PvdD: Scherpere regels bij paardenmarkten en -evenementen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:18

Grobegni schreef:
Dat is gewoon een gezellige wilde wedstrijd (geen KNHS) nooit misstanden gezien.

Is gewoon een wedstrijd onder de KNHS vlag hoor, er is alleen een mogelijkheid voor inwoners van de gemeente Apeldoorn om zonder startkaart te starten in de klasse B....
Maar met startkaart kun je gewoon voor de punten starten, het KNHS reglement wordt gewoon gevolgd en er zitten officiële KNHS juryleden.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:54

linky schreef:
Beter lezen Winnie, de PvdD heeft aan de Apeldoornse raad wat gevraagd;.
`

Ja hoor, slaap lekker verder, de kamerfractie van de PvdDdie zetelt in Den Haag en stelt vragen aan het College van B&W in Apeldoorn. De volgende keer bij de les staatsinrichting beter opletten voordat je een ander verwijt niet goed te lezen. :Z :Z Beloof je dat?

Citaat:
Ja, heel toevallig zijn wij daar even wezen kijken tijdens de markt....De beesten die er toen stonden stonden rustig, op een netjes afgezet stuk van het terrein. Geen onrust, en geen schandalig verzorgde dieren. Ik ben geen voorstander hoor van paardenmarkten, maar deze markt is dusdanig kleinschalig dat ik hier geen kwaad in kan zien.

Ik heb mijn twijfels omdat een paardenmarkt zo verwordt tot een hippisch evenement met allerlei randgebeuren. Op deze kleinschalige manier zie je geen kwaad in, de paardenmarkt is kleinschalig en de standjes eromheen zijn zo leuk. Ik zie er geen kwaad in een vinger aan de pols te houden voordat dit uitgroeit tot een groter evenement waarbij de parafernalia ondergeschikt raakt aan de handel (vooral omdat in andere plaatsen het toezicht ook scherper wordt en de handel zich wellicht gaat verplaatsen)

Enne, die jaarlijkse discussie over de Oostvaarderplassen is toch een ander topic? Dat hoeft hier niet dunnetjes over gedaan te worden.

Grobegni

Re: PvdD: Scherpere regels bij paardenmarkten en -evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:18

Linky, de PVDD heeft sinds 3 maart een zetel in de A'doornse gemeenteraad :)

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:46

mee eens, mensen die hun eerste paard kopen kunnen zo een paard krijgen die van alles last heeft terwijl hij zegt dattie kerngezond is.

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:14

het is ook nooit goed he, eindelijk een partij die zich met dierenleed bezig houd, gaan we nog eens zeuren dat er belangrijkere dingen zijn. Alle dierenleed heeft prioriteit! Nu is de paardenmarkt even onder de aandacht, nou wij als paardenliefhebbers weten toch dat de situatie op paardenmarkten over het algemeen niet is om over naar huis te schrijven. En zeker zijn de oostvaardersplassen belangrijk, zoals zoveel dingen waar ze zich mee bezig houden. maar laten we nou niet weer gaan zeuren omdat er een andere vorm van dierenleed op dit moment onder de loep wordt genomen.