergeten.
Zo rij ik een licht artrotisch paard, ik blijf hem ook gewoon rijden. Rust betekent achteruitgang.

Betrek het op een mensenleven, en je begrijpt precies wat Lante bedoelt ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:43

wat leuk voor haar zeg! En voor Krack natuurlijk

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:49

Ik denk dat die twee te zien zullen zijn tijdens de hengstenshow van vd Uytert.

Ik denk dat Krack er wel zin in heeft om weer mee op pad te gaan.

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:56

Wat leuk voor beide! :D

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:59

Leuk voor Brigit en ik denk ook leuk voor Krack C.
Maar vindt Anky het ook leuk?
Paard door haar opgeleid, afscheid genomen en nu via een andere deur weer terug?
Ik weet het niet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:00

Bomba schreef:
Dat vind ik echt jammer. Krack C heeft al een geweldige carrière gehad en heeft ontzettend veel gewonnen met Anky. Waarom dan twee jaar na zijn pensioen, weer beginnen. Voor het paard absoluut geen meerwaarde.

Dat dacht ik ookal. Snap niet waarom het nog een keer zou moeten. Er zijn zat andere goeie paarden. Ik vind dat Krack C z'n pensioen gewoon verdiend heeft. Waarom er persee wedstrijden gereden moeten worden snap ik niet. Als je een ex-gp paard langer fit wilt houden kun je toch ook gewoon buiten gaan rijden ofzo, en t langzaam af bouwen.
Laatst bijgewerkt door elmiran op 18-03-10 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:02

Zich bewijzen hoeft Krack niet meer, dus dan is dit de unieke kans voor de ruiter om een hele leerzame tijd te beleven samen met dit toppaard!