BWP keurt twintig hengsten goed voor de dekdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:56

giotto schreef:
Toch weer een typische uitslag...Van wie worden de hengsten goedgekeurd??Roshoeve,Stal T&L,De Brabander,Van Dijck,Van De Heffinck,...Ik vind dat op z'n minst merkwaardig... :+

tja ..der is ook niet veel anders natuurlijk ..meeste mensen weten wel dat als ze een hengst gekeurd willen krijgen ze hem voor een eel aan die mannen moeten verkopen of daar in training te zetten ..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:07

s0173957 schreef:
Hoogstwaarschijnlijk bij Van Uytert dan neem ik aan.

Inderdaad, daar is hij beschikbaar. Ik heb vanmorgen gemaild en al bericht gekregen van Joop van Uytert.
Mijn (KWPN) merrie gaat begin mei richting Heerewaarden!

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:19

Diane65 schreef:
s0173957 schreef:

Inderdaad, daar is hij beschikbaar. Ik heb vanmorgen gemaild en al bericht gekregen van Joop van Uytert.

En bij welke belgische hengstenhouder zou hij der dekking komen ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:29

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:46

besita schreef:
giotto schreef:
Toch weer een typische uitslag...Van wie worden de hengsten goedgekeurd??Roshoeve,Stal T&L,De Brabander,Van Dijck,Van De Heffinck,...Ik vind dat op z'n minst merkwaardig... :+

tja ..der is ook niet veel anders natuurlijk ..meeste mensen weten wel dat als ze een hengst gekeurd willen krijgen ze hem voor een eel aan die mannen moeten verkopen of daar in training te zetten ..

Da's waar.Maar het wordt er niet minder triestig door hé...
Kennis van me z'n hengst zat in de derde fase.Paard heeft alles om gekeurd te worden en toch pakken ze hem niet maar wel enkele anderen wel die minder kwaliteit hadden maar op "de juiste stal " stonden...
Die mens is er echt slecht van dat ze z'n hengst niet genomen hebben...Ik word kotsmisselijk van zo'n dingen!!

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:38

giotto, ik begrijp heel goed dat mensen ontgoocheld zijn, dat is normaal, maar van wat ik gisteren gezien heb bij de springhengsten zijn toch de besten door, als die van de grote mannen zijn dan hebben ze het gewoon goed gedaan...

Trouwens als je een hengst hebt waar je echt in geloofd, ga dan niet naar een groot stamboek, ga eerst naar een klein stamboek en laat hem in de sport lopen. Daarna ga je naar een groter als je er zin in hebt. Als ze goed lopen dekken ze toch en als ze goede prestaties hebben keuren de grote stamboeken ze toch aan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:33

Van Uytert is zeer makelijk te contacteren en mee zaken te doe als Belg ook ze...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:34

Merelhof, hoe was de Va Vite, Vondel?

merelhof

Re: BWP keurt twintig hengsten goed voor de dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:46

naar mijn mening: tof paard, liep fijn, werd heel mooi voorgesteld, van voor sprong hij heel goed maar vanachter vond ik hem echt tegenvallen. Denk dat ze hem daarom laten staan hebben, Hij miste precies wat power uit de achterhand. Dus ik begrijp de beslissing wel (hoe symphatiek het paard ook was). Misschien heeft dat ook te maken met de jeugdige leeftijd en het feit dat ze daar al drie dagen aan de slag waren. Misschien met een jaartje meer dat hij een heel ander beeld geeft.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:38

merelhof schreef:
giotto, ik begrijp heel goed dat mensen ontgoocheld zijn, dat is normaal, maar van wat ik gisteren gezien heb bij de springhengsten zijn toch de besten door, als die van de grote mannen zijn dan hebben ze het gewoon goed gedaan...

Trouwens als je een hengst hebt waar je echt in geloofd, ga dan niet naar een groot stamboek, ga eerst naar een klein stamboek en laat hem in de sport lopen. Daarna ga je naar een groter als je er zin in hebt. Als ze goed lopen dekken ze toch en als ze goede prestaties hebben keuren de grote stamboeken ze toch aan.

