Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:11

Salinero is inderdaad zestien jaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:12

[VN] Wereldspelen 2010 is eindstation voor Salinero

Hier is het topic. Ze gaat waarschijnlijk (als ze geselecteerd raakt enz vermoed ik) met PB naar de OS maar iig niet meer met Salinero. :)

Dioxide schreef:
Ayasha schreef:
Ik zie Anky graag aan het werk en had haar graag nog een keer gezien maar het is niet anders. Verpletterend zou ik het niet meer noemen nu Totilas mee loopt... Vind eerder zonde dat je er eigenlijk al van uit mag gaan dat hij sowieso wint, de spanning is er wel enigszins uit zo. :+

[...]

En dat was mijn hele punt dus ook altijd, hahaha. Maar je hebt ook over Toot gelijk ;)

:D Zijn we het toch met elkaar eens :') Ach, het is de sport vermoed ik... Sterren komen en gaan... :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:35

Maar dan toch hopelijk nog wel een farewell tour in Nederland? En dan weer met de Marinierskapel en dan l'Esprit Chanson...
Ooh, dan gaat zelfs m'n moeder mee!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:35

Geeeen idee, ik weet ook niet goed of ze hem volledig terug trekt want uit berichten die hier na kwamen maakte ik op dat ze wel nog "kleine" wedstrijden met hem wil starten..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:41

Als ze zich niet gekwalificeerd heeft mag ze niet meedoen en hoort ze er ook niet thuis anders had ze zich wel gekwalificeerd.
En dan als ze gaat starten op "kleine" wedstrijden met Salinero zou niet echt fair zijn voor de subtop die misschien alleen nog maar mag en kan starten op de kleine wedstrijd omdat ze zich voor de grote nog niet gekwalificeerd hebben.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:44

adelinde kan edward wel verslaan hoor.

vraag me af of anky het allemaal wel zo erg vindt....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:03

Maar het punt is dat Anky als nummero vier van west europese league zich wel heeft gekwalificeerd. Ze heeft alleen de pech dat de nummero één tot en met drie ook nederlands zijn.

Er waren dus ook goede argumenten om haar wel een wildcard te geven. De finale is in Nederland en het is niet ongewoon om een ruiter uit het finaleland een wildcard te geven, het (voornamelijk nederlandse) publiek wil haar graag zien, de organisatie wil haar graag hebben, ze heeft het niveau om om de medailles (ook al gaat het vooral nog de bronzen medaille) te strijden. Wat ik zelf een heel belangrijke reden vind, is dat zij samen met Isabell Werth de iconen van de dressuursport zijn en zeker nog geen uitgerangeerde iconen. Ik vind dat je als sport en als sportbonden zulke belangrijke figuren binnen je sport wel het respect moet geven wat ze verdienen en binnen redelijke grenzen wat extra moeite voor dit soort mensen mag doen. En een wildcard valt voor mij binnen die redelijke grenzen. Het gaat namelijk wel om een finale in haar achtertuin, waar ze om de prijzen mee kan doen en zich aan haar fans kan laten zien.

Maar voor hetzelfde geld was het haar niveau en dan vooral de angst dat er straks drie nederlanders op het podium staan juist de reden om haar geen wildcard te geven. Op zich is zo'n podium natuurlijk niet goed voor de mondialisering van de sport.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:15

Vind ik niet Kario.

Waarom zou Anky een uitzondering moeten zijn? Moet ze haar punten maar bij elkaar rijden imo. Doet ze dat niet, dan dikke pech.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:38

Ben het helemaal met je eens Karl.

Dus jij vind het eerlijker dat iemand die altijd lager heeft gescoord en minder punten heeft dan haar wél mag gaan Neroo?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:02

Neroo schreef:
Vind ik niet Kario.

Waarom zou Anky een uitzondering moeten zijn? Moet ze haar punten maar bij elkaar rijden imo. Doet ze dat niet, dan dikke pech.

ze heeft haar punten wel zeker gereden, alleen waren nummer 1 tm 3 ook nederlanders...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:05

Is er een wildcard voor haar aangevraagd?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:07

ik hoop ook dat ze als nog kan komen.
ppk wel raare kampioen is er niet bij om haar titel te verdedigen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:08

hanny_jelke schreef:
ik hoop ook dat ze als nog kan komen.
ppk wel raare kampioen is er niet bij om haar titel te verdedigen

Ze is helemaal geen worldcup houder hoor... :?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:11

Tsja dat zijn dan de regels. Of ik dan eerlijk vind of niet voegt niets toe.

Vind het alleen zo halfslachtig dat ze mee moet doen omdat ze Anky is.

Lijkt me ook niet echt bemoedigend voor Anky als ze voortaan iedere keer met een wildcard oid binnen moet komen op grote toernooien. Doet een beetje teniet aan haar status imo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:12

Neroo schreef:
Tsja dat zijn dan de regels. Of ik dan eerlijk vind of niet voegt niets toe.

