Schaf je een trailer en auto aan, sorry, niet iedereen heeft die mogelijkheid (ik wel, maar jarenlang hiervoor dus niet). Als iedereen gewoon netjes in het verkeer is, dan mag er geen probleem zijn.
Een paard moet ook leren verkeersmak worden, je moet dus wel eens ooit op straat met een groen paard. Mijn paard is goed verkeerskmak, maar als ik een gigantische tractor tegen kom, ga ik nog steeds op een oprit staan van een huis of een weide. Ik doe dan teken even te vertragen en teken waar ik naartoe wil. Wat scheelt die 2 seconden nu voor die boer??? Meestal reageren ze hier positief op, die ene keer niet (was nog een paardenvrachtwagen ook) en ik lag dan ook naast mijn paard (de eerste en enigste keer in 2 jaar). Da's niet leuk natuurlijk.
@ Idefix: voor mij mag er ook zo'n examen komen. Ik heb al genoeg sukkelaars geweten (in mijn vorige vereniging bv) die nog nooit paard gereden hadden en geen kennis, maar het "toch zo leuk om mee te gaan". Meteen een paard onder hun kont (liefst zo goedkoop mogelijk) en meehobbelen met de rest. Levensgevaarlijk en onverantwoord in mijn ogen, ... maar ik was de zeur en de bangerik. Sorry, ik weet wat er kan gebeuren met een paard dat je niet onder controle hebt. Dat ze zichzelf verongelukken tot daar aan toe, maar mij moeten ze daar niet in betrekken. Hèhè effe wat frustraties afschrijven
.