Advies aan LNV: 'Dieren houden is geen recht van mensen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:04

MysticTinker schreef:
Mensen.. met die regel kan óók staatsbosbeheer worden aangepakt hoor, dan moeten die paarden vanzelf worden bijgevoerd, anders zijn ze illegaal bezig.

Nee, het staat nu juist zo verwoord dat die er niet onder vallen:

Citaat:
Het advies van de RDA richt zich op huisdieren, hobbydieren en productiedieren.

Ik vind het alleen maar goed als er beter op gelet wordt dat een dier het ook goed heeft, niet alleen dat een dier het niet 'te slecht' heeft. Als je ziet hoe slecht het er nu aan toe moet zijn wil de DB kunnen ingrijpen, dat zou hiermee wel beter kunnen worden.

ziamara

Re: Advies aan LNV: 'Dieren houden is geen recht van mensen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:09

ik vind het alleen maar goed dat ze er meer op gaan letten ;)

kinderen vind ik toch heel wat anders dan dieren, ik vind niet dat je het niet kan vergelijken. veel mensen zien dieren toch al sneller als eten of werkdieren en dat is niet het geval bij dieren.
en ja tuurlijk moet dit ook niet bij kinderen gebeuren!!

maar laat ze maar meer regels opstellen of bepaalde eisen waar je aan moet voldoen voordat je een dier kunt kopen;)

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:36

die regel gaat doorslaan,
voorbeeld straks heb je ruzie met iemand ,
die kan je zo aangeven hoe bewijs je dat je wel goed voor je paarden bent.
wie bepaalt wat goed voor een dier is en wat niet.
die regel is zeer dubbel.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:01

hoe bewijst die gene dat je slecht voor je paarden bent?

maar ze kunnen wel regels gaan opstellen wanneer je goed of slecht voor je dieren bent ..
maar ik snap je punt daar.

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:13

In hoeverre heeft de Partij vd Dieren invloed gehad op dit idee? Helemaal nix, denk ik zo.
Meteen nadat ze in de kamer terecht waren gekomen hadden ze dit moeten opperen. Wat zeg ik, ze hadden dit voorstel vantevoren klaar moeten hebben liggen!
Nu is het er dan eindelijk, en zijn ze weer in geen velden of wegen te bekennen... Ook geen Thieme met een zelfingenomen reactie. Ik ga die partij met de dag waardelozer vinden.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:52

Billy schreef:
Iedere gek mag kinderen krijgen, maar het houden van dieren wordt aan steeds strengere regels gebonden...

Er is wereld tussen krijgen en houden. Baby Hendricus, weet-je-wel weet-je-niet :+

Ik heb ernstige bezwaren tegen paternalisme van de overheid met normen over hoe je kinderen of dieren met moet houden. Een consultatiebureau voor dierenhouders, nee dank u. Betere handhaving van bestaande regels lijkt me een beter idee.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:29

[quote="Winnie_Smit
Er is wereld tussen krijgen en houden. Baby Hendricus, weet-je-wel weet-je-niet :+
Ik heb ernstige bezwaren tegen paternalisme van de overheid met normen over hoe je kinderen of dieren met moet houden. Een consultatiebureau voor dierenhouders, nee dank u. Betere handhaving van bestaande regels lijkt me een beter idee.[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens.
De meeste mensen zijn verstandige volwassenen die hun dieren (en kinderen) op een fatsoenlijke manier hebben en opvoeden. Laat de overheid zich concentreren op de zaken die fout (dreigen) te gaan.
Daar hebben ze trouwens al moeite genoeg mee blijkt.

De groeiende betutteling door de overheid: :n :x |o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:34

Merlijn schreef:
[quote="Winnie_Smit
Ik heb ernstige bezwaren tegen paternalisme van de overheid met normen over hoe je kinderen of dieren met moet houden. Een consultatiebureau voor dierenhouders, nee dank u. Betere handhaving van bestaande regels lijkt me een beter idee.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
De meeste mensen zijn verstandige volwassenen die hun dieren (en kinderen) op een fatsoenlijke manier hebben en opvoeden. Laat de overheid zich concentreren op de zaken die fout (dreigen) te gaan.

De groeiende betutteling door de overheid: :n :x |o[/quote]

In andere topics word juist steen en been geklaagd over slecht opgevoede kinderen en dieren. Vind het nog niet zo'n slecht idee hoor, zo'n houderij verbod voor overtreders zeker niet. Als je een vergunning moet hebben voor een kat zou ik het ook wel overdreven vinden hoor ;) .

\EDIT: qoute verkloot en krijg hem niet meer goed ook ;(

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:41

liedje89 schreef:
Merlijn schreef:

...........De meeste mensen zijn verstandige volwassenen die hun dieren (en kinderen) op een fatsoenlijke manier hebben en opvoeden. Laat de overheid zich concentreren op de zaken die fout (dreigen) te gaan.

De groeiende betutteling door de overheid: :n :x |o

In andere topics word juist steen en been geklaagd over slecht opgevoede kinderen en dieren. Vind het nog niet zo'n slecht idee hoor, zo'n houderij verbod voor overtreders zeker niet. Als je een vergunning moet hebben voor een kat zou ik het ook wel overdreven vinden hoor ;) .

Ja dat klopt, maar die slecht opgevoede kinderen en dieren vallen ook het meeste op. Al die "braverds" die zie je niet, juist omdat ze zich normaal gedragen.
En dat ze overtreders hard aanpakken is ook goed, maar dat betekent toch niet dat ineens iedereen een diplomaatje moet hebben? En waar leg je dan de grens, poes niet, hond wel?

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 01:02

Nu ben ik even de advocaat van de duivel: voor en poes heb je ook en vergunning nodig want die schijt altijd in de tuin van de buren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:28

De mijne niet want die komen niet buiten :) Of ben ik alleen daarom al een dierenmishandelaar :D

Kiki2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:48

Hmm.. Moeilijk. maar toch ben ik het ermee eens.