Marnaat schreef:Ik word letterlijk misselijk van dit soort berichten.
Op zulke momenten schaam ik me dat ik mens ben.
mooi gezegd marnaat, ik schaamde me ook toen ik die foto zag van dat arme dier...
ik ben er naar van...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Buitenzorg schreef:watercitroen schreef:Als ik zulke mensen tegenkwam, dan bond ik ze persoonlijk achter een auto, en reed er ff 200 kilometer mee...
200? Veel te hard! Zijn ze veel te snel doodGewoon een gangetje van 80 overleven ze ook niet hoor, maar dan lijden ze wat langer
Muriel schreef:verschrikkelijk, echt .. geen woorden voor..
@Marnaat: mooi gezegd, idd hoe kun je het in godsnaam een dier aandoen..??En ze zijn te slap om ook maar iets terug te doen.. Echt verschrikkelijk ..
En idd, de oostvaardersplassen, het is niet veel anders..![]()
Alane schreef:Op zich mee eens, maar wat twee andere Bokkers hierboven dan ook schrijven: maak ze dan af en stop ze in je diepvries. Dan was het tenminste nog een 'nuttige' dood.tja, als de natuurlijke vijand van het paard er niet meer is, dan verhongeren die dieren en sterven een jammerlijke dood, dat zie je hier in NL, en waarom zou het in andere landen anders zijn...
Die honden deden alleen hun ding, voorkomen dat zij verhongeren, dat ze dan het paard niet doodgemaakt hebben is een ander verhaal, maar dat gebeurd in de natuur evemin... is gewoon puur natuur maar dan bij de buurman in de achtertuin...
Die kids in die auto.. geen woorden voor.. en te triest er dat kids zijn die dusdanig zijn opgevoed dat ze geheel geen respect hebben voor dieren en vermoed ook zo maar even ook niet voor hun medemens...
en ja... dan heb je een boerdrijtje, wel grond geen eten... en je kunt je paarden aan de straatstenen niet kwijt....
of iemand 20 km verder kan niet meer voor zijn paard zorgen en 'dumpt' het bij jouw in de weide...
en je centjes zijn op? en de voerhandelaar heeft al zoveel van je tegoed dat je geen krediet meer hebt...
veroordelen is zo gemakkelijk....
het is triest voor die paarden...