Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re: Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:40

Vicky kan enorm sturen gewoon.
Toen ze twee jaar geleden met 2 paarden deelnam aan het WK in Verden, kreeg ze het "commentaar"van de jury dat ze zo netjes zat en reed!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:44

als over een paar maanden iedereen van de totilas hype is genezen, kunnen er meer mensen van hem winnen.
Knap van Vicky maar om nou te zeggen dat ze de wereldtop aankan is wel heel overdreven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:46

Bomba schreef:
Je zegt heel spottend "ja daar sla je stijl van achterover, zo'n deelnemersveld". Nee goh, dat is aardig bedoeld. :')

M'n laatste reactie was voor Vur.

Wat betreft je laatste reactie; dus als Totilas niet die extreme actie had gehad, had hij ook 90% behaald en dan had iedereen ook zo kwijlend achter hem aangelopen?

In vergelijking met de omschrijving van de verslaggever is het toch ook gewoon zo dat het deelnemersveld bij lange na niet aan de omschrijving voldoet? Als je dat niet met me eens bent vraag ik je nogmaals om even de ruiters bij de omschrijving van de journalist te zoeken: welke Olympische combinaties deden er mee?

Als Totilas voor niet zo spectaculair hoog optilde, maar al zijn oefeningen verder op exact dezelfde manier deed, dan scoorde hij zeker evenveel punten. Ik ben altijd weer verbaasd dat mensen niet kunnen begrijpen dat je je fouten kan veroorloven als je bijv. tienen haalt op je galoppirouettes en je piaffes,en dat hij misschien wel afgestrafd wordt op andere onderdelen maar dat nog altijd het zo goed uitvoeren van andere oefeningen die cijfers snel weer zal ophalen. Ik heb ook nog nergens gelezen dat hij tienen haalt op zijn uitgestrekte draf, eerder op zijn verzamelende oefeningen, dus blijkbaar is de jury ook nog niet tevreden daarover?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:47

Michael1104 schreef:
als over een paar maanden iedereen van de totilas hype is genezen, kunnen er meer mensen van hem winnen.
Knap van Vicky maar om nou te zeggen dat ze de wereldtop aankan is wel heel overdreven.

Adelinde is er toch ook gekomen?!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:49

Johanna59 schreef:
Michael1104 schreef:

Adelinde is er toch ook gekomen?!

jazeker, ik vind hen ook de beste combinatie op dit moment maar ik ben geen jury die zich laat leiden door emotie ipv dingen die in de ring gebeuren.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:51

Michael1104 schreef:
jazeker, ik vind hen ook de beste combinatie op dit moment maar ik ben geen jury die zich laat leiden door emotie ipv dingen die in de ring gebeuren.

I agree. _/-\o_

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:52

Vooreerst, knap gereden van Vicky Smits, ik heb de 2 proeven gezien (GP en GP Special) en ik was onder de indruk. Ik had niet verwacht dat het zo goed ging zijn.
Zeer licht in de aanleuning, heel harmonieus, voldoende schwung en tact.
In de Special was de eerste pi-pa toer niet zo goed, de 2de, op het einde van de proef was veel beter.
België zal een volwaardig team kunnen sturen naar de Wereldruiterspelen!

Jeroen Devroe, Vicky Smits en Stefan Van Ingelgem kunnen daar verrassen (zonder bedreiding te vormen voor Duitsland, Nederland en Groot-Britannië, maar ze zullen de Skandinaviërs toch goed doen zweten!)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:55

horseyfries schreef:
In vergelijking met de omschrijving van de verslaggever is het toch ook gewoon zo dat het deelnemersveld bij lange na niet aan de omschrijving voldoet? Als je dat niet met me eens bent vraag ik je nogmaals om even de ruiters bij de omschrijving van de journalist te zoeken: welke Olympische combinaties deden er mee?

Nadine Cappelman...maar niet met dit paard...ergo niet als combinatie dus.

Wat leuk dat deze combinatie het zo goed doet. Zou leuk zijn als de Nederlandse ruiters wat tegenstand zouden krijgen van onze zuiderburen. Maakt het alleen maar spannend.
Maar op dit moment een bedreiging voor Parcival of Totilas..nu nog niet...maar dat kan nog komen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-03-10 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:56

s0173957 schreef:
Vooreerst, knap gereden van Vicky Smits, ik heb de 2 proeven gezien (GP en GP Special) en ik was onder de indruk. Ik had niet verwacht dat het zo goed ging zijn.
Zeer licht in de aanleuning, heel harmonieus, voldoende schwung en tact.
In de Special was de eerste pi-pa toer niet zo goed, de 2de, op het einde van de proef was veel beter.
België zal een volwaardig team kunnen sturen naar de Wereldruiterspelen!

