Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Twee boxen van elk 20 vierkante meter, een looppad, 16 vierkante meter voor de opslag van voer, ruimte voor 50 kuub stro en 50 kuub hooi, een afdak om de paarden te borstelen en af te spuiten.
jury schreef:Ibbel schreef:dat klopt helaas niet.Ze kunnen een sloopvergunning plus herbouw voor die schaapskooi als paardenstal aanvragen en dat krijgen ze dan ook. Herbouwen mag, mits het hetzelfde aantal vierkante meters is. Waarom doen ze dat dan niet?
herbouw mag als het alleen in het huidige bestemmingsplan past.
Is er dus een beperking door het bestemmingsplan in m2 en/of hoogte (meestal minder resp. lager) dan zul je de nieuw/herbouw moeten aanpassen.
jury schreef:Maar wat jij in het landschap vind passen vind je buurman juist niet en andersom en daarom is alles nu eenmaal vastgelegd in een bestemmingsplan.
Zo'n plan wordt een in de zoveel tijd herzien en dan kan iedereen zienswijzen indienen en wordt iets weer up to date gemaakt.
jury schreef:Maar wat jij in het landschap vind passen vind je buurman juist niet en andersom en daarom is alles nu eenmaal vastgelegd in een bestemmingsplan.
Zo'n plan wordt een in de zoveel tijd herzien en dan kan iedereen zienswijzen indienen en wordt iets weer up to date gemaakt.
Mindim schreef:jury schreef:Maar wat jij in het landschap vind passen vind je buurman juist niet en andersom en daarom is alles nu eenmaal vastgelegd in een bestemmingsplan.
Een bestemmingsplan is er niet voor de bewoners hoor, maar wat de gemeente met de grond wil. Denk je dat ze eer ze een vergunning geven eerst gaan vragen wat je buurman er van vindt?
En dat bewoners een verzoek indienen voor een wijziging in het bestemmingsplan eens in de zo veel tijd, wil niet zeggen dat het wordt ingewilligd.
jury schreef:Bestemmingsplan is er wel degelijk ook voor de buren.
Als ik een woning koop dan kijk ik naar het bestemmingsplan om te kijken wat er om mij heen gebouwd mag worden.
Ik heb nu achter mijn woning vrij uitzicht over weilanden. Grond is gekocht door woningstichting dus je kan er op wachten dat er gebouwd gaat worden. (gelukkig wacht ik er al 20 jaar op en zoals het eruit ziet duurt het ook nog wel 10 jaar, maar goed).
Als er nu wel op gebouwd gaat worden dan heb ik dus recht op planschade. Ik weet dus wat mijn rechten en plichtin zijn.
Daarnaast heeft de gemeente een visie neergelegd met een bestemmingsplan.
polly2 schreef:Nou, dan hebben wij mooi geluk gehad.
Wij wonen ook in de gemeente Apeldoorn. Toen wij ons huis kochten, deden we dat onder voorbehoud van bouwvergunning. OP het stuk grond dat we bij het huis kochten zat bestemming: landbouwgrond met landschappelijke waarde. Daar mag je dus niet bouwen (en dat geldt voor de hectare van deze mensen net zo, denk ik), dus moest het op het perceel van het huis.
We hadden acht weken om de vergunning rond te krijgen, anders ging de koop niet door.
En we hadden een ambtenaar die ik gebeld had, die de vergunning er voor ons in zes weken door heeft gekregen.
Ik kan dus niks anders zeggen dan dat ik alle medewerking heb gehad.
Ik denk dat het ook ligt aan hoe je jezelf er van te voren in verdiept. Dan weet je wat je kunt en wat je mag....en of je dan het huis nog wilt. Ik denk dat deze mensen heel naief zijn geweest....
Als wij geen vergunning hadden kunnen krijgen, hadden we ons huis dus niet gekocht en verder gezocht naar wat anders.
Zo simpel is het.