Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ze krijgen niet eens een genadeschot, ze hongeren over het algemeen gewoon zielig in hun eentje ergens in de kou en nattigheid dood. Mijn verontwaardiging geldt trouwens niet alleen voor de paarden natuurlijk, om al die dieren, het is gewoon schandalig. Zorg dan dat je in de herfst alle mogelijke 'overschot' netjes opruimt. En beter natuurlijk: zorg dat er geen overschot komtCitaat:de oplossing is laten creperen en dan een genadeschot
trustHim schreef:ik zal heel bokt wel over me heen krijgen maar ik vind het nog wel meevallen als je kijkt naar de aantallen dieren. Iedereen roept dater teveel dieren zijn op een te klein stuk grond, tja dan zullen er een aantal weg moeten en dat is nu gebeurd
of het al dan niet goed is op deze manier laat ik me niet over uit
VanHuisUit schreef:Ze krijgen niet eens een genadeschot, ze hongeren over het algemeen gewoon zielig in hun eentje ergens in de kou en nattigheid dood. Mijn verontwaardiging geldt trouwens niet alleen voor de paarden natuurlijk, om al die dieren, het is gewoon schandalig. Zorg dan dat je in de herfst alle mogelijke 'overschot' netjes opruimt. En beter natuurlijk: zorg dat er geen overschot komtCitaat:de oplossing is laten creperen en dan een genadeschot
Citaat:Dieren die uitzichtloos lijden, bijvoorbeeld door ziekte, zijn gedood.
Cayenne schreef:Het ministerie hield rekening met een uitvalpercentage tot dertig procent. Mogelijk betekent dit dat populaties robuuster worden op basis van natuurlijke selectie, schrijft Verburg. Boswachters hebben dieren die gewond, ziek of door hun vetreserves heen waren gedood.
trustHim schreef:er word een kleine groep uitgezet he maar ja je weet hoe het werkt met mannentjes en vrouwtjes neem ik aan
Citaat:Het beperken van het lijden van dieren wordt effectief uitgevoerd door staatsbosbeheer