Gruwelijke gevallen van paardenmishandeling in Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:53

Marnaat schreef:
Ik word letterlijk misselijk van dit soort berichten.
Op zulke momenten schaam ik me dat ik mens ben.

mooi gezegd marnaat, ik schaamde me ook toen ik die foto zag van dat arme dier...
ik ben er naar van...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:54

Dat van die tieners vind ik wel heel schokkend. Hoe kan je een dier zoiets aandoen :? Die kinderen mogen wel een pijnlijk lesje krijgen als ze gepakt worden. Heel erg triest wat er daar allemaal gebeurd....

watercitroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:58

Niet te geloven.
Als ik zulke mensen tegenkwam, dan bond ik ze persoonlijk achter een auto, en reed er ff 200 kilometer mee en hing ze op in een boom!
Stel eikels die hier op de wereld rondlopen!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:59

Hoe kan je zoiets grappig vinden? Stoer doen en tegen je vrienden kunnen zeggen: Ik heb een keer een paard aangereden en hij is nu dood? Te erg voor woorden...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:59

In wat voor wereld leven we toch. Dat mensen elkaar onderling afmatten moet men zelf weten, maar onschuldige dieren die afhankelijk van ons zijn.........we moeten ons diep schamen als het wezen "mens"! En een beetje meer ballen hebben om de "mens" hierop aan te srpeken.
vandaag alleen al in de krant:
hond die worsten met schroeven erin in de tuin eet (neergelegd??).
Stier die rodeorijder spiest en waarom? Omdat ie zelf geheel gespiest is..........
Kan er zooo boos over worden!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:08

Afschuwelijk....Wie kan een weerloos dier nou pijn doen? ;(
De mensen(?)die dat doen moeten wel erg ziek zijn.

Waves

Re: Gruwelijke gevallen van paardenmishandeling in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:13

Open dan in godsnaam tijdelijk een slachthuis daar of biedt gratis euthanasie aan.

Alles beter dan die dieren zo dood laten hongeren...

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:31

verschrikkelijk, echt .. geen woorden voor..
@Marnaat: mooi gezegd, idd hoe kun je het in godsnaam een dier aandoen..?? :? En ze zijn te slap om ook maar iets terug te doen.. Echt verschrikkelijk ..
En idd, de oostvaardersplassen, het is niet veel anders.. ;( :n

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:40

Hier wordt je stil van zeg. Wat een drama.

Ben het met Waves eens, zorg voor een slachthuis oid.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:50

Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving, dit soort mishandeling gaat van kwaad tot erger.
Dat je financieel niet meer voor je huisdier kan zorgen, kan ik inkomen, maar eet 'm dan op in plaats van zo'n dier dood te martelen..

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:51

Het grote nadeel van Ierland is dat het een groot en ruw land is en veel boerderijen liggen erg afgelegen. de dieren overal in de gaten houden gaat daar gewoon moeilijk. Men gaat daar ook anders om met hun paard dan hier in NL. Maar dit slaat alles.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:10

watercitroen schreef:
Als ik zulke mensen tegenkwam, dan bond ik ze persoonlijk achter een auto, en reed er ff 200 kilometer mee...

200? Veel te hard! Zijn ze veel te snel dood ;) Gewoon een gangetje van 80 overleven ze ook niet hoor, maar dan lijden ze wat langer :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:16

Buitenzorg schreef:
watercitroen schreef:
Als ik zulke mensen tegenkwam, dan bond ik ze persoonlijk achter een auto, en reed er ff 200 kilometer mee...

200? Veel te hard! Zijn ze veel te snel dood ;) Gewoon een gangetje van 80 overleven ze ook niet hoor, maar dan lijden ze wat langer :+

Precies..

Heb hier geen woorden voor.. Wat mensen dieren al niet aan kunnen doen..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:20

Ziek... Ik schaam me voor deze mensen.
Ik zou niet hetzelfde met hun kunnen doen,
Maar toch gun ik hun een pijnlijke dood, dat ze schreeuwen om vergeving.

Ziek, geen anderen woorden voor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:22

Verschrikkelijk zeg, hoe kon iemand dat nou doen? en dat paard met opzet aan rijden? die mensen sporen niet zeg.