Ah...dus de kleine hengstenboer mag de lange weg nemen om zijn hengst gekeurd te krijgen.Die moet hem maar eerst laten keuren bij een klein stamboek en hem in de sport steken terwijl de grote mannen met de vingers in de neus elk jaar een boel hensten gekeurd krijgen bij de grote stamboeken...
Ik weet goed genoeg hoe het eraan toe gaat...Het is zoals Besita zegt...als kleine garnaal moet je ofwel je hengst verkopen aan de grote mannen ofwel hem door hun laten voorbrengen...Dat is de enige manier om je hengst gekeurd te krijgen.
Maar op het einde van het verhaal blijft het wel hetzelfde paard hé!!Dat ik hem nu voorbreng of een bekende hengstenboer...De extra kwaliteit die hij misschien zal tonen als hij ergens anders wordt klaargemaakt gaat bijna 100% zeker door minder mooie praktijken bereikt zijn... :+

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:16

@giotto: je hebt gelijk hoor, en ik ben het 100 % met je eens dat het niet eerlijk is, maar wat ik wou zeggen is dat het volgens mij de enige weg is om in België als kleine man ertussen te geraken, ze voor een muur zetten waar ze niet anders meer kunnen, het is niet voor niks dat het bij het sbs vol vlamingen zit :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd omdat er aan de onpartijdigheid van het Nieuwsteam word getwijfeld. Mocht je hier twijfels over hebben dan kun je een pbtje sturen naar het Nieuwsteam zelf, óf naar het beheer, óf je kunt een topic openen op [FZ] Forumzaken.
Het is dus niets mis met een inhoudelijke discussie over de waarde van het duitse bloed!

birken187

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:09

bloed![/m
Storm76 schreef:
[mod]Ik heb een aantal berichten verwijderd omdat er aan de onpartijdigheid van het Nieuwsteam word getwijfeld. Mocht je hier twifels over hebben dan kun je een pbtje sturen naar het Nieuwsteam zelf, óf naar het beheer, óf je kunt een topic openen op [FZ] Forumzaken.
Het is dus niets mis met een inhoudelijke discussie over de waarde van het duitse od]

Berichtgeving moet altijd neutraal zijn

birken187

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:18

birken187 schreef:
bloed![/m
Storm76 schreef:
[mod]Ik heb een aantal berichten verwijderd omdat er aan de onpartijdigheid van het Nieuwsteam word getwijfeld. Mocht je hier twifels over hebben dan kun je een pbtje sturen naar het Nieuwsteam zelf, óf naar het beheer, óf je kunt een topic openen op [FZ] Forumzaken.
Het is dus niets mis met een inhoudelijke discussie over de waarde van het duitse od]

Berichtgeving moet altijd neutraal zijn

Mevr storm. laat ik het proberen uit te leggen. Je schrijft een verslag over een bwp hengstenkeuring, best dat mag. In dit nieuwsbericht betwijfel je en de deskundigheid van het stamboek die de lijnen naar de toekomst uitzet, en aan de kwaliteit van de jury.Tevens trap je na in de richting van de duitse fokkerij,zonder het vermoedelijke besef dat je dan gelijktijdig de nederlandse fokkerij te kort doet.
Volgens mij lopen er op dit moment 3 gribaldis in het A kader.Beetje laat om nu nog het achterbeengebruik te betwijfelen.
Verder is het dieptreurig dat op het moment dat je op deze dingen gewezen word, alle reacties
verwijderd.Een discussie over de waarde van duits bloed ga ik niet aan.Simpelweg omdat ik niet geloof
in duits,frans of nederlands bloed.Een volbloed als furioso xx kom je zowel in de vaderlijn van cocktail
maar ook in die van ferro.Zie paardefokken.nl.
Tenslotte als je een artikel publiceerd kun je kritiek verwachten ,dat mag en moet om dingen zuiver en helder te houden.Fokken met oogkleppen heeft nog niemand wat gebracht.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:32

Een dikke vette 'mee eens'.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:48

idd, er is een verschil tussen een opiniestuk en een nieuwsbericht. Als dit onderscheid duidelijk gemaakt wordt kan de "storm" gaan liggen :D . Niks mis met een opiniestuk waar je in schrijft dat de duitse invloed nefast is op het achterbeen gebruik, maar een nieuwsbericht is toch net wat anders.

Trouwens, is het nu een idee of is het zo ongeveer bon ton aan het worden op bokt om op alles wat niet kwpn is als minderwaardig te beschouwen? (vooral dan sinds het allergrootste stamboek ook eindelijk in de rankings zijn numeriek overwicht kan verzilveren)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:07

Wat mij betreft niet. Ik kijk naar de bruikbaarheid van de hengst en in mijn geval ga ik voor Connaisseur op mijn KWPN merrie. Ik denk dat nog veeeeel meer mensen op bokt objectiever zijn dan jullie denken. Veel KWPN paarden hebben ook een bloedlijn met van alles en nog wat (mengkroes) dus ja, waar hebben we het dan over?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:14

Doen en zeggen zijn dan ook 2 verschillende zaken è...
Ik merk hier op bokt dikwijls een neerkijken op andere stamboeken terwijl je nu de laatste jaren ziet dat er veel meer BWP hengsten bij het KWPN gekeurd worden en gevraagd worden dan andersom om maar een vb'tje te geven...