Vind het alleen zo halfslachtig dat ze mee moet doen omdat ze Anky is.

Lijkt me ook niet echt bemoedigend voor Anky als ze voortaan iedere keer met een wildcard oid binnen moet komen op grote toernooien. Doet een beetje teniet aan haar status imo.

Ben benieuwd hoe je er over zou denken wanneer je directeur van dergelijk groot toernooi bent :P

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:13

En wat bedoel je daar nou weer mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:14

Neroo schreef:
En wat bedoel je daar nou weer mee?

Nou, precies zoals ik het zeg...
Hoe zul je er over denken wanneer je directeur van een concours als Indoor Brabant (in dit geval) bent....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:17

nou dan wil je de sterkste aan de start, en als je dan ziet naar wie de wild cards gaan...

ik zou geen 60 euro betalen om naar een hongaar te kijken...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:17

Ik kan daar wel over na gaan liggen denken, maar dat voegt echt helemaal niets toe.

Het feit is dat er nu eenmaal regels zijn, en die zouden misschien wel anders kunnen, maar dat is nu even niet.

Anky heeft niet genoeg punten gescoord om mee te mogen doen, helaas.

Ik vind het jammer dat dit nu al de 2e x is dat Anky op zo'n manier erin moet wurmen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:18

Michael1104 schreef:
nou dan wil je de sterkste aan de start, en als je dan ziet naar wie de wild cards gaan...

ik zou geen 60 euro betalen om naar een hongaar te kijken...

Precies.
En of Anky nu geroemd wordt of niet... Beide komen kijken, de een vol lof en volledig open, de ander om haar af te zeiken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:20

Neroo schreef:
Ik kan daar wel over na gaan liggen denken, maar dat voegt echt helemaal niets toe.

Het feit is dat er nu eenmaal regels zijn, en die zouden misschien wel anders kunnen, maar dat is nu even niet.

Ik vind het jammer dat dit nu al de 2e x is dat Anky op zo'n manier erin moet wurmen.

Als je haar column van laatst had gelezen gaf ze enkel zichzelf de schuld, en kwam ze erg nuchter over.
Wie willen Anky er nu tussen? De directie van IB (die willen natuurlijk publiek en geef ze eens ongelijk!) en de mensen die vinden dat de beste in de competitie horen...

Er zitten meer kanten aan sport, als je dit artikel goed leest is het een initiatief van Indoor Brabant is, en niet iets van Anky.
En waarom wil IB haar hebben? Dat lijkt me nu wel duidelijk, heb ik al genoeg genoemd...

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:34

Anky is net als alle anderen, dus ze moet zich ook maar gewoon aan de regels houden....

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:36

robbedoes schreef:
doen ze dat ook voor ruiters die misschien geen anky heten?
sven krijgt toch ook geen herkansing op goud?

ik ben het volledig met je eens het voetstuk brokkeld af en dat willen mensen helaas niet zien.
nu nemen anderen het stokje van haar over en dat moet de oranisatie gaan accepteren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:58

Anky is vierde geworden in de sterkste league, de west europese league. Haar prestaties zijn dus het probleem niet, ze heeft tenslotte meer punten verdiend dan alle ruiters, met uitzondering van drie nederlanders. En dan heeft ze echt niet alle wedstrijden gereden, dus haar kwaliteiten als ruiter zijn het probleem niet en dat afbrokkelende voetstuk valt ook heel erg mee.

De regel dat er een maximaal aantal ruiters per land afgevaardigd worden, daar heb ik ook niet zoveel problemen mee. Je ziet de afgelopen jaren dat de sport in de breedte sterker begint te worden en ik denk dat dat alleen maar goed is en daarvoor moet je ruiters de ruimte geven om ook op het hoogste niveau te kunnen presteren. Maar diezelfde regels voorzien ook in wildcards en Anky voldoet eigenlijk aan alle criteria voor een wildcard. Er hoeft dus ook helemaal geen uitzondering voor haar gemaakt te worden. Ik kan dus ook maar één reden en argument verzinnen waarom ze geen wildcard heeft gekregen en dat is de angst voor een volledig oranje podium. Dat is namelijk niet goed voor de mondialisering van deze sport. Maar het blijft wrang dat de belangrijkste voorvechter van die mondialisering nu het slachtoffer daarvan wordt. En je kan van Anky als persoon of ruiter vinden wat je vindt, maar ze is gewoon verschrikkelijk belangrijk voor die mondialisering geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:52

Neroo schreef:

Informeer je fatsoenlijk, ze heeft wel genoeg punten maar er mogen maar 3 ruiters per land gaan. Anky was 4e. Dat is de enige reden waarom ze niet mag deelnemen, omdat er dus maar 3 per land mogen gaan. En de twee keer is ook al bullshit, vorige keer had ze niet genoeg punten/selectiewedstrijden gereden, deze keer wel. Ze heeft gewoon brute pech gehad dat Imke voor het eerst sinds lang voor haar stond op een wedstrijd die voor haar bepalend was om mee te mogen of niet.