Arme paard, dat ziet er al niet zo goed uit.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:09

Muriel schreef:
verschrikkelijk, echt .. geen woorden voor..
@Marnaat: mooi gezegd, idd hoe kun je het in godsnaam een dier aandoen..?? :? En ze zijn te slap om ook maar iets terug te doen.. Echt verschrikkelijk ..
En idd, de oostvaardersplassen, het is niet veel anders.. ;( :n

Idd het gebeurd in NL net zo goed!! Maar dan heet het natuur -:(- en dan houden alle dierknuffelaars instanties zich stil...

En dan noemt Europa zich vooruitstrevend... :r

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:26

misselijk gewoon

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:52

tja, als de natuurlijke vijand van het paard er niet meer is, dan verhongeren die dieren en sterven een jammerlijke dood, dat zie je hier in NL, en waarom zou het in andere landen anders zijn...
Die honden deden alleen hun ding, voorkomen dat zij verhongeren, dat ze dan het paard niet doodgemaakt hebben is een ander verhaal, maar dat gebeurd in de natuur evemin... is gewoon puur natuur maar dan bij de buurman in de achtertuin...

Die kids in die auto.. geen woorden voor.. en te triest er dat kids zijn die dusdanig zijn opgevoed dat ze geheel geen respect hebben voor dieren en vermoed ook zo maar even ook niet voor hun medemens...

en ja... dan heb je een boerdrijtje, wel grond geen eten... en je kunt je paarden aan de straatstenen niet kwijt....
of iemand 20 km verder kan niet meer voor zijn paard zorgen en 'dumpt' het bij jouw in de weide...
en je centjes zijn op? en de voerhandelaar heeft al zoveel van je tegoed dat je geen krediet meer hebt...
veroordelen is zo gemakkelijk....

het is triest voor die paarden...

BoomyIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:30

Ik zou er niet aan moeten denken.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:34

hier zijn geen woorden voor

phhh en ik me paarden maar genoeg voeren zodat ze nog geen greintje zouden afvallen met de winter die we gehad hebben

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:47

Mijn god, hier word je toch kotsmisselijk van!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:55

Verschrikkelijk......

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:49

Ik snap niet dat mensen het überhaupt aankunnen om een half dood paard in de tuin te hebben staan! Dat ze dan niet denken, goh, misschien moeten we daar wat aan doen?!
Nee hoor, dieren worden altijd lager geplaatst .. :(

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:55

Als ik dit soort dingen lees wordt ik echt niet goed.
Het is gewoon te verschrikkelijk voor woorden dat er mensen zijn die dit dieren aan kunnen doen!!!
In wat voor wereld leven we eigenlijk, waar is het gevoel gebleven?/
Als je echt in zo'n situatie zit dat je niet meer voor je dier kunt zorgen, je hebt echt geen geld meer, je kunt echt niks meer doen, laat dan zo'n dier inslapen. Maar laat ze niet op zo'n verschrikkelijke manier verhongeren!!!

Ik heb er echt geen woorden meer voor als ik dit soort dingen lees. Ik ben gewoon misselijk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:01

Alane schreef:
tja, als de natuurlijke vijand van het paard er niet meer is, dan verhongeren die dieren en sterven een jammerlijke dood, dat zie je hier in NL, en waarom zou het in andere landen anders zijn...
Die honden deden alleen hun ding, voorkomen dat zij verhongeren, dat ze dan het paard niet doodgemaakt hebben is een ander verhaal, maar dat gebeurd in de natuur evemin... is gewoon puur natuur maar dan bij de buurman in de achtertuin...

Die kids in die auto.. geen woorden voor.. en te triest er dat kids zijn die dusdanig zijn opgevoed dat ze geheel geen respect hebben voor dieren en vermoed ook zo maar even ook niet voor hun medemens...

en ja... dan heb je een boerdrijtje, wel grond geen eten... en je kunt je paarden aan de straatstenen niet kwijt....
of iemand 20 km verder kan niet meer voor zijn paard zorgen en 'dumpt' het bij jouw in de weide...
en je centjes zijn op? en de voerhandelaar heeft al zoveel van je tegoed dat je geen krediet meer hebt...
veroordelen is zo gemakkelijk....

het is triest voor die paarden...
Op zich mee eens, maar wat twee andere Bokkers hierboven dan ook schrijven: maak ze dan af en stop ze in je diepvries. Dan was het tenminste nog een 'nuttige' dood.