Maar laten we wel wezen, iedereen (zowel persoonlijk als een stamboek) zit met paarden met een hele mengeling van bloed...
Geen enkele KWPN hengst zal geen spatje Duits bloed hebben, net als geen enkele BWP hengst geen spatje Duits of Frans bloed heeft...
Enkel in Frankrijk al je mss nog échte Franse paarden hebben, maar ze hinken dan ook stilletjes aan achterop...

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:33

Toffe reactie Diane, spijtig genoeg hebben de roepers dikwijls de overhand en voeden die een perceptie, maar waarschijnlijk zijn er veel mensen die er zoals jou over denken. In elk geval veel succes met je toekomstige connaisseurveulen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:06

slotje voor overleg.

Edit; En het topic is weer open.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:13

Citaat:
Storm schreef: Het is dus niets mis met een inhoudelijke discussie over de waarde van het duitse bloed!

Nee daar is niets mis mee, maar hoe kan een discussie een discussie zijn als alleen 1 iemand zijn mening mag spuien (een lid van de nieuwsredactie) en de andere reacties verwijdert worden?

Het waren allemaal nette reacties.

Ik vind het echt een belachelijke zaak, sorry hoor, ik kan er niets anders van maken!!!

Bij deze nogmaals bepaalde quotes, ik hoop dat ze niet verwijderd worden want dit hoort gewoon niet, er wordt niet gescholden er wordt niemand persoonlijk aangevallen, ik vraag me echt af waarom deze reacties verwijderd worden!

Verder zie ik het nut van pb en met mods. in dit geval helemaal niet in.
Er wordt niets gezegd dat niet gezegd mag worden of dat geheim moet blijven.

Citaat:
s0173957 schreef:

Trouwens, is iedereen het er zo maar mee eens dat de Duitse dressuurpaarden weer maar eens nodeloos door het slijk worden gehaald?
Want ik neem dat op als een belediging naar mijn eigen paarden toe...

Shan schreef: Ik had je al gequote en gepost dat ik het met je eens was maar die posten verwijderen ze weer.

Kijk lieve nieuwsredactie,

als je een artikel plaatst dat geschreven is door een redactielid van Bokt die daarin zijn/haar eigen mening plaatst daar heb ik niet zo'n moeite mee,
Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat mensen die er een andere mening op na houden dat dan niet te kennen mogen geven.
Niet alleen Bokt heeft recht op vrijheid van pers, de Boktleden hebben ook recht op vrije meningsuiting.
Als mensen die reageren op de mening van het betreffende redactie lid vind ik niet dat je dit hoort te censureren.

Je kunt dus 2 dingen doen imo.

Het artikel aanpassen alszijnde puur een nieuwsbericht zonder conclusies te trekken of een persoonlijke mening er op na te houden.
Of je laat de posten staan van mensen die reageren op de conclusie van schrijver van het artikel

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:41

Ik blijf erbij dat dit geen nieuwsbericht is, simpelweg omdat er duidelijk een subjectieve kijk is naar de zaken toe.
Zou jij het tof vinden als er bv op het nieuwsbericht op de televisie, bij bv een verkiezingsuitslag, de nieuwslezer uidelijk z'n teleurstelling laat blijken bij een bepaalde uitslag?
Neen!
Nieuws MOET objectief zijn en dat is dit stuk helemaal niet. Dat het topic gesloten en terug geopend wordt zonder enige verandering maakt het in mijn ogen alleen maar erger...

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:17

Diane65 schreef:
s0173957 schreef:

Even terug on topic ;)
Hij komt ter dekking te staan in Zweden,
transport ed wordt door IPS geregeld, wel elke keer transportkosten te betalen, zal een duur grapje worden voor een merrie die niet al te best drachtig wordt.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:06

Mmmm, ja, daar moet ik dan nog even achteraan. Ik ben al bezig met een rekensom, dus dat moet er ook nog bij. Afdracht niet-KWPN is ook nog ietsje duurder dan afdracht KWPN-hengst. (belachelijk weer).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.