Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:36

Ze was toch ook nog orthopedisch hoefsmid he?
Of noemt ze zich alleen maar zo?
Vreselijk laf is het om je eigen dieren zo in de drek te zetten.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:43

kan hier alleen maar om janken ;(

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:05

En daar gaan we weer: foei niet meer doen hoor (belerendevinger smiley).
Lang leve het NL rechtsysteem.

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:18

Tat_jana schreef:
kan hier alleen maar om janken ;(

Inderdaad dit gaat gewoon te ver. Waar gaan we toch heen in dit Nederland :n

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:32

Ik heb het gisteren ook gezien op SBS, ik heb met open mond van verbazing en afschuw zitten kijken. Dat dit gewoon ongestraft kan, daar kan ik echt niet bij. Hoe bestaat het in godsnaam dat er in Nederland straffeloos zo met dieren kan worden omgegaan? Waarom hoeft men in Nederland geen respect voor een dierenleven te hebben? In Den Haag hebben ze de mond vol van alle misstanden in andere landen, maar in eigen land laten ze deze situaties gewoon ongestraft bestaan!

Misschien kunnen we ze allemaal huren voor een buitenritje en noooit meer terugbrengen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:40

Meen je niet he... Ik rijd er zo vaak langs met de trein, en ik blijf het zielig vinden... Zij moet gewoon al haar dieren afstaan icl honden etc wat daar op het terrein loopt! Zij kan en wil er duidelijk niet goed voor zorgen en luistert niet naar de gegeven adviezen...

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:58

Maar over hoe de buurtbewoners zich misdragen zou je waarschijnlijk niks horen..

Mischien moeten ze dat er ook is bijzetten !

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:04

Joanna74 schreef:
Maar over hoe de buurtbewoners zich misdragen zou je waarschijnlijk niks horen..

Mischien moeten ze dat er ook is bijzetten !

Huh?? %)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:19

Naast dat elke moordenaar politieagent kan worden, nu ook elke halve zool rechter?
Wanneer gaat er iets veranderen in Nederland? :o

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:30

de mensen die op t loolaantje staan vinden t niet zo leuk als er allemaal mensen en toeristen komen kijken naar die pony's, hoor ik net...

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:33

"Mevrouw, ik wil graag een buitenrit maken met 3 paarden tegelijk. Ik ben wel in mijn eentje maar dat geeft niet, dan berijd ik ze om beurten en hou de anderen aan de leidsel, geen punt...
Het kan wel een (flink) poosje duren voordat ik weer terug ben." :wave:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:41

Gargoyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 04:16

Pfff Ik word doorziek van deze berichtgeving. Er klopt zo ontzettend veel niet.
De media wordt gevoerd door 3 media g**le ‘dames’ die niets beters te doen hebben dan deze mevrouw lastig vallen. Doordat de media er bovenop zit kon de zogenaamde dierenbescherming niets anders doen dan de 2 paarden in beslag te nemen.
Nu er een uitspraak is laten deze 3 ‘dames’ het er nog steeds niet bij zitten en wordt het voer van mevrouw gestolen en er wordt (weer en nog steeds) ingebroken in de paddock. Dan laat ik nu de bedreigingen en de mishandelingen er even buiten…

Ik vind het zo flauw dat men hier ook ff moet bericht dan ze ooit bij haar hebben gereden of wat dan ook en nee ze was niet zo vriendelijk.. Wat een onzin. Oh stond de Palomino op een landje met stenen en onkruid? Dus niet in de modder??? Want hallo, daar gaat het nu om!

En nee ik ben het niet eens met de modder maar de paardjes zijn kerngezond en de lente komt er weer aan dus dat is het modderprobleem ook weer (tijdelijk) opgelost.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 06:33

Ik geef je gelijk dat er veel niet klopt, maar dat die paarden tot hun knieen wegzakken in de blub is met ons nederlandse weer niet zo 123 te verhelpen.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:57

@Gargoyle: ik geef je gelijk dat bedreiging en mishandeling te ver gaat en dat het stelen van voer een rare actie is (tref je de paarden mee).
Maar naar aanleiding van de beelden die ik op TV heb gezien ben ik ervan overtuigd dat de drie paarden niet op deze manier daar kunnen blijven staan. Ze zakten tot aan hun knieën in de modder en de laag drab die daar lag isecht niet weg als het lente wordt. Als paarden buiten staan horen ze op een weiland waar in ieder geval grote droge plaatsen zijn waar nog gras groeit. Deze paarden hebben dat niet. Ze kregen hun benen amper uit de drab omhoog om een stap te verzetten. Nee, dat is dier onterend!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:21

Gargoyle schreef:
Doordat de media er bovenop zit kon de zogenaamde dierenbescherming niets anders doen dan de 2 paarden in beslag te nemen.