Jeroen Devroe, Vicky Smits en Stefan Van Ingelgem kunnen daar verrassen (zonder bedreiding te vormen voor Duitsland, Nederland en Groot-Britannië, maar ze zullen de Skandinaviërs toch goed doen zweten!)

Ahum, excuseer.... de selecties moeten nog gereden worden en dan pas zal blijken wie er zich geplaatst hebben voor het team. Er zijn in België nog wel een aantal deelnemers die de afgelopen periode aansprekende resultaten hebben weten neer te zetten in een heel wat sterker veld, zoals Philippe Jorissen en Marc Peter Spahn die zich pas nog geplaatst hadden bij de besten voor de wereldbeker en de kur mochten rijden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:00

Heel goed nieuws voor de Belgische dressuursport, eindelijk een combinatie die aansluiting zou kunnen vinden met de top

De vergelijking met Totilas is nu wel licht overdreven, maar hey dàt is nu wel een paard uit de zoveel miljoen. Plus, en ik hoop het van harte voor het paard, moet alles wel gezond en goed blijven.

Voor Vicky hoop ik dat uiteraard ook en dat er nog veel progressie gemaakt mag worden. En ik las ergens dat het vergelijk gemaakt werd qua leeftijd, deze paarden schillen maar 1 jaar met elkaar. De merrie is van '99 en Totilas van '00, en dan kon de laatste wel teren op de ervaring van Edward en een land dat veel meer dressuurminded is.

In elk geval een goede ontwikkeling voor ons land

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:03

bulck schreef:
De vergelijking met Totilas is nu wel licht overdreven, maar hey dàt is nu wel een paard uit de zoveel miljoen. Plus, en ik hoop het van harte voor het paard, moet alles wel gezond en goed blijven.

Nou daar zeg je wat.... helemaal waar.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:07

bulck schreef:
Heel goed nieuws voor de Belgische dressuursport, eindelijk een combinatie die aansluiting zou kunnen vinden met de top

Voor Vicky hoop ik dat uiteraard ook en dat er nog veel progressie gemaakt mag worden. En ik las ergens dat het vergelijk gemaakt werd qua leeftijd, deze paarden schillen maar 1 jaar met elkaar. De merrie is van '99 en Totilas van '00, en dan kon de laatste wel teren op de ervaring van Edward en een land dat veel meer dressuurminded is.

In elk geval een goede ontwikkeling voor ons land

Er staat ook niet dat ze meer verschillen qua leeftijd, maar dat Totilas op negen jaar al tien procent hoger scoorde dan deze merrie op haar elfde.
Hij is dus jonger en scoort hoger, hoe zo'n journalist er dan bij komt om te denken dat ze hem nog voorbij gaat streven??

Het is zeker een goede ontwikkeling voor België en wat mij betreft wordt Vicky de Belgische Anky, haar manier van rijden is een stuk aangenamer om te zien dan sommige andere "voorbeelden".

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:16

Spahn en Jorissen gaan nooit, of zeker niet in 1 jaar tijd, de procenten rijden die de Smits, Devroe en Van Ingelgem nu al rijden...

Dus ik denk niet dat ze in aanmerking gaan komen... maar hoe meer goeie combinaties hoe beter, uiteraard!

Citaat:
Philippe Jorissen en Marc Peter Spahn die zich pas nog geplaatst hadden bij de besten voor de wereldbeker en de kur mochten rijden.

oh en eeuhm, de beste? Ik lees van jou in andere topics andere dingen :P
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 08-03-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:18

Tja Horseyfries maar dat is wederom toe te schrijven aan de de omgeving en het management rond de paarden. Totilas is bij Edward Gal wel met zijn gat in de boter gevallen (en omgekeerd), de ervaring en management heeft edward en zijn team voor gezorgd en het talent komt van het paard dat ook optimaal benut is kunnen worden.

Vicky Smits is daarentegen een amozone die hier in Belgie jarenlang bekend stond als stalamazone voor stoeterij van de Helle, en zich vnl toelegde op jonge dieren, veelal hengsten. Dus deze merrie heeft ze helemaal zelf naar dat niveau gebracht en ja dat duurt dan mss langer.

