Peterina schreef:Alane dat jij voor chippen ben is al lang bekend, en over de pro en con's van chippen ga ik niet in discussie ... het is niet de onderwerp van deze topic.
Ben helemaal niet pro chippen... en wil daar ook helemaal geen discussie over...
zal me echt worst wezen of iemand chipt of niet, feit is alleen dat er zoveel onzin verteld wordt dat het bijna lachwekkend is, zou het niet zo treurig zijn dat een systeem in het leven geroepen moet worden omdat mensen zich niet aan regels houden puur en alleen omzichzelf te verrijken...
Peterina schreef:Het is alleen echt jammer meid dat jij je niet verdiept in het medische kant van het chippen, ER bestaat bewijs die in de handen is van officiele instanties. Dit is ook een van de reden waarom het EU Wet aangaande paarden identificatie de ruimte laat om het chip te vervangen door betere middelen die nu en in de heel nabije toekomst beschikbaar zullen zijn.
dat wordt nu al 15 jaar geroepen... of zelfs nog langer... dan is het weer dat een laptop verloren is, dan weer zijn er brochures bij het oud papier terecht gekomen....
telkens weer een hoop geblaat en weinig wil...
En dan wer die aannames, 2 alinea's alleen maar aannames: dat ik pro chippen ben, ben er niet op tegen... maar ben geen voorstander...
en dat ik me niet verdiept heb?
denk je nu werkelijk dat ik zomaar, geheel vrijwillig besloten heb dat mijn paarden een transponder kregen, toen het nog niet verplicht was, en er geen wedstrijden gereden werden met onze paarden?
Moet ik je heftig teleurstellen....
Ik heb gebeld, gemaild, geschreven... gevraagd en gelezen, geluisterd en wederom vragen gesteld...
dan wordt je wijzer dan alleen maar eenzijdig niet correcte informatie te lezen van mensen die in de beginne iets hadden tegen een vereniging en gaande weg de weg zijn kwijtgeraakt....
Er zijn geen alternatieve methodes om dit moment... zal de laatste zijn omdat te ontkennen of bekennen.. het is in Nederland verplicht.. in België en nu ook in Duitsland, die hebben het alleen wat anders ingepakt, maar verplicht is het. Met terug werkende kracht.
Peterina schreef:Diezelfde EU Wet meldt dat het identificatie middel moet zichtbaar zijn! Niets zo zichtbaar als een vriesmerk of brandmerk .... maar ik moet nog de eerste chip zien die zichtbaar is buiten het paard.
Lezen, beter lezen en je meer verdiepen....
Citaat:
Elektronische identificatiemiddelen („transponders”) voor paardachtigen wordt op internationaal niveau al wijdverbreid
gebruikt. Deze technologie dient te worden gebruikt om te zorgen voor een nauwe samenhang tussen de paardachtige en het identificatiemiddel. Paardachtigen moeten worden voorzien van een transponder, ofschoon alternatieve methoden ter controle van de identificatie van het dier ook mogelijk moeten zijn, mits die alternatieve methoden gelijkwaardige garanties bieden ter voorkoming
van het meervoudig verstrekken van identificatiedocumenten.
en aan die latste eis, voldoet een brandmerk of vriesbrand dus niet, en is in zoverre buiten het paard zichtbaar mbv een reader, gelijk ter plekke zonder dat een derde het paard hoeft aan te raken... en je tijden moet wachten op een uitslag...
daarbij is DNA-vastleggen dus evenmin een alternatief, als mede irisscan...
Peterina schreef:Papierloze paarden krijgen geen brandmerk in EU erkende WB Stamboeken ... je zou beter moeten weten.
Niet? kan je tog paarden laten zien, keurig gebrandmerkt, omdat ze in Duitsland uitgebracht worden op wedstrijden, nooit papieren bijgezeten... Westfaals brandmerk met nummer.
Hanoveraans brandmerk met nummer.
Iets meer verdiepen in de regels die er zijn, of beter waren...
En denk je dat leek een onderscheid kan maken? Soms is het brandmerk niet eens zichtbaar...
Peterina schreef:Mijn colleagues en ik hebben in samenwerking met het EU commissie verschillende punten opgesteld en uit deze vergaderingen zijn toezegging gedaan waaruit gekomen dat de alternatieven voor chippen in de EU Wet toegevoegt zouden worden. Dit is een Feit!
Zie mijn toevoeging hierboven...zeg ook niet dat er geen alternatief mogelijk is of zou mogen... maar een brandmerk gaat het niet worden, en dat is een feit... en de tansponder is nu ook verplicht in Duitsland, en dat is ook een feit...
en dat alternatief was er altijd al, vanaf de invoering van de I&R regeling in NL... echter is er nog steeds geen alternatief.
Peterina schreef:Ik weet alles over chippen en de meeste fraude gevoelige idientificatie middel is .... de chip!!! Er zijn zoveel menselijke fouten en handeling die fraude in de hand spelen .. het is gewoon belachelijk dat dit als een identificatie middel gebruikt wordt voor paarden. Voor katten en honden, ok tot daar toe, maar paarden! En als je dan weet dat in het EU Wet het verboden is om vee (dwz dieren bestemd voor consumptie) te chippen.
Dan weet je nog niet genoeg of voldoende... omdat de chip zo fraudegevoelig is zit hij ook op je bankpas, maakt de transportwereld er gebruik van, geldwereld, overal zijn transponders, antidiefstal.. etc etc etc...
De transponder bestaat al zo lang.... wordt voor zoveel dingen gebruikt...
zoek maar eens op Sokymat...
en waarom is het minder fraudegevoelig bij de Koi's, papegaaien, katten, honden, auto's?
en nergens in de EU wet staat dat dieren die gebruikt worden voor menselijke consumptie niet gechipt mogen zijn...
ergo, ze wilden de koeien ook chippen, maar daar zwerven ze wel, en dat was dan vervelend,de afstanden waren niet zo groot, maar ze bleven niet op 1 plek zitten.... daarom hebben koeien merken in de oren.... ze kunnen ze ook in de maag zetten, maar dan moeten de dieren weer ouder zijn en dan is het te laat.
Peterina schreef:Maar om terug te komen op het topic ... brandmerk is een culturele erfgoed in vele landen waaronder Duitsland, en hopelijk zullen de verschillende organisaties daar met hand en tand vechten om dat erfgoed in stand te houden!
En ja, ik ben pro brandmerken .... liever een onderscheidbaar 'mercedes' dan eentje uit de hoop.
verminking van paarden alleen om het statussymbool... tis maar waar je van houdt...
duitse stamboeken hebben al verloren... die moeten al chippen, maar mogen tot op heden daarnaast ook nog branden... maar daar zullen ze dan wel gauw van afstappen...gezien de extrakosten die ze nu al gaan dragen omdat er een inhaalslag moet komen, ivm de regel die met terugwerkende kracht is inevoerd.
Schockemoehle, fokt ruim 1000 veulens op jaarbasis, en die brand al jaren niet meer, en chipt de veulens...