De dierenbescherming vond het prima totdat er media-aandacht kwam? :Z Het is misschien handig het interview met de dame van de dierenbescherming terug te luisteren.

Ik vind de uitspraak vreemd. Ik begreep uit het interview dat de eis van het OM best opmerkelijk was. Een soort proefproces... Het OM heeft een houdverbod geëist maar de rechter heeft dit niet toegewezen omdat die dit een te zware straf vind voor iemand die nog niet eerder veroordeeld is ? ... beetje laffe uitspraak. Ik hoop dat het OM in beroep gaat.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:06

volgens mij heeft mevrouw quirine de k (dus die eigenaresse van die verwaarloosde ponys) een profiel aangemaakt met de boktnaam argoyle, speciaal voor deze discussie..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:10

Gargoyle schreef:
De media wordt gevoerd door 3 media g**le ‘dames’ die niets beters te doen hebben dan deze mevrouw lastig vallen. Doordat de media er bovenop zit kon de zogenaamde dierenbescherming niets anders doen dan de 2 paarden in beslag te nemen.
Nu er een uitspraak is laten deze 3 ‘dames’ het er nog steeds niet bij zitten en wordt het voer van mevrouw gestolen en er wordt (weer en nog steeds) ingebroken in de paddock. Dan laat ik nu de bedreigingen en de mishandelingen er even buiten…

Ik vind het zo flauw dat men hier ook ff moet bericht dan ze ooit bij haar hebben gereden of wat dan ook en nee ze was niet zo vriendelijk.. Wat een onzin. Oh stond de Palomino op een landje met stenen en onkruid? Dus niet in de modder??? Want hallo, daar gaat het nu om!

En nee ik ben het niet eens met de modder maar de paardjes zijn kerngezond en de lente komt er weer aan dus dat is het modderprobleem ook weer (tijdelijk) opgelost.

Tijdelijk ja, maar wanneer gebeurd er dan wat aan? Het is toch niet eerlijk tegenover de pony's om ze zo in de drek te laten staan?
De foto's en filmpjes spreken in mijn ogen en die waren echt niet al te best.. Helemaal niet zelfs.
De straf is een giller, dit had imo veel hoger mogen zijn. Ze hadden die andere pony's daar ook weg moeten laten halen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:22

Gargoyle schreef:

Tsjah het valt me hier ook wel op dat ieder klaar staat om te roepen dat het dierenmishandeling is. Maar niemand weet hoe het precies zit, ik ook niet. Iedereen loopt elkaar weer eens ontzettend na te praten. De meerderheid van de paarden in nederland zit swinters de hele dag opgesloten in een box van 3 bij 3, en daar valt niemand over. Maar zodra het er zielig uit ziet (want blubber en nattigheid) staat iederen klaar om er iets van te zeggen.
Ik weet niet hoe erg het in dit geval is. Heb het filmpje gezien, en ze stonden inderdaad in de blubber en hadden niet veel ruimte, ik zou mijn paard zelf niet zo houden.

Maar het was me inderdaad al eerder opgevallen dat die buren ook niet helemaal frisse types zijn... Van die trainingsbroektokkies :+ Zou ik ook niet naast willen staan met mijn paard.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:49

Hinke schreef:
Gargoyle schreef:

Tsjah het valt me hier ook wel op dat ieder klaar staat om te roepen dat het dierenmishandeling is. Maar niemand weet hoe het precies zit, ik ook niet. Iedereen loopt elkaar weer eens ontzettend na te praten. De meerderheid van de paarden in nederland zit swinters de hele dag opgesloten in een box van 3 bij 3, en daar valt niemand over. Maar zodra het er zielig uit ziet (want blubber en nattigheid) staat iederen klaar om er iets van te zeggen.
Ik weet niet hoe erg het in dit geval is. Heb het filmpje gezien, en ze stonden inderdaad in de blubber en hadden niet veel ruimte, ik zou mijn paard zelf niet zo houden.

