Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bomba schreef:Je zegt heel spottend "ja daar sla je stijl van achterover, zo'n deelnemersveld". Nee goh, dat is aardig bedoeld.
M'n laatste reactie was voor Vur.
Wat betreft je laatste reactie; dus als Totilas niet die extreme actie had gehad, had hij ook 90% behaald en dan had iedereen ook zo kwijlend achter hem aangelopen?
Johanna59 schreef:Michael1104 schreef:als over een paar maanden iedereen van de totilas hype is genezen, kunnen er meer mensen van hem winnen.
Knap van Vicky maar om nou te zeggen dat ze de wereldtop aankan is wel heel overdreven.
Adelinde is er toch ook gekomen?!
horseyfries schreef:In vergelijking met de omschrijving van de verslaggever is het toch ook gewoon zo dat het deelnemersveld bij lange na niet aan de omschrijving voldoet? Als je dat niet met me eens bent vraag ik je nogmaals om even de ruiters bij de omschrijving van de journalist te zoeken: welke Olympische combinaties deden er mee?
s0173957 schreef:Vooreerst, knap gereden van Vicky Smits, ik heb de 2 proeven gezien (GP en GP Special) en ik was onder de indruk. Ik had niet verwacht dat het zo goed ging zijn.
Zeer licht in de aanleuning, heel harmonieus, voldoende schwung en tact.
In de Special was de eerste pi-pa toer niet zo goed, de 2de, op het einde van de proef was veel beter.
België zal een volwaardig team kunnen sturen naar de Wereldruiterspelen!
Jeroen Devroe, Vicky Smits en Stefan Van Ingelgem kunnen daar verrassen (zonder bedreiding te vormen voor Duitsland, Nederland en Groot-Britannië, maar ze zullen de Skandinaviërs toch goed doen zweten!)
bulck schreef:Heel goed nieuws voor de Belgische dressuursport, eindelijk een combinatie die aansluiting zou kunnen vinden met de top
De vergelijking met Totilas is nu wel licht overdreven, maar hey dàt is nu wel een paard uit de zoveel miljoen. Plus, en ik hoop het van harte voor het paard, moet alles wel gezond en goed blijven.
Voor Vicky hoop ik dat uiteraard ook en dat er nog veel progressie gemaakt mag worden. En ik las ergens dat het vergelijk gemaakt werd qua leeftijd, deze paarden schillen maar 1 jaar met elkaar. De merrie is van '99 en Totilas van '00, en dan kon de laatste wel teren op de ervaring van Edward en een land dat veel meer dressuurminded is.
In elk geval een goede ontwikkeling voor ons land
Citaat:Philippe Jorissen en Marc Peter Spahn die zich pas nog geplaatst hadden bij de besten voor de wereldbeker en de kur mochten rijden.
wolfman schreef:Nou ik heb dit weekend zowel Bremen als De Sunshine Tour bekeken. En ik zou me drukker maken om het nieuwe paard van Carl Hester genaamd Uthopia. Verder sluit ik me volledig aan bij HorseyFries, en het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit. Ik vond trouwens de Poolse (die jullie straks allemaal voor je plaat krijgen in Den Bosch) ook zeer indrukwekkend.
wolfman schreef:....het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit

Hermelientje schreef:wolfman schreef:....het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit
Om nou gelijk met een vingertje naar Eurodressage te wijzen lijkt me niet juist. Dit lijkt me een typisch geval van "lost in translation" of liever gezegd "gained in translation".
Dit lees ik op Eurodressage:
"Belgian combination Vicky Smits-Vanderhasselt and her Hanoverian mare Daianira van de Helle (by Dream of Glory) blew everyone out of their socks at the CDI Bremen beating international top riders, trainers and Olympians with the greatest ease in the Grand Prix Special (71,500). Watch out for this pair as they might become the shooting stars and revelation of 2010!! Such lightness and elegance are exemplary to many, many CDI riders out there!"
Hoe je iets in dat bericht kunt vertalen als "De toeschouwers spraken nu al van de ontdekking van 2010 en mogelijk geduchte tegenstanders voor Edward Gal en zijn Moorlands Totilas" is voor mij een raadsel en die Olympische combinaties is ook nogal een vergezochte vertaling voor Olympians.
Maar misschien een beetje dichterlijke vrijheid van de nieuwsredactie zodat alle voor- en tegenstanders van Totilas weer uit hun winterslaap ontwaken.
Of heeft Eurodressage het bericht misschien aangepast?
Hoe dan ook een hele goede prestatie van Vicky en zo te horen goed voor de (Belgische) dressuursport.
Hermelientje schreef:Nee hoor Wolfman je bent niet in beeld. Ik schreef alleen maar dat de vertaling en het origineel helemaal niet overeen kwamen, dus dat het dan (in zijn algemeenheid bedoelde ik) geen zin heeft Eurodressage de schuld te geven van iets dat ze helemaal niet geschreven hebben. Maar als je je aangevallen voelt dan heb ik dat kennelijk niet goed duidelijk gemaakt. Het was trouwens een beetje luchtig bedoeld, maar volgende keer zal ik er nog maar wat meer smileys bij doen denk ik. Misschien ken je ook de film "Lost in translation" niet en/of spreek je geen Engels en dan is mijn bericht ook niet goed te begrijpen, waarvoor mijn excuses.