Maar je kan de twee gewoon niet met elkaar vergelijken omdat ze beide een ander pad bewandelt hebben.

Parzival is ook ouder dan Totilas, ook later in the picture gekomen, maar is ook een strijd om strijd als beide in goede vorm zijn. En fout is snel gebeurd en het zal nog afwachten worden hoe dit 'dekverhaal' bij totilas gaat uitpakken en dan met name op werkwilligheid en concentratie.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:30

Nou ik heb dit weekend zowel Bremen als De Sunshine Tour bekeken. En ik zou me drukker maken om het nieuwe paard van Carl Hester genaamd Uthopia. Verder sluit ik me volledig aan bij HorseyFries, en het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit. Ik vond trouwens de Poolse (die jullie straks allemaal voor je plaat krijgen in Den Bosch) zeer indrukwekkend.
Laatst bijgewerkt door wolfman op 08-03-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:32

wolfman schreef:
Nou ik heb dit weekend zowel Bremen als De Sunshine Tour bekeken. En ik zou me drukker maken om het nieuwe paard van Carl Hester genaamd Uthopia. Verder sluit ik me volledig aan bij HorseyFries, en het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit. Ik vond trouwens de Poolse (die jullie straks allemaal voor je plaat krijgen in Den Bosch) ook zeer indrukwekkend.

Is dat die poolse op zo'n machtige grote schimmel?

Want als het die is, dan idd dat is een prachtig dier en idd heel goed

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:33

Kataryna Milczarek?

Ekwador is idd een toppaard, prachtige hengst met superkwaliteiten!
En dan volledig springgefokt (Heraldik xx x Corofino)!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:37

De absolute inspanning die Totilas levert in de verzameling is buitengewoon. Dat ie dan stilstaat als een huis bij het binnenkomen ed en ook (meestal) een ruime ontspannen uitgestrekte stap laat zien, is (haast) nog nooit vertoond. Dat bedoel ik met ontspanning. Het verschil tussen de aanspanning en meestal de totale ontspanning, uitzonderingen daargelaten, van Totilas en het hele losse lichaamsgebruik is fenominaal. Dat doet vooralsnog niemand hem na. Het achterbeen doet bij Totilas, ondanks het hoog opgetrokken voorbeen, uitzonderlijk goed mee. Dat deze niet zo hoog opgetrokken wordt als zijn voorbeen, is logisch. Hij zou anders tegen zijn buik aan botsen. Anatomisch niet zo handig. En nu overdrijf ik natuurlijk een beetje. Het zou zeker nog hamonischer zijn als het voorbeen iets minder hoog opgetrokken zou worden, maar om nou meteen te zeggen dat daarom de Belgische het van Totilas in de toekomst gaat winnen omdat haar paard zijn voorbenen niet zo hoog optrekt, vind ik nogal erg vergezocht. En dan druk ik me zachtjes uit. ;)

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:47

Zoals er al jaren geen tweede Secretariat is opgestaan, zal er voorlopig ook geen tweede Totilas komen. En Edward heeft in diverse wedstrijden al laten zien dat hij geen enkele moeite heeft om het voorbeengebruik van Totilas te variëren. Maar als halve Belg ben ik toch wel content dat er wat schot komt in de ontwikkeling van het Belgische dressuurtalent.
Laatst bijgewerkt door wolfman op 08-03-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:48

wolfman schreef:
....het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit

Om nou gelijk met een vingertje naar Eurodressage te wijzen lijkt me niet juist. Dit lijkt me een typisch geval van "lost in translation" of liever gezegd "gained in translation".

Dit lees ik op Eurodressage:
"Belgian combination Vicky Smits-Vanderhasselt and her Hanoverian mare Daianira van de Helle (by Dream of Glory) blew everyone out of their socks at the CDI Bremen beating international top riders, trainers and Olympians with the greatest ease in the Grand Prix Special (71,500). Watch out for this pair as they might become the shooting stars and revelation of 2010!! Such lightness and elegance are exemplary to many, many CDI riders out there!"

Hoe je iets in dat bericht kunt vertalen als "De toeschouwers spraken nu al van de ontdekking van 2010 en mogelijk geduchte tegenstanders voor Edward Gal en zijn Moorlands Totilas" is voor mij een raadsel en die Olympische combinaties is ook nogal een vergezochte vertaling voor Olympians.

Maar misschien een beetje dichterlijke vrijheid van de nieuwsredactie zodat alle voor- en tegenstanders van Totilas weer uit hun winterslaap ontwaken. :+
Of heeft Eurodressage het bericht misschien aangepast?

Hoe dan ook een hele goede prestatie van Vicky en zo te horen goed voor de (Belgische) dressuursport.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:59

Hermelientje schreef:
wolfman schreef:
....het mag voor niemand toch een geheim zijn dat Eurodressage niet echt een intieme relatie heeft met de waarheid en realiteit

Om nou gelijk met een vingertje naar Eurodressage te wijzen lijkt me niet juist. Dit lijkt me een typisch geval van "lost in translation" of liever gezegd "gained in translation".

Dit lees ik op Eurodressage:
"Belgian combination Vicky Smits-Vanderhasselt and her Hanoverian mare Daianira van de Helle (by Dream of Glory) blew everyone out of their socks at the CDI Bremen beating international top riders, trainers and Olympians with the greatest ease in the Grand Prix Special (71,500). Watch out for this pair as they might become the shooting stars and revelation of 2010!! Such lightness and elegance are exemplary to many, many CDI riders out there!"

Hoe je iets in dat bericht kunt vertalen als "De toeschouwers spraken nu al van de ontdekking van 2010 en mogelijk geduchte tegenstanders voor Edward Gal en zijn Moorlands Totilas" is voor mij een raadsel en die Olympische combinaties is ook nogal een vergezochte vertaling voor Olympians.

Maar misschien een beetje dichterlijke vrijheid van de nieuwsredactie zodat alle voor- en tegenstanders van Totilas weer uit hun winterslaap ontwaken. :+
Of heeft Eurodressage het bericht misschien aangepast?

Hoe dan ook een hele goede prestatie van Vicky en zo te horen goed voor de (Belgische) dressuursport.

Hallo...........ben ik in beeld : Wat Eurodressage schrijft slaat helemaal nergens op, maar "what else is new" .

Bekijk de startlijst en de videos en oordeel zelf.
Zoals gezegd, ik heb alles zelf live kunnen volgen en heb het allemaal zojuist nogmaals bekeken op Topdressage.
Kortom het zal allemaal wel.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:14

Nee hoor Wolfman je bent niet in beeld. Ik schreef alleen maar dat de vertaling en het origineel helemaal niet overeen kwamen, dus dat het dan (in zijn algemeenheid bedoelde ik) geen zin heeft Eurodressage de schuld te geven van iets dat ze helemaal niet geschreven hebben. Maar als je je aangevallen voelt dan heb ik dat kennelijk niet goed duidelijk gemaakt. Het was trouwens een beetje luchtig bedoeld, maar volgende keer zal ik er nog maar wat meer smileys bij doen denk ik. Misschien ken je ook de film "Lost in translation" niet en/of spreek je geen Engels en dan is mijn bericht ook niet goed te begrijpen, waarvoor mijn excuses.

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:29

Hermelientje schreef:
Nee hoor Wolfman je bent niet in beeld. Ik schreef alleen maar dat de vertaling en het origineel helemaal niet overeen kwamen, dus dat het dan (in zijn algemeenheid bedoelde ik) geen zin heeft Eurodressage de schuld te geven van iets dat ze helemaal niet geschreven hebben. Maar als je je aangevallen voelt dan heb ik dat kennelijk niet goed duidelijk gemaakt. Het was trouwens een beetje luchtig bedoeld, maar volgende keer zal ik er nog maar wat meer smileys bij doen denk ik. Misschien ken je ook de film "Lost in translation" niet en/of spreek je geen Engels en dan is mijn bericht ook niet goed te begrijpen, waarvoor mijn excuses.

Sorry mijn Engels is heel erg slecht, en ik snap ook niet hoe ik die tien jaar in Amerika ben doorgekomen. But as stated before Eurodressage is known for their biased reporting and Astrid doesn't have a very good relation with the truth and the real facts.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:32

Waar gaat dit nu over???

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:34

Het stukje is gewoon iets te vrij geschreven en/of vertaald...Dat neemt niet weg, dat het gewoon erg leuk en motiverend is, dat deze combinatiue zulke punten wete te rijden en er hopelijk nog wat procenten bovenop gaat gooien.