Maar het was me inderdaad al eerder opgevallen dat die buren ook niet helemaal frisse types zijn... Van die trainingsbroektokkies :+ Zou ik ook niet naast willen staan met mijn paard.

Ik noem die oude man toch echt geen trainingsbroektokkie!! Of zou die voor de grap staan gaan huilen??
Schei uit zeg, in zo'n omgeving zet je geen paard of pony.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:04

Hinke schreef:
Gargoyle schreef:

Het ziet er niet zielig uit, het IS zielig. En ik geloof niet dat mensen elkaar in dit soort gevallen napraten. Ik kan me niet voorstellen dat er voor-en tegenstanders zijn van deze manier van paarden houden, er dus een discussie ontstaat en mensen elkaar gaan napraten. Ik praat in ieder geval niemand na en geef alleen mijn eigen mening.

Ik snap ook niet helemaal wat de buren te maken hebben met hoe de paarden gehouden worden. Als de buren 'een ander slag mensen is dan dat jij bent' heeft dat toch helemaal niets te maken met de huisvesting en verzorging van de paarden.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:13

Nee maar om even op de post van gargoyle in te gaan, dat die buren wel heel erg ver gaan..

@nifinao: ben je er zelf geweest? Je hebt het filmpje gezien, net als ik. En op het filmpje zie je dat ze behoorlijk in de blubber staan, maar je kan niet beoordelen of ze verder gezond zijn of niet. En die blubber is nu weer opgedroogd. Vind je het dan nog steeds zielig?

Ik zou mijn paarden zelf ook niet zo houden, maar de vraag is dus of het echt dierenmishandeling is of niet. En waarom is dat dan wel dierenmishandeling en paarden 24 uur per dag op stal houden geen dierenmishandeling? Dat snap ik niet. Er zijn heel veel eigenaren die hun paard de hele dag op stal houden, in het donker op 3x3 vierkante meter, en dan met 1 uurtje naar buiten.

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:10

BELACHELIJK!!

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:35

@ Hinke: als ik het goed begrijp zijn het dus de buren die de dreigementen uiten naar de eigenaar en (dreigen met) mishandeling van de eigenaar. Zoals ik al eerder zei vind ik dat veel te ver gaan, maar ik zag het verband niet tussen de melding van dreigen/mishandelen en de opmerking die later werd gemaakt over de buren.

Nee, ik ben er zelf niet geweest. Ik baseer mijn mening op hetgeen ik op TV heb gezien (niet zozeer heb gehoord) Wat ik zag waren meerdere paarden op een heel klein afgezet stukje grond in een kniehoge laag drab. En ik geloof niet dat deze laag drab nu opgedroogd is. Dat kan gewoon niet, ik woon mijn hele leven al 'op het platteland' en ik heb nog nooit gezien dat zo'n laag blubber zo snel helemaal opgedraagd is.

Is dit dierenmishandeling of niet is jouw vraag. Want er staan ook paarden 24 uur op stal. Ik heb nergens gezegd dat ik dat wel goed vind, maar ik denk dat we dit soort zaken hier niet bij moeten betrekken. Dat het één gebeurt, maakt niet dat het ander minder erg is of zelfs gerechtvaardigd is.

Ik kijk gewoon reeël naar wat ik heb gezien. Ik zag paarden die er goed gevoed uitzagen in / op een huisvesting om van te huilen. Qua medische verzorging (hoeven/gebitten/ enz) kan ik niets zeggen, want dat heb ik niet gezien, maar doordat de paarden in hun eigen uitwerpselen staan is het risico op bijvoorbeeld ontstekingen groter.

Dus ja, ik vind dit een geval van dierenmishandeling. Als je besluit om dieren te houden, of dat nu paarden honden, konijnen of vissen zijn, op het moment dat je dit besluit maak je die dieren afhankelijk van jou en is het dus jouw verantwoording om de dieren zo goed mogelijk te verzorgen en als je dat willens en wetens niet doet handel je niet goed en mishandel je dus zo'n dier.

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:50

Verschrikkelijk dit.. Waarom komen enr niet dezelfde regels als